logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: GRABOWSKA MAGDALENA
Liczba odnalezionych rekordów: 26



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/26
AUTORZY: Magdalena Grabowska, Dorota Majewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Język ojczysty na zajęciach z języka obcego
ŹRÓDŁO: W: Dydaktyka XXI wieku : szanse i zagrożenia / pod red. Jolanty Bujak-Lechowicz
ADRES WYDAWNICZY: Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008
OPIS FIZYCZNY: S. 151-158
ISBN: 978-83-89935-69-4
UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/26
AUTORZY: Magdalena Grabowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Tożsamość katolicka w polskiej reklamie komercyjnej
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Catholic identity in Polish Commercials
ŹRÓDŁO: W: Językowo-kulturowy obraz tożsamości / red. Jolanta Bujak-Lechowicz
ADRES WYDAWNICZY: Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 221-233
ISBN: 978-83-7726-006-7
UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/26
AUTORZY: Magdalena Grabowska.
TYTUŁ: Opowiadanie obrazem w reklamie z religią w tle
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Narrating with images in advertising with religious motifs
ŹRÓDŁO: Studia Pragmalingwistyczne. - 2011, R. 3, s. [432]-447
p-ISSN: 2080-5853

UWAGI: Bibliogr. w przypisach
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • reklama
  • tekst
  • narracja
  • religia chrześcijańska
  • opowiadanie obrazem
  • socjologia wizualna
  • strukturalizm
  • semiologia
  • hermeneutyka
  • metoda dyskursywna
  • denotacja
  • konotacja

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Tożsamość religijna w reklamie w dobie popkultury, czyli po co reklamie religia?
    ŹRÓDŁO: W: Kultura mediów, ciało i tożsamość - konteksty socjalizacyjne i edukacyjne / pod red. nauk. Witolda Jakubowskiego i Sylwii Jaskulskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [149]-164
    ISBN: 978-83-7587-654-3
    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Różnorodne oblicza opozycji sacrum - profanum w reklamie statycznej na przykładzie reklam opartych na symbolice religijnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Diverse representations of the sacred and the profane in contemporary visual advertising on the example of advertisements based on religious symbols
    ŹRÓDŁO: W: Język, natura, cywilizacja / pod red. Elżbiety Laskowskiej, Beaty Morzyńskiej-Wrzosek, Wiesława Czechowskiego
    ADRES WYDAWNICZY: Bydgoszcz : Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2012
    SERIA: Prace Komisji Językoznawczej Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego, 0068-4570, t. 22
    OPIS FIZYCZNY: S. 79-89
    ISBN: 978-83-60775-36-3
    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • advertising
  • profane
  • sacred
  • vantage point theory

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Wiara z perspektywy pojęciowej w języku współczesnych młodych ludzi w wieku 18-29 lat
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Faith from a conceptual perspective in the language of contemporary young people aged 18-29
    ŹRÓDŁO: Linguistica Bidgostiana. - 2012, Vol. 9, s. 46-60
    p-ISSN: 1732-8187

    UWAGI: Bibliogr. 12 poz
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conceptual semantics
  • construal
  • faith in God
  • profiling

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Aksjologiczny wymiar pojęcia "wiara w Boga" w języku i kulturze współczesnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The axiological dimension of faith in God among contemporary Polish Christians : conceptual perspective
    ŹRÓDŁO: W: Kulturowe paradygmaty końca : studia komparatystyczne : pamięci Profesora Mariana Maciejewskiego / pod red. Józefa Cezarego Kałuznego i Artura Żywiołka
    ADRES WYDAWNICZY: Częstochowa : Akademia im. Jana Długosza, 2013
    SERIA: Chrześcijaństwo, Kultura, Ponowoczesność, 2300-2735, t. 1
    OPIS FIZYCZNY: S. [133]-149
    ISBN: 978-83-7455-332-2
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • axiology
  • conceptual semantics
  • Christianity
  • faith in God
  • semantic profiles

    8/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska, Grzegorz Grzegorczyk, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Language and concepts in action : multidisciplinary perspectives on linguistic research
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang Edition, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: 158 s., 22 cm
    SERIA: Schriften zur Diachronen und Synchronen Linguistik, 2191-8856, Bd. 12
    ISBN: 978-3-631-64383-9
    ISBN: 978-3-653-03481-3 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Metafora pojęciowa i amalgamat w reklamie prasowej
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 127 s., 23 cm
    SERIA: Oblicza Mediów
    ISBN: 978-83-7780-831-3
    UWAGI: Bibliogr. s. [123]-127
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conceptual metaphor
  • conceptual blending
  • discourse of advertising
  • advertising slogan

    10/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Profiling the concept of faith in God in the context of construal level theory of psychological distance
    ŹRÓDŁO: Rocznik Kognitywistyczny, [dokument elektroniczny]. - 2013, T. 6, s. 11-21
    TRYB DOSTĘPU: http://www.ejournals.eu/pliki/art/1712/ [dostęp 15.12.2015]
    p-ISSN: 1689-927X
    e-ISSN: 2084-3895

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • cognitive
  • construal
  • ethnolinguistics
  • faith in God
  • profiling
  • psychological distance

    Adres url:
    DOI:
    11/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Uczucia a wiara w Boga. Obraz emocji w opisie doświadczenia wiary w Boga
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Feelings and faith in God. The picture of emotions in the description of the experience of faith in God
    ŹRÓDŁO: Nomos. - 2013, nr 79, s. [17]-33
    p-ISSN: 1230-7858

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    12/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Aksjologia w kreacji wizerunku polskiego polityka, czyli co o wartościach i wartościowaniu mają nam do powiedzenia rywale polityczni, toczący bój na słowa na polskiej scenie politycznej
    ŹRÓDŁO: W: Człowiek wobec mediów / pod red. Jolanty Bujak-Lechowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 37-49
    ISBN: 978-83-7867-230-2
    UWAGI: Bibliogr. 4 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    13/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Potoczność w obrazie wiary w Boga na podstawie wypowiedzi współczesnych Polaków
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Colloquiality in the picture of faith in God in the language of contemporary Polish people
    ŹRÓDŁO: Słowo : studia językoznawcze. - 2014, nr 5, s. 68-81
    p-ISSN: 2082-6931

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Adres url:
    14/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Profile obrazu pojęcia wiara w Boga w języku współczesnych Polaków w świetle badań ankietowych oraz wywiadów
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Profiles of the picture of faith in God in the language of contemporary Polish people in the light of surveys and interviews
    ŹRÓDŁO: Język, Szkoła, Religia. - 2014, R. 9, nr 2, s. 7-20
    p-ISSN: 2080-3400

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    15/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Zmysłowe sacrum - jak reklama i kultura popularna ucieleśniają sacrum (na wybranych przykładach)
    ŹRÓDŁO: W: Kulturowy obraz zmysłów / pod red. Jolanty Bujak-Lechowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 87-104
    ISBN: 978-83-7867-232-6
    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    16/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dlaczego Polki lubią Hello Kitty? Rola procesu konwencjonalizacji znaczeń w kulturze popularnej w świetle perwazyjności jej artefaktów na przykładzie motywu Hello Kitty
    ŹRÓDŁO: W: Kulturowy obraz mód społecznych / pod red. Jolanty Bujak-Lechowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 101-114
    ISBN: 978-83-7867-261-6
    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    17/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Językowa analiza obrazu Boga w perspektywie wartości i potrzeb człowieka na podstawie wywiadów bezpośrednich
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The linguistic analysis of the image of God in view of the human values and needs based on direct interviews
    ŹRÓDŁO: W: Słowo, doświadczenie, tajemnica / pod red. Jacka Kempy, Marty Giglok
    ADRES WYDAWNICZY: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015
    SERIA: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 0208-6336, nr 3361
    OPIS FIZYCZNY: S. 71-83
    ISBN: 978-83-8012-511-7
    ISBN: 978-83-8012-512-4 (wersja elektroniczna)
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • God
  • ethnolinguistics
  • linguistic picture of the world
  • semantic profile

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obraz wiary w Boga w wypowiedziach osób należących do różnych chrześcijańskich odłamów. Studium porównawcze.
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The picture of faith in God according to the representatives of various Christian denominations: a comparison
    ŹRÓDŁO: W: Idee i wartości w języku i kulturze / red. nauk. Iza Matusiak-Kempa, Alina Naruszewicz-Duchlińska
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 152-164
    ISBN: 978-83-942720-0-5
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • chrześcijaństwo
  • ewangelikalizm
  • językowy obraz świata
  • katolicyzm
  • profil semantyczny
  • wiara

    Adres url:
    19/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Wiara w Boga źródłem bezpieczeństwa w życiu: metaforyczna perspektywizacja pojęcia wiara w Boga w kontekście bezpieczeństwa na podstawie wywiadów bezpośrednich
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Faith in God as a source of safety in life: metaphorical perspectivization of faith in God as a source of safety on the basis of direct interviews
    ŹRÓDŁO: Rocznik Teologiczny. - 2015, R. 57, z. 1, s. 77-92
    p-ISSN: 0239-2550

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • językoznawstwo kognitywne
  • metafora
  • profil smentyczny
  • wiara w Boga

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • cognitive linguistic
  • faith in God
  • metaphor
  • semantic profile

    20/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kreatywność leksykalno-składniowa wypowiedzi we współczesnych kościołach ewangelicznych w Polsce
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Lexical and syntactic creativity in contemporary evangelical churches in Poland
    ŹRÓDŁO: W: Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce : ujęcie interdyscyplinarne, t. 3 / pod red. Joanny Mampe, Hanny Makurat, Łady Owczinnikowej i Fadhila Marzouka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 189-208
    ISBN: 978-83-7865-397-4
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • evangelicalism
  • religious language
  • church
  • language creativity
  • language behaviour

    21/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Świadectwo nawrócenia jako autonarracja z perspektywy językowo-psychologicznej. Analiza problematyki na przykładzie wypowiedzi chrześcijan ewangelikalnych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Conversion testimony as autobiographical narrative from a linguistic and psychological perspective. The analysis of the issue based on selected utterances of evangelical Christians
    ŹRÓDŁO: Język, Szkoła, Religia. - 2016, R. 11, nr 3, s. 23-38
    p-ISSN: 2080-3400

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Adres url:
    22/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: "Dotąd o nic nie prosiliście w imieniu moim" (J 16, 24). Pragmatyka wypowiedzi modlitewnych w ewangelicznych wspólnotach charyzmatycznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: 'Until now have all of you asked nothing in my name' (J 16, 24). The pragmatics of prayers in charismatic evangelical communities
    ŹRÓDŁO: Colloquium. - 2017, nr 1, s. 5-26
    p-ISSN: 2081-3813

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • akty mowy
  • ewangelikalizm
  • modlitwa
  • pragmatyka językowa
  • ruch charyzmatyczny

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • charismatic movement
  • evangelicalism
  • language pragmatics
  • prayer
  • speech acts

    Adres url:
    23/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: Komunikacja oknem na kulturę : wspólnota dyskursu kulturowym wymiarem funkcjonowania społeczności ewangelikalnej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 236 s.
    ISBN: 978-83-7865-576-3
    UWAGI: Bibliogr. s. 219-232
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    24/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska, Grzegorz Grzegorczyk, Piotr Kallas.
    TYTUŁ: Narrativity in action : language, culture and text
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main [etc.] : Peter Lang, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 158 s.
    SERIA: Studies in Linguistics, Anglophone Literatures and Cultures, 2364-7558, vol. 8
    ISBN: 978-3-631-73065-2
    ISBN: 978-3-631-73079-9 (E-PDF)
    ISBN: 978-3-631-73080-5 (EPUB)
    ISBN: 978-3-631-73081-2 (MOBI)
    UWAGI: Bibliogr. s. 141-157
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    DOI:
    25/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ: The pros and cons of bilingualism. The experiment with non-native bilingualism - reflections
    ŹRÓDŁO: Filologiâ = Philology. - 2017, no. 6 (12), s. 58-64
    p-ISSN: 2414-4452

    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language acquisition
  • monolingual environment
  • native and non-native bilingualism

    26/26
    AUTORZY: Magdalena Grabowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wpływ wartościowania na pejoratywizację wybranych pojęć w dyskursie chrześcijan ewangelikalnych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The impact of negative evaluation on the semantics of selected concepts in the evangelical discourse
    ŹRÓDŁO: W: Wartości i wartościowanie we współczesnej humanistyce, 2, Perspektywa komunikologiczna / red. nauk. Arkadiusz Dudziak i Alina Naruszewicz-Duchlińska
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Centrum Badań Europy Wschodniej UWM w Olsztynie, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 149-160
    ISBN: 978-83-61605-90-4
    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego