logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: GROENWALD MARIA
Liczba odnalezionych rekordów: 64



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Egzaminy szkolne jako gra
ŹRÓDŁO: W: Dokąd zmierza polska szkoła? / pod red. Doroty Klus-Stańskiej
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2008
OPIS FIZYCZNY: S. [251]-273
ISBN: 978-83-89501-95-0
UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ: Nasza przyjaźń nigdy się nie rozstanie : inspirowana Arystotelesem analiza rozwiązań jednego zadania
ŹRÓDŁO: Edukacja : studia, badania, innowacje. - 2008, nr 1 (101), s. 85-92
p-ISSN: 0239-6858

UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ: Egzaminy a zaufanie
ŹRÓDŁO: Edukacja : studia, badania, innowacje. - 2009, nr 1 (105), s. 39-47
p-ISSN: 0239-6858

UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Nieoczekiwany wynik egzaminu - dlaczego zaskoczył?
ŹRÓDŁO: W: Paradygmaty współczesnej dydaktyki / pod red. Lucyny Hurło, Doroty Klus-Stańskiej i Marii Łojko
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [322]-331
ISBN: 978-83-787-047-3
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
5/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ: O pożytkach z diagnozy edukacyjnej płynących
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On the benefits deriving from educational diagnosis
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr 1, s. [181]-188
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O wieloparadygmatycznym wymiarze refleksji nad kondycją studiowania
ŹRÓDŁO: W: Studiowanie dla społeczeństwa wiedzy / red. nauk. Dorota Ciechanowska
ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2009
OPIS FIZYCZNY: S. 104-119
ISBN: 978-83-89163-64-6
UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
7/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Szkoła za fasadą tożsamości
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: School behind its identity facade
ŹRÓDŁO: W: Kreowanie tożsamości szkoły, t. 1, Konteksty teoretyczne, poglądy, wyniki badań / red. Krystyna Chałas
ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Wydawnictwo KUL, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [285]-297
ISBN: 978-83-7363-896-9
UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
8/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wartości jako rekwizyty w wystawianej przez szkołę sztuce kształcenia i wychowania
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Values as props in the school theatricals of education
ŹRÓDŁO: W: Co się dzieje z wartościami? : próba diagnozy / pod red. Elżbiety Okońskiej i Krzysztofa Stachewicza
ADRES WYDAWNICZY: Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Teologiczny, 2009
SERIA: Colloquia Disputationes, 12
OPIS FIZYCZNY: S. 331-[342]
ISBN: 978-83-61884-52-1
UWAGI: Bibliogr. w przypisach
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
9/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Diagnostyka edukacyjna - kontrowersyjny pomost między edukacyjną teorią a empirią (ku teraźniejszości w pedagogice)
ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
OPIS FIZYCZNY: S. [272]-280
ISBN: 978-83-7531-019-1
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
10/64
AUTORZY: Maria Groenwald.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O celach kształcenia w kontekście namysłu nad włączeniem problemów obszarów metropolitalnych do zagadnień podejmowanych na lekcjach geografii
ŹRÓDŁO: W: Obszary metropolitalne we współczesnym środowisku geograficznym : 58. Zjazd Polskiego Towarzystwa Geograficznego, Łódź 2010, 1 / [red. t. Stanisław Liszewski]
ADRES WYDAWNICZY: [Łódź] : Oddział Łódzki PTG : Wydział Nauk Geograficznych UŁ, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [323]-332
ISBN: 978-83-62089-11-6
UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • cele kształcenia
  • intelektualizm i praktycyzm w edukacji geograficznej

    11/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O pozorze wartości i wartości pozoru w akademickim kształceniu
    ŹRÓDŁO: W: Wychowanie w środowisku akademickim : wybrane zagadnienia : praca naukowa / pod red. Grzegorza Poloka
    ADRES WYDAWNICZY: Katowice : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2010
    SERIA: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach
    OPIS FIZYCZNY: S. [69]-84
    ISBN: 978-83-7246-471-2
    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Patchworkowa sprawiedliwość oceniania
    ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego : XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Toruń, 22-24 października 2010 r. / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigel
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Grupa Tomami, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 163-172
    ISBN: 978-83-60246-80-1
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    13/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Przerwa międzylekcyjna - czas odpoczynku ucznia?
    ŹRÓDŁO: Wychowanie na co Dzień. - 2010, nr 9 (204), s. 17-22
    p-ISSN: 1230-7785

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Znaczenie diagnozy w kształceniu studentów
    ŹRÓDŁO: W: Wychowanie - opieka - kształcenie : z badań nad wybranymi problemami edukacji w XX i XXI wieku / red. nauk. Mariusz Brodnicki, Elżbieta Gorloff, Andrzej Kołakowski
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 163-174
    ISBN: 978-83-89163-73-8
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Diagnostyka edukacyjna "w" i "wobec" szkolnej rzeczywistości
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Educational diagnostics "in" and "with regard to" school reality
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2011, nr 2 (45), s. [57]-76
    p-ISSN: 0867-0323

    UWAGI: Bibliogr. 41 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Adres url:
    16/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Egzamin jako wielofunkcyjne narzędzie rozliczania efektów kształcenia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The examination as a tool that serves teaching-learning effectiveness
    ŹRÓDŁO: W: Efekty kształcenia geograficznego na różnych poziomach edukacji / [red. Mariola Tracz, Elżbieta Szkurłat]
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa ; Kraków : Poligrafia Inspektoratu Towarzystwa Salezjańskiego, 2011
    SERIA: Prace Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 1
    OPIS FIZYCZNY: S. 58-67
    ISBN: 978-83-62127-28-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 179-189
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja
  • egzamin
  • efektywność
  • edukacja geograficzna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • examination
  • accountability
  • effectiveness
  • geographic education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Etyczne aspekty egzaminów szkolnych.
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011.
    OPIS FIZYCZNY: 203 s., il., 24 cm.
    ISBN: 978-83-7326-779-4
    UWAGI: Bibliogr. s. 187-202.
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O nauczycielu nauczycieli z perspektywy tego-który-jest-sobą
    ŹRÓDŁO: W: Nauczyciel i uczeń w przestrzeni edukacyjnej / red. nauk. Jolanta Szempruch, Elżbieta Zyzik, Mirosława Parlak
    ADRES WYDAWNICZY: Kielce ; Kraków : Wydawnictwo Libron, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [43]-51
    ISBN: 978-83-62196-15-9
    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Questions on a human being posed on the grounds of geographical education in the context of systems transformation.
    ŹRÓDŁO: Prace i Studia Geograficzne. - 2011, T. 48, s. 41-52.
    p-ISSN: 0208-4589

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • "the shining through" in the geographical education
  • axio-normative systems in teaching geography
  • teacher's responsibility

    Adres url:
    20/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Wpływ procesów endogenicznych i egzogenicznych na edukację. Przypadek egzaminów szkolnych.
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Impact of endogenous and exogenous processes on education. The case of school examinations.
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2011, T. 64, s. [51]-71.
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 58 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Edukacja szkolna w zmianach? Zmiany w edukacji szkolnej? Problematyzowanie problemów.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Co na płaszczyźnie diagnostyki edukacyjnej łączy Henryka Szaleńca z Bruno Latourem i co na to Bolesław Niemierko?
    ŹRÓDŁO: W: Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne : XVIII Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Wrocław, 21-23 września 2012 r. / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigel.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Grupa Tomami, 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. 245-255.
    ISBN: 978-83-60246-97-9
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    22/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Etyczne aspekty pracy egzaminatora państwowego
    ŹRÓDŁO: W: Nowoczesne zasady prowadzenia zajęć dydaktycznych na kursach nauki jazdy : podręcznik dla kandydatów na instruktorów i egzaminatorów / Ryta M. Suska-Wróbel, Roman Sikora
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Wydawnictwo SPH Credo, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. 259-267
    ISBN: 978-83-7812-034-6
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: POE
    Język publikacji: POL
    23/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Myślenie o tożsamości wczesnej edukacji inspirowane koncepcją Nicolaia Hartmanna
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 149-[164]
    ISBN: 978-83-62015-40-5
    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    24/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O woli człowieka uwikłanego w edukację
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On the will of man entangled in education
    ŹRÓDŁO: W: Etyczny i aksjologiczny wymiar sprawności moralnych w wychowaniu / red. Iwona Jazukiewicz, Ewa Kwiatkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2012
    SERIA: Rozprawy i Studia - Uniwersytet Szczeciński, 0860-2751, t. 838
    OPIS FIZYCZNY: S. [123]-150
    ISBN: 978-83-7241-888-3
    UWAGI: Bibloogr. 41 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    25/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Tri modeli diagnostiki v sisteme vysšego obrazovaniâ.
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy V Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN 19-20 aprelâ 2012. / nauč. red. V. I. Kazarenkov.
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : RUDN, 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. 240-[246].
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    26/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Uniwersytet się zmienia. Widziane z perspektywy człowieka naiwnego
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2012, T. 35, s. [145]-155
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    27/64
    AUTORZY: M. Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Action research v reformirovanii vuza (na primere analiza celej polučeniâ obrazovaniâ studentami)
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VI Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 18-19 aprelâ 2013 g. / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 318-326
    ISBN: 978-5-209-04977-7
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: VI Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2013.04.18
    Do dnia: 2013.04.19
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    28/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O diagnostycznym pozorze i dopuszczających się go diagnostach
    ŹRÓDŁO: W: Polska edukacja w świetle diagnoz prowadzonych z różnych perspektyw badawczych : XIX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Gniezno, 26-28 września 2013 r. / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigiel
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Grupa Tomami, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 40-50
    ISBN: 978-83-63873-06-6
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Tytuł-nazwa konferencji: XIX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
    Miejsce konferencji: Gniezno
    Kraj: PL
    Od dnia: 2013.09.26
    Do dnia: 2013.09.28
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    29/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Sens spotkań diagnostyki z ewaluacją w szkole
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The sense of diagnostics and evaluation meeting each other at school
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2013, nr 4 (64), s. [21]-34
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Adres url:
    30/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Spotkania nauczycieli z uczniami w szkole
    ŹRÓDŁO: Edukacja Pomorska. - 2013, nr 61 (12), s. 5-9
    p-ISSN: 1644-2903
    e-ISSN: 2084-9508

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    31/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Standardy moralne czy standardy wymagań? O moralnych aspektach pozoru w szkole
    ŹRÓDŁO: W: Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej / red. nauk. Maria Dudzikowa, Karina Kanasiecka-Falbierska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [131]-150
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-174-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. [448]-480
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    32/64
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja nr 4 (64) / [numer gościnnie zredagowany przez Marię Groenwald i Grażynę Szyling]
    ISSN: 1505-8808
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 165, [11] s., 24 cm
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diagnosis and evaluation in education
  • paradigms
  • theory and practice of educational diagnostic and evaluation

    33/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Diagnozowanie : między etyką bliskiego a dalekiego zasięgu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Diagnosing : between close-range and remote-range ethics
    ŹRÓDŁO: Ruch Pedagogiczny. - 2014, R. 85, nr 2, s. 39-54
    p-ISSN: 0483-4992

    UWAGI: Bibliogr. 70 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • etyka bliskiego i dalekiego zasięgu
  • diagnozowanie: "z bliska" i "z daleka"
  • strefa zapośredniczeń etycznych i diagnostycznych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • close-range and remote-range ethics
  • diagnosing as "close-ups" and "from afar"
  • sphere of ethical and diagnostic borrowings

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    34/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dzieciństwo w ofierze, by przedstawienie mogło trwać
    ŹRÓDŁO: W: (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
    SERIA: Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki
    OPIS FIZYCZNY: S. [102]-129
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-176-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 443-471
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    35/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Kompetencje kluczowe nauczycieli szkół zawodowych w świetle analiz jakościowych. Stan i potrzeby : ekspertyza
    ADRES WYDAWNICZY: [Gdańsk] : Uniwersytet Gdański, [2014]
    OPIS FIZYCZNY: 18 s.
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PXE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • crucial competence
  • teachers and pupils of vocational schools

    Adres url:
    36/64
    AUTORZY: Z. V. Bojko, E. V. Belovol, Mariâ Grènval`d, Vojcek Segen'.
    TYTUŁ: Koncepciâ nepreryvnogo obrazovaniâ kak faktor povyšeniâ kačestva žizni v tret'em vozraste (na primere organizacii obrazovaniâ v Pol'še)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Conception of lifelong education as a factor of life quality improving for third age people (by the example of education in Poland)
    ŹRÓDŁO: Vestnik Rossijskogo Universiteta Družby Narodov. Seriâ Psihologiâ i Pedagogika. - 2014, no. 4, s. 93-100
    p-ISSN: 2313-1683

    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education of the elderly
  • intellectual activity of the elderly
  • third age
  • life quality

    37/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: O diagnostycznym pozorze i dopuszczających się go diagnostach
    ŹRÓDŁO: Dialog Edukacyjny. - 2014, nr 1 (24), s. 58-61
    p-ISSN: 1899-7619

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diagnostic appearance
  • diagnosing errors
  • unethical attitudes towards fraud

    Adres url:
    38/64
    AUTORZY: M. Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Preobrazovaniâ v vuzah v svete publikacij vuzovskih prepodavatelej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Transformation of university in the light of publications of the academic teacher
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 108-121
    ISBN: 978-966-2760-18-7(1)
    UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ: dodatok 1 do Vip. 5, Tom I (52)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • traditional university
  • consequences of the implementation of Bologna Process
  • university in a "borderline situation"

    39/64
    AUTORZY: M. Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Rol' doveriâ v processe priobreteniâ učenikami opyta kačestva žizni
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The role of trust in students' experience of the quality of life
    ŹRÓDŁO: W: Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie : meždisciplinarnyj podhod : materialy Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, 24-25 aprelâ 2014 g. / [redkol. N. A. Agadžanân, I. V. Radyš, N. B. Karabuŝenko]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 81-84
    ISBN: 978-5-209-05904-2
    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2014.04.24
    Do dnia: 2014.04.25
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • confidence
  • substitute trust
  • distrust
  • quality of life

    40/64
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Ruch Pedagogiczny R. 85, nr 2 / red. nauk. nru Grażyna Szyling, Maria Groenwald
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 181, [1] s., 24 cm
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    41/64
    AUTORZY: Mariâ Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Akademičeskij učitel' : meždu samorealizaciej i ramkami sistemy
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VIII Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 15-17 aprelâ 2015 g. : v dvuh častâh, č. 1 / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 374-379
    ISBN: 978-5-209-06452-7
    ISBN: 978-5-209-06453-4 (č. 1)
    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: VIII Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2015.04.15
    Do dnia: 2015.04.17
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • academic teacher
  • Bologna Process
  • National Frames of Qualification

    42/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Etyczne konotacje dylematów oceniania akademickiego
    ŹRÓDŁO: W: Dobre zwyczaje akademickie w naukach przyrodniczych / pod red. Jerzego Bolałka, Ewy Szymczak, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, cop. 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 175-188
    ISBN: 978-83-65148-31-5
    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    43/64
    AUTORZY: Mariâ Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ètičeckie i psihometričeskie aspekty spravedlivogo ocenivaniâ v vuzah
    ŹRÓDŁO: W: Psihologiâ i pedagogika XXI veka : teoriâ, praktika i pespektivy / pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : RUDN, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 358-372
    ISBN: 978-5-209-06671-2
    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Ch. Perelman's principles of fairness
  • justice of assessing as the impartiality
  • bricolage

    44/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Kompetencje nauczycieli klas IV-VI lub gimnazjów w świetle badań jakościowych
    ŹRÓDŁO: Edukacja Pomorska. - 2015, nr spec. 68 (19), s. 15-19
    p-ISSN: 1644-2903
    e-ISSN: 2084-9508

    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PAS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    45/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Kontrowersje wokół dydaktyki geografii
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Controversies around geography didactics
    ŹRÓDŁO: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio B, Geographia, Geologia, Mineralogia et Petrographia. - 2015, Vol. 70, no. 1, s. 141-152
    p-ISSN: 0137-1983

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dyskursy dydaktyki geografii
  • interdyscyplinarność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • geography didactics discourses
  • interdisciplinarity

    Adres url:
    DOI:
    46/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Między trudnym wyborem a "sytuacją bez wyjścia". O moralnych i pozamoralnych uzasadnieniach nauczycielskich decyzji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Between a difficult choice and a "no-win situation". About moral and outside-moral justifications of teachers' decisions
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2015, nr 1 (69), s. [133]-150
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dylematy w pracy nauczycieli
  • moralne i pozamoralne uzasadnienia nauczycielskich decyzji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dilemmas in the work of teachers
  • moral and outside-moral justifications of teachers' decisions

    Adres url:
    47/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Nadmiar jako problem diagnostyki edukacyjnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Surplus as a problem of educational diagnostics
    ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2015, R. 60, nr 4, s. 24-38
    p-ISSN: 0023-5938

    UWAGI: Bibliogr. 34 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • surplus in educational diagnostics
  • strategies of diagnosticians

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    48/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Nadmiar jako problem diagnostyki edukacyjnej
    ŹRÓDŁO: W: Zastosowania diagnozy edukacyjnej : XXI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Bydgoszcz, 17-19 września 2015 r. : praca zbiorowa / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigiel
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Grupa Tomami, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 24
    ISBN: 978-83-63873-17-2
    Tytuł-nazwa konferencji: XXI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
    Miejsce konferencji: Bydgoszcz
    Kraj: PL
    Od dnia: 2015.09.17
    Do dnia: 2015.09.19
    Typ publikacji: PSZ
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    49/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Nauczyciel geografii w świecie nowych mediów
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Geography teacher in the world of new media
    ŹRÓDŁO: W: Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu geograficznym : założenia teoretyczne, diagnoza, wykorzystania / [red. tomu Adam Hibszer, Elżbieta Szkurłat]
    ADRES WYDAWNICZY: Łódź : Komisja Edukacji Geograficznej PTG ; Wydział Nauk Geograficznych UŁ, 2015
    SERIA: Prace Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, t. 4
    OPIS FIZYCZNY: S. 13-25
    ISBN: 978-83-934983-1-4
    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nowe media
  • edukacja geograficzna
  • nauczyciel w sytuacji granicznej

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • new media
  • geography education
  • teacher in borderline situation

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    50/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: O wstydzie w sytuacjach oceniania szkolnego i konsekwencjach doświadczania go przez uczniów
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About shame in situations of school assessment and the consequences of experiencing it by the students
    ŹRÓDŁO: Colloquium. - 2015, nr 1, s. 77-96
    p-ISSN: 2081-3813

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • wstyd i jego rodzaje (narcystyczny, sytuacyjny, agresywny i "uległości")
  • samoocena
  • ocena nauczycielska
  • ocena egzaminacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • shame and its types (narcissistic, situational, aggressive, and "submissive")
  • self-esteem
  • teacher's assessement
  • exam assessment

    Adres url:
    51/64
    AUTORZY: Mariâ Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Problematičnost' spravedlivogo ocenivaniâ v vuzah
    ŹRÓDŁO: W: Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire : sbornik naučnyh trudov učastnikov II Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 23-24 aprelâ 2015 g. / [pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 11-25
    ISBN: 978-5-209-06459-6
    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: II Meždunarodnâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2015.04.23
    Do dnia: 2015.04.24
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    52/64
    AUTORZY: Maria Groenwald, Wojciech Siegień.
    TYTUŁ: Sprawozdanie z Międzynarodowej Naukowo-Praktycznej Konferencji: Aktualne problemy psychologii i pedagogiki we współczesnym świecie : Rosyjski Uniwersytet Przyjaźni Narodów, Moskwa, 23-24 kwietnia 2015 r.
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2015, R. 11, nr 2, s. 99-101
    p-ISSN: 1734-1582

    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    53/64
    AUTORZY: Mariâ Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Universitet realizovannyh i nesbyvšihsâ ožidanij : aspiranty o social'nyh funkciâh universiteta
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University of realized and unrealized expectations : graduate students of the social functions of the university
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 111-123
    ISBN: 978-966-2760-18-7
    ISBN: 978-617-7380-02-2
    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ : dodatok 1 do Vip. 36. Tom I (61)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    54/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Akademičeskij učitel' v mire novyh media
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Academic teacher in the world of new media
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy IX Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii : Moskva, RUDN, 21-22 aprelâ 2016 g. : v dvuh častâh, č. 1 / [nauč. red. V. I. Kazarenkov, M. A. Rušina]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 92-99
    ISBN: 978-5-209-07225-6 (č. 1)
    ISBN: 978-5-209-07224-9
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: IX Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2016.04.21
    Do dnia: 2016.04.22
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • new media
  • academic teacher
  • students
  • 'digital natives'
  • 'digital immigrants'

    55/64
    AUTORZY: Mariâ Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Biografii universitetskih prepodavatelej didaktiki: žizn' v obŝenii s mirom (na primere prepodavatelej, zanimaûŝihsâ didaktikoj geografii))
    ŹRÓDŁO: W: Mižnarodni Čelpanìvs'kì psihologo-pedagogìčnì čitannâ / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha; rekol. vip.: Kremcn' V. G., Savčenko O. Â., Manoha Ì. P., Rubcov V. V., Gusêva O. P., Sêrova O. Ê., Lâšenko O. Ì., Kocur V. P., Rik S. M., Marcinkovs'ka T. D.]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 22-32
    ISBN: 978-966-2760-33-0
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ : dodatok 3 do Vip. 36. Tom II (18)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    56/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Odpowiedzialność badacza za badania naukowe oraz wynikające z nich wnioski
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Responsibility for decisions taken by researchers of geography education
    ŹRÓDŁO: W: Nowe problemy i metody badań procesu ksztalcenia geograficznego = New problems and research methods in geography education / [red. tomu Iwona Piotrowska, Elżbieta Szkurłat]
    ADRES WYDAWNICZY: Poznań : Komisja Edukacji Geograficznej PTG, 2016
    SERIA: Prace Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, 2543-5590, t. 6
    OPIS FIZYCZNY: S. 19-33
    ISBN: 978-83-934983-3-8
    UWAGI: Bibliogr. 46 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • odpowiedzialność badacza za decyzje o kształcie i przebiegu badania
  • trafność badań w koncepcjach: S. Messicka, M. Kane'a
  • konsekwencje badań naukowych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • researcher's responsibility for decisions in S. Messick's and M. Kane's concepts
  • consequences of scientific research

    57/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Powrót do pytań o cele kształcenia nauczycieli
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A return to questions on aims of teacher education
    ŹRÓDŁO: W: Edukacja wczesnoszkolna w warunkach zmiany społecznej i kulturowej / pod red. nauk. Ewy Skrzetuskiej i Moniki Jurewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 54-64
    ISBN: 978-83-7583-712-4
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    58/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Szkoła milczących praw dziecka
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The school of children's silent rights
    ŹRÓDŁO: W: Prawa dziecka w przestrzeni edukacyjno-społecznej / red. nauk. Iryna Surina, Anna Babicka-Wirkus
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 49-65
    ISBN: 978-83-7850-970-7
    UWAGI: Bibliogr. s. 249-268
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • milczące prawa dziecka
  • szkoła i edukacja
  • normatywna trójjednia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • child's silent rights
  • school and education
  • normative triunity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    59/64
    AUTORZY: M. Grènval`d.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Universitet Nadeždy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University of hope
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 27-38
    ISBN: 978-966-2760-43-9
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    UWAGI: Gumanìtarnij vìsnik DVNZ : dodatok 1 do vip. 37. Tom I (69)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • radical hope
  • hope from the hiding
  • responsibility
  • Bologna Process
  • empty meaningful

    60/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Uniwersytet. W stronę nadziei i odpowiedzialności
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University. Towards hope and responsibility
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 24, s. 283-294
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 26 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dorosłość osób z niepełnosprawnością / Różne oblicza wsparcia
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nadzieja
  • odpowiedzialność
  • wspólnota akademicka

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • hope
  • responsibility
  • academic community

    61/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: W poszukiwaniu trafności biograficznych badań nad twórczością : studium biograficzne przypadku
    ŹRÓDŁO: W: Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Bolesława Niemierki i Marii Krystyny Szmigiel
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Grupa Tomami, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 141-151
    ISBN: 978-83-63873-22-6
    UWAGI: Bibliogr. 43 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: XXII Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej
    Miejsce konferencji: Kraków
    Kraj: PL
    Od dnia: 2016.09.23
    Do dnia: 2016.09.25
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    62/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Widok z mojego okna na świat, który nas kształtuje : czytając książkę pod redakcją Teresy Sadoń-Osowieckiej "Miejsce, przestrzeń, krajobraz - edukacyjne znaki"
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The view from my window of the world shaping us : reading the book edited by Teresa Sadoń-Osowiecka "Place, space, landscape - educational signs"
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2016, R. 12, nr 1(32), s. 71-82
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • interdyscyplinarność w badaniach edukacyjnych krajobrazów
  • kreowanie koncepcji świata

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • interdiscplinarity in educational studies of landscapes
  • creation of concepts of the world

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    63/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ: Interdyscyplinarne podejście w edukacji geograficznej
    ŹRÓDŁO: Geografia w Szkole. - 2017, R. 69, nr 4, s. 30-32
    p-ISSN: 0137-7566

    UWAGI: Rec. książki: Miejsce, przestrzeń, krajobraz : edukacyjne znaki / pod redakcją Teresy Sadoń-Osowieckiej. - Gdańsk, 2015
    UWAGI: Bibliogr. 3 poz.
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    64/64
    AUTORZY: Maria Groenwald.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Rešeniâ vuzovskih prepodavatelej i svâzannyj c nimi risk
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Decisions of academic teachers and the risk of undertaking them
    ŹRÓDŁO: W: Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire : sbornik trudov učastnikov III Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 6-7 aprelâ 2017 g. / [pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 11-19
    ISBN: 978-5-209-07882-1
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: III Meždunarodnâ naučno-praktičeskâ konferenciâ "Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2017.04.06
    Do dnia: 2017.04.07
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • routine decisions
  • reflective decisions
  • risk in the success/failure of decision making

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego