logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: HINC JOLANTA
Liczba odnalezionych rekordów: 25



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/25
AUTORZY: Jolanta Hinc.
TYTUŁ: Englisch als Interferenzquelle bei der Aneignung der Wortstellung des Deutschen : Sprachvergleichende Bemerkungen aus der Sicht des Polnischen als Muttersprache des Englischen als erster Fremdsprache und des Deutschen als zweiter Fremdsprache
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: English as an interference source in the acquisition of the German word order : structural comparative aspects of the word order Polish as the mother tongue, English as the first foreign language and German as the second foreign language
ŹRÓDŁO: Glottodidactica. - 2010, Vol. 36, s. [143]-154
p-ISSN: 0072-4769

UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: GER
Punktacja MNiSW: 6.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • error analysis
  • word order of German
  • interference
  • Polish as L1
  • English as the first foreign language
  • German as the second foreign language

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Wpływ języka angielskiego jako pierwszego języka obcego na szyk wyrazów w zdaniach w języku niemieckim jako drugim języku obcym u polskich uczniów z podstawową znajomością języka niemieckiego. Analiza błędów
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The influence of English as the first foreign language on the word order of German as the second foreign language in the group of Polish students with the basic knowledge of German language. Error analysis
    ŹRÓDŁO: Acta Neophilologica. - 2011, T. 13, s. [49]-57
    p-ISSN: 1509-1619

    UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • interference
  • word order of German language
  • error analysis

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Zur Positionierung modaler (wie?), lokaler (wo?) und temporaler (wann?) Adverbiale im Polnischen, Englischen und Deutschen - Versuch einer Konfrontation
    ŹRÓDŁO: Studien zur Germanistik = Rocznik Germanistyczny. - 2011, nr 4, s. 177-189
    p-ISSN: 1897-404X

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • contrastive analysis
  • position of adverbs of manner
  • place and time in Polish
  • English
  • German

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/25
    AUTORZY: Anna Właszyn, Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Kształcenie świadomości językowej w procesie nauczania języka obcego poprzez porównywanie struktur gramatycznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Supporting language awareness in the process of teaching foreign language grammar : comparing languages
    ŹRÓDŁO: Rozprawy Naukowe i Zawodowe PWSZ w Elblągu. - 2013, z. 17, s. [107]-119
    p-ISSN: 1895-8117

    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • supporting language awareness
  • comparison of grammar structures

    Adres url:
    5/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Die Wortstellung des Deutschen als Problembereich für polnische Deutschlernende mit Englischkenntnissen - eine Fehleranalyse Didaktische Implikationen - gewählte Modelle zur Darstellung der deutschen Wortstellung
    ŹRÓDŁO: W: Didaktische und linguistische Implikationen / hrsg. von Zenon Weigt, Dorota Kaczmarek, Jacek Makowski, Marcin Michoń
    ADRES WYDAWNICZY: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014
    SERIA: Felder der Sprache Felder der Forschung
    OPIS FIZYCZNY: S. 33-44
    ISBN: 978-83-7969-212-5
    ISBN: 978-83-7969-583-6 (e-ISBN)
    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • error analysis
  • word order
  • teaching German word order

    6/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Dydaktyka wielojęzyczności a rzeczywisość edukacyjna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Didactics of multilinguity versus educational reality
    ŹRÓDŁO: Rozprawy Naukowe i Zawodowe PWSZ w Elblągu. - 2014, z. 19, s. 13-22
    p-ISSN: 1895-8117

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • didactics of multilinguality

    Adres url:
    7/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Englisch als Interferenzquelle für Grammatikfehler in der schriftlichen Produktion im Deutschen. Didaktische Implikationen zur Förderung der Sprachbewusstheit im Fremdsprachenstudium
    ŹRÓDŁO: W: Kultur, Kommunikation, Kreativität, Reflexivität : Beiträge zum universitären Fremdsprachenunterricht / Sylwia Adamczak-Krysztofowicz, Anna Szczepaniak-Kozak (Hrsg.)
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang Edition, cop. 2014
    SERIA: Posener Beiträge zur Angewandten Linguistik, 2191-3536, Bd. 4
    OPIS FIZYCZNY: S. [195]-206
    ISBN: 978-3-631-64488-1
    ISBN: 978-3-653-03339-7 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • word order
  • negative transfer
  • error analysis
  • supporting of language awareness
  • comparison of grammar structures

    8/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Próba przekładu fragmentu opowiadania Heinricha Bölla Utracona cześć Katarzyny Blum - wnioski dla dydaktyki przekładu w kształceniu studentów specjalności translatorskiej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: At attempt to translate a fragment of Heinrich Boll's narrative story The lost honor of Katherina Blum - implications for translation teaching
    ŹRÓDŁO: W: Zbliżenia : językoznawstwo, literaturoznawstwo, translatologia / red. nauk. Anna Stolarczyk-Gembiak, Marta Woźnicka
    ADRES WYDAWNICZY: Konin : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 263-275
    ISBN: 978-83-65038-07-4
    UWAGI: Bibliogr. 2 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    9/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Zur Förderung der Sprachbewusstheit : Vergleichen und Besprechen der grammatischen Strukturen
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Promoting language awareness : comparision and discussion of grammar structures
    ŹRÓDŁO: Neofilolog. - 2014, nr 42/1, s. 39-50
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • wielojęzyczność ucznia
  • świadomość językowa
  • porównywanie struktur gramatycznych języków

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multilingual students
  • language awareness
  • comparison of grammar structures

    Adres url:
    10/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Zur Förderung der individuellen Mehrsprachigkeit des Fremdsprachenlernenden - Aufgaben für die Polnisch- und die Fremdsprachenlehrenden
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Promoting individual multilingualism of foreign language learner - tasks for the Polish and foreign language teachers
    ŹRÓDŁO: Neofilolog. - 2015, nr 45/2, s. 233-244
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • wielojęzyczność
  • dydaktyka wielojęzyczności
  • zadania dla nauczycieli języka polskiego i nauczycieli języków obcych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multilingualism
  • didactics of multilingualism
  • tasks for teachers of the Polish language and foreign languages

    Adres url:
    11/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kompetencja translatorska w autorefleksji studenta-tłumacza - z doświadczeń pracy nad przekładem realizowanej w ramach projektu Ideal Quality in Good Quantity (IQ)
    ŹRÓDŁO: W: W trosce o jakość w ilości : tutoring oksfordzki w Uniwersytecie Gdańskim / pod red. Beaty Karpińskiej-Musiał
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 127-141
    ISBN: 978-83-65148-72-8
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • translation competence
  • student self reflection

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kontrollmethoden für schriftlich übersetzte Texte von Studierenden
    ŹRÓDŁO: W: Kommunikationsformen in der Fach- und Gemeinsprache / Hrsg. Dorota Kaczmarek, Marcin Michoń, Dariusz Prasalski, Zenon Weigt
    ADRES WYDAWNICZY: Łódź : Wydawnictwo Primum Verbum, 2016
    SERIA: Felder der Sprache Felder der Forschung: Lodzer Germanistikbeiträge, 7
    OPIS FIZYCZNY: S. 78-90
    ISBN: 978-83-65237-34-7
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    13/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kształcenie kompetencji socjolingwistycznej u osób dorosłych rozpoczynających naukę języka niemieckiego - na przykładzie analizy podręcznika Aussichten
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Developing social competence by beginner adult learner of German language - analysis of the teaching coursebook Aussichten
    ŹRÓDŁO: W: Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce : ujęcie interdyscyplinarne, t. 3 / pod red. Joanny Mampe, Hanny Makurat, Łady Owczinnikowej i Fadhila Marzouka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 77-90
    ISBN: 978-83-7865-397-4
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 235-250
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adults' foreign language teaching
  • sociolingual competence
  • course book analysis

    14/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Okkasionalismen in Herta Müllers Roman Atemschaukel und deren Übersetzung ins Polnische - Versuch einer Konfrontation
    ŹRÓDŁO: W: Neue Forschungen zur deutschen Sprache nach der Wende / Hanna Biaduń-Grabarek, Sylwia Firyn (Hrsg.)
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main [etc.] : Peter Lang Edition, 2016
    SERIA: Schriften zur Diachronen und Synchronen Linguistik, 2191-8856, Bd. 16
    OPIS FIZYCZNY: S. 63-76
    ISBN: 978-3-631-66901-3
    ISBN: 978-3-653-06370-7 (epdf)
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    15/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Rola języka angielskiego jako pierwszego języka obcego w nauczaniu języka niemieckiego jako drugiego języka obcego - założenia teoretyczne a rzeczywistość dydaktyczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The role of English as the first foreign language in the process of teaching German as the second foreign language - between theory and praxis
    ŹRÓDŁO: Linguodidactica. - 2016, T. 20, S. 105-118
    p-ISSN: 1731-6332

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczanie języka niemieckiego jako drugiego języka obcego po języku angielskim
  • dydaktyka wielojęzyczności

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teaching of German as the second foreign language after English
  • didactics of multilingualism

    Adres url:
    DOI:
    16/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Tutoring akademicki jako metoda kształcenia kompetencji translatorskiej - opis projektu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Academic tutoring as a teaching method of translation competence - description of a project
    ŹRÓDŁO: Lingwistyka Stosowana : przegląd = Applied Linguistics : review = Angewandte Linguistik, [dokument elektroniczny]. - 2016, nr 16 (1), s. 23-35
    TRYB DOSTĘPU: http://www.ls.uw.edu.pl/documents/7276721/13368455/3+Lingwistyka+Stosowana+16+Joanna+Hinc.pdf [dostęp 21.12.2015]
    p-ISSN: 2080-4814

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Adres url:
    17/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Übersetzungstechniken in der Übersetzung von kulturspezifischen Inhalten - aus der Sicht der Translationsdidaktik
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Translation techniques in the translation process of culture specific contents from the perspective of teaching practice
    ŹRÓDŁO: W: Interkulturalität in Theorie und Praxis der Glottodidaktik und Translatorik / hrsg. von Krystyna Mihułka, Paweł Bąk, Joanna Chojnacka-Gärtner
    ADRES WYDAWNICZY: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 105-115
    ISBN: 978-83-7996-325-6
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • translation of culturespecific contents
  • translation techniques
  • didactics of transation

    18/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Portfolio im Übersetzungsunterricht - Bericht aus der Unterrichtspraxis - zur Qualitätskontrolle der Übersetzungsleistung
    ŹRÓDŁO: W: Translatorik, Translationsdidaktik und Fremdsprachendidaktik : Herausforderungen und Perspektiven / Jolanta Hinc, Adam Jarosz, Joanna Mampe (Hrsg.)
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang, 2017
    SERIA: Schriften zur Diachronen und Synchronen Linguistik, 2191-8856, Bd. 18
    OPIS FIZYCZNY: S. 53-62
    ISBN: 978-3-631-73602-9
    ISBN: 978-3-631-73603-6 (E-PDF)
    ISBN: 978-3-631-73604-3 (EPUB)
    ISBN: 978-3-631-73605-0 (MOBI)
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • didactics of translation
  • portfolio
  • quality control of translated texts

    19/25
    TYTUŁ: Problemy współczesnej glottodydaktyki i nauczania przekładu / pod red. Joanny Mampe, Jolanty Hinc i Adama Jarosza
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 331 s., il., 21 cm
    ISBN: 978-83-7865-553-4
    UWAGI: Bibliogr. s. 313-331
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL, RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/25
    AUTORZY: [Joanna] [Mampe], [Jolanta] [Hinc], [Adam] [Jarosz].
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Słowo wstępne
    ŹRÓDŁO: W: Problemy współczesnej glottodydaktyki i nauczania przekładu / pod red. Joanny Mampe, Jolanty Hinc i Adama Jarosza
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 9-11
    ISBN: 978-83-7865-553-4
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/25
    TYTUŁ: Translatorik, Translationsdidaktik und Fremdsprachendidaktik : Herausforderungen und Perspektiven / Jolanta Hinc, Adam Jarosz, Joanna Mampe (Hrsg.)
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 147 s., 21 cm
    SERIA: Schriften zur Diachronen und Synchronen Linguistik, 2191-8856, Bd. 18
    ISBN: 978-3-631-73602-9
    ISBN: 978-3-631-73603-6 (E-PDF)
    ISBN: 978-3-631-73604-3 (EPUB)
    ISBN: 978-3-631-73605-0 (MOBI)
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: ZEK
    Język publikacji: GER, ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    DOI:
    22/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc, Adam Jarosz, Joanna Mampe.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Vorwort
    ŹRÓDŁO: W: Translatorik, Translationsdidaktik und Fremdsprachendidaktik : Herausforderungen und Perspektiven / Jolanta Hinc, Adam Jarosz, Joanna Mampe (Hrsg.)
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang, 2017
    SERIA: Schriften zur Diachronen und Synchronen Linguistik, 2191-8856, Bd. 18
    OPIS FIZYCZNY: S. 7-8
    ISBN: 978-3-631-73602-9
    ISBN: 978-3-631-73603-6 (E-PDF)
    ISBN: 978-3-631-73604-3 (EPUB)
    ISBN: 978-3-631-73605-0 (MOBI)
    Typ publikacji: ZWS
    Język publikacji: GER
    23/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Zur Rolle der kontrastiven Grammatik im Übersetzungsunterricht am Beispiel einer Übersetzungsaufgabe zur Übertragung der indirekten und direkten Rede aus dem Deutschen ins Polnische
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The role of contrastive grammar tools in the translation classes on the example of an indirect and direct speech translation task
    ŹRÓDŁO: W: Interlinguales und -kulturelles Sprachhandeln : Interdisziplinäre Perspektiven, Bd. 2 / Hrsg. von Krystyna Mihułka, Małgorzata Sieradzka
    ADRES WYDAWNICZY: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 155-167
    ISBN: 978-83-7996-524-3
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • contrastive grammar
  • indirect and direct speech
  • translation

    24/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Lingwistyka kontrastywna w kształceniu kompetencji tłumaczeniowej - przekład niemieckiej kategorii określoności na język polski
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Contrastive linguistics in developing the translation competence : the German category of definiteness in Polish translation
    ŹRÓDŁO: W: Wiedza o języku w kształceniu filologicznym / red. Agata Rozumko, Elżbieta Awramiuk
    ADRES WYDAWNICZY: Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2018
    OPIS FIZYCZNY: S. 129-144
    ISBN: 978-83-7431-543-2
    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • lingwistyka kontrastywna
  • kategoria określoności
  • tłumaczenie z języka niemieckiego na język polski

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • contrastive linguistics
  • category of definitness
  • German-Polish translation

    25/25
    AUTORZY: Jolanta Hinc.
    TYTUŁ: Portfolio jako narzędzie wspomagające autokorektę tłumaczeń pisemnych - przykład aplikacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Portfolio as an instrument encouring auto correction of the translated text - about promoting translation student reflexivity - an application example
    ŹRÓDŁO: Applied Linguistics Papers, [dokument elektroniczny]. - 2018, nr 25 (4), s. 27-37
    TRYB DOSTĘPU: http://alp.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/315/2019/01/ALP-25_4-3-Jolanta-HINC.pdf [dostęp 06.02.2019]
    p-ISSN: 2544-9354

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego