logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: JENDZA JAROSŁAW
Liczba odnalezionych rekordów: 22



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/22
AUTORZY: Kinga Bornowska, Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
TYTUŁ: Ambiwalencja selekcji w szkole wyższej - raport z badań. (Na przykładzie kwestii jakości kształcenia pedagogów)
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Ambiguity of the university school selections - research rapport. (On the example of the teachers education quality)
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr 1, s. [119]-137
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/22
AUTORZY: Jarosław Jendza.
TYTUŁ: Piotr Kowzan, Magdalena Prusinowska, Dagmara Przyborowska, Małgorzata Zielińska (red.), Education at the Junction of Cultures. Reviewed by Maria Mendel. Afterword: Tomasz Maliszewski, Student Scientific Society "Na Styku", University of Gdańsk, Gdańsk 2008, ss. 151
ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2009, s. 572-580
p-ISSN: 1429-186X

UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
Typ publikacji: PRE
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/22
AUTORZY: Marek Kwiatkowski, Teresa Sadoń-Osowiecka, Ryta Suska-Wróbel, Marek Żukowski, Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Edukacja matematyczno-przyrodnicza w Polsce : raport z debat publicznych Uniwersytetu Gdańskiego
ŹRÓDŁO: W: Pomyśleć szkołę inaczej... : edukacja matematyczno-przyrodnicza w toku debat publicznych / Piotr Zamojski
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
OPIS FIZYCZNY: S. 122-133
ISBN: 978-83-7531-195-2
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/22
AUTORZY: Jarosław Jendza.
TYTUŁ: Szkoła Montessori w Wertingen (Bawaria) albo o wyprawie Alicji do krainy czarów.
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The Montessori school in Wertingen (Bavaria) or on Alice's journey to Wonderland.
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2011, R. 7, nr 2, s. [96]-106.
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 7.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • metoda Montessori
  • aplikacja metody Montessori
  • edukacja alternatywna
  • zmiana w edukacji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Montessori method
  • Montessori application
  • alternative education
  • change in education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: The Montessori school in Wertingen (Bavaria) or on Alice's adventure to Wonderland
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2011, R. 7, nr 3, s. [124]-132
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Montessori method
  • Wertingen School
  • change in education

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Uniwersytet jako przedmiot badań pedagogicznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University as a subject of educational research
    ŹRÓDŁO: W: Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych / pod red. Anny Gajdzicy, Aleksandry Minczanowskiej, Małgorzaty Stokłosy
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011
    SERIA: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, z. 15
    OPIS FIZYCZNY: S. 225-238
    ISBN: 978-83-7587-685-7
    UWAGI: Bibliogr. 26 poz.
    UWAGI: Materiały XXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów, 13-18.09.2010 r., Ustroń i Cieszyn
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • educational research

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Uniwersytet jako przedmiot badań pedagogicznych : stan obecny i możliwości dalszych eksploracji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University as the object of educational research : current condition and the possibilities of further explorations
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2011, T. 34, s. [179]-196
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 36 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • educational research
  • organisation

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/22
    AUTORZY: Agata Rzeplińska, Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Od pedagogiki krytycznej ku postkrytycznej pedagogii (z metodą Montessori w tle)
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2012, T. 9, s. [272]-283
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/22
    AUTORZY: Agata Rzeplińska, Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Inspired by Maria Montessori Anew. Against Heterogeneity of Authenticity
    ŹRÓDŁO: MoRE Montessori Research Europe newsletter, [dokument elektroniczny]. - 2013, iss. 1-2, s. 7-11
    TRYB DOSTĘPU: https://www.montessori-europe.com/sites/default/files/MoRE%20Newsletter%201%20and%202%202013.pdf [dostęp 12.05.2016]
    e-ISSN: 2281-8375

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Montessori
  • authenticity

    Adres url:
    10/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Sprawozdanie z Kongresu Montessori Europa (Rzym 25 XI - 29 XI 2012)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A report of Congress of Montessori Europe (Rome 25th - 29th November 2012)
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2013, R. 9, nr 1, s. 118-123
    p-ISSN: 1734-1582

    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza, Anna Karsznia-Ciżmowska, Małgorzata Kotulska, Anna Lichota, Anna Świderska, Magdalena Tomczyk, Ewa Zalewska.
    TYTUŁ: Autorski program kształcenia : pomóż mi rozwinąć skrzydła
    ADRES WYDAWNICZY: [Sopot] : Sopocka Szkoła Montessori, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 80 s.
    UWAGI: Bibliogr. s. 76-79
    Typ publikacji: POD
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • authorship curriculum
  • Montessori method
  • early education

    Adres url:
    12/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Privatizing Montessori. The capitalisation of knowledge and the inability to renew meanings
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Prywatyzacja Montessori. Kapitalizacja wiedzy i niezdolność do odnawiania znaczeń
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 141-155
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • metoda Montessori
  • prywatyzacja wiedzy
  • publiczny charakter wiedzy pedagogicznej

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Montessori method
  • privatisation of knowledge
  • public character of pedagogical knowledge

    Adres url:
    13/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza, Ewa Zalewska, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Techniczny, epistemologiczny i kulturowy wymiar metod kształcenia. Casus metody Montessori
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The technical, epistemological, and cultural dimensions of educational methods. The casus of the Montessori method
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2015, R. 11, nr 1, s. 46-55
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • metoda kształcenia
  • technika
  • epistemologia
  • kultura
  • przygotowane otoczenie
  • Montessori

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • method
  • technique
  • epistemology
  • culture
  • prepared environment
  • Montessori

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/22
    AUTORZY: Teresa Bauman, Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Ciemne i jasne metafory dialogowania w uniwersytecie
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Potential and obstacles of being in dialog at University
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe = Scientific Studies and Research. - 2016, R. 10, nr 1, s. 107-123
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uniwersytet
  • biurokracja
  • formalizacja
  • dialog
  • analiza metafor

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • bureaucracy
  • formalisation
  • dialogue
  • metaphor analysis

    Adres url:
    15/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Foreign languages in the Montessori environment: a participatory action research - the first cycle
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Języki obce w otoczeniu Montessori: partycypacyjne badanie w działaniu - pierwszy cykl
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2016, no. 13, s. 287-305
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 41 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • alternatywna wczesna edukacja
  • metoda Montessori
  • nauczanie języka angielskiego
  • uczestniczące badania w działaniu

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • alternative early childhood education
  • Montessori method
  • participatory action research strategy
  • teaching English

    Adres url:
    16/22
    AUTORZY: Eva-Maria Ahlquist, Anita Berg-Olsen, Beata Bednarczuk, Solange Denervard, Christina Gustafsson, Per Gynther, Jarosław Jendza, Harald Ludwig, Monika Salassa, Clara Tornar, Sofie Wennström, Tore West.
    TYTUŁ: Montessori with an Open Approach
    ŹRÓDŁO: MoRE Journal of Montessori Research & Education, [dokument elektroniczny]. - 2016, Vol. 1, s. 1-2
    TRYB DOSTĘPU: http://www.journalofmore.org/articles/10.16993/jmre.1/galley/2/download/ [dostęp 25.05.2016]
    e-ISSN: 2002-3375

    Typ publikacji: ZWS
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Montessori
  • open aproach
  • editorial

    Adres url:
    DOI:
    17/22
    AUTORZY: Paula Gorszczyńska, Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: The troubadours of knowledge and development for contextualised university studies
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2016, no. 33, s. 381-390
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: ENG
    Adres url:
    18/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Tutoring w uniwersytecie - pomiędzy nabywaniem a tworzeniem znaczeń w procesie studiowania
    ŹRÓDŁO: W: W trosce o jakość w ilości : tutoring oksfordzki w Uniwersytecie Gdańskim / pod red. Beaty Karpińskiej-Musiał
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 29-60
    ISBN: 978-83-65148-72-8
    UWAGI: Bibliogr. 65 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • tutoring
  • university
  • students

    Adres url:
    19/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Metafory w badaniach edukacyjnych - propozycja metodologiczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Metaphors in educational research - methodological proposal
    ŹRÓDŁO: Przegląd Badań Edukacyjnych. - 2017, Vol. 1, nr 24, s. 239-257
    p-ISSN: 1895-4308
    e-ISSN: 2392-1544

    UWAGI: Bibliogr. 51 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • methodologies of metaphor
  • critical metaphor analysis
  • educational research
  • metaphor in educational research
  • levels of qualitative metaphor analysis

    Adres url:
    DOI:
    20/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Pozycjonowanie studentów w narracjach pracowników naukowo-dydaktycznych uniwersytetu jako kontekst dla refleksji nad dydaktyczną funkcją szkoły wyższej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University students' social positioning in the narratives of academic staff as a context for reflection on the didactic function of university
    ŹRÓDŁO: Dyskursy Młodych Andragogów. - 2017, nr 18, s. 35-46
    p-ISSN: 2084-2740

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uniwersytet
  • studenci
  • pozycjonowanie
  • krytyczna analiza metafor

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • students
  • positioning
  • critical metaphor analysis

    Adres url:
    21/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Teresy Bauman koncepcja hybrydycznych badań pedagogicznych - poszukiwanie komplementarności czy krytyka metodologiczna
    ŹRÓDŁO: Jakościowe Badania Pedagogiczne, [dokument elektroniczny]. - 2017, T. 2, nr 2, s. 116-131
    TRYB DOSTĘPU: https://wnus.edu.pl/jbp/file/article/download/12421.pdf [dostęp 26.04.2018]
    e-ISSN: 2543-5655

    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • methodology
  • hybrid research
  • methodological critique

    Adres url:
    22/22
    AUTORZY: Jarosław Jendza.
    TYTUŁ: Zasiedlajmy ruiny! Zaproszenie do (prze)myślenia pracy akademickiej z Billa Readingsa "Uniwersytetem w ruinie"
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe = Scientific Studies and Research. - 2017, R. 11, nr 1, s. 115-119
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego