logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: JURGIEL ALICJA
Liczba odnalezionych rekordów: 23



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/23
AUTORZY: Alicja Jurgiel.
TYTUŁ: Doświadczanie szkoły przez uczniów. Rekonstrukcja fenomenograficzna
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Experiencing school by early learners. Phenomenographic reconstruction
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr 2, s. [142]-148
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/23
AUTORZY: Alicja Jurgiel.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Nakaz uczenia się przez całe życie - mantra współczesnych andragogów
ŹRÓDŁO: W: Paradygmaty współczesnej dydaktyki / pod red. Lucyny Hurło, Doroty Klus-Stańskiej i Marii Łojko
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [426]-434
ISBN: 978-83-787-047-3
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/23
AUTORZY: Alicja Jurgiel.
TYTUŁ: O możliwościach poznawczych fenomenografii
ŹRÓDŁO: Pedagogika Kultury. - 2009, T. 5, s. [97]-104
p-ISSN: 1896-0197

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/23
AUTORZY: Alicja Jurgiel.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Druga szansa czy gorsza szansa? Społeczne znaczenie edukacji dorosłych
ŹRÓDŁO: W: Człowiek w systemie pomocy : konteksty i rozwiązania edukacyjne : monografia zbiorowa / red. nauk. Adela Kożyczkowska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 140-145
ISBN: 978-83-89277-08-4
UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
5/23
AUTORZY: Alicja Jurgiel.
TYTUŁ: E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Karków 2010, ss. 356
ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2011, T. 34, s. 259-264
p-ISSN: 0137-9585

Typ publikacji: PRE
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/23
AUTORZY: Alicja Jurgiel.
TYTUŁ: Praktyki badawcze obecne w badaniach biograficznych nad procesami społeczno-kulturowego uczenia się dorosłych. Ujęcie krytyczne
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Research practices present in biographical research into socio-cultural processes of adult learning. A critical approach
ŹRÓDŁO: Edukacja Dorosłych. - 2011, nr 2 (65), s. [93]-98
p-ISSN: 1230-929X

UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • badanie biograficzne
  • uczenie się dorosłych
  • badania jakościowe

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • biographical research
  • adult learning
  • faithfulness to the procedure
  • qualitative approach

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel.
    TYTUŁ: Refleksja nad książką Pawła Rudnickiego "Oblicza buntu w biografiach kontestatorów"
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2011, T. 8, s. 153-155
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Rec. pracy: Oblicza buntu w biografiach kontestatorów : refleksyjność, wyzwalające uczenie się, zmiana / Paweł Rudnicki. - Wrocław, 2009
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel.
    TYTUŁ: Walka o zmianę statusu a (nie)moc kształcenia w świetle analizy doświadczeń edukacyjnych kobiet : studium biograficzne
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The struggle for changing the status versus power(lessness) of education in the light of the analysis of women's educational experiences : a biographical study
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2011, s. [71]-81
    p-ISSN: 1429-186X

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • biography
  • compensatory version of education
  • practical mind

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Doświadczenie edukacyjne w perspektywie andragogicznej : studium biograficzno-fenomenograficzne
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 172, [2] s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7865-101-7
    UWAGI: Bibliogr. s. 161-172
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander, Adam Jagiełło-Rusiłowski.
    TYTUŁ: Dyskurs uczenia się przez całe życie : administrowanie kompetencjami czy pytanie o ich sens i znaczenie?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Lifelong learning discourse : management of competencies or inquiry into their meaning?
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2013, Vol. 20, s. 65-73
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dyskurs LLL
  • zarządzanie kompetencjami
  • doświadczenia edukacyjne
  • edukacja dorosłych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • lifelong learning discourse
  • management of competencies
  • educational experiences
  • education of adults

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    11/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Uczenie się dorosłych w splocie badań interpretatywnych. O pewnej praktyce obecnej w badaniach andragogicznych
    ŹRÓDŁO: W: Praktyka badań pedagogicznych / pod red. nauk. Teresy Bauman
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [99]-108
    ISBN: 978-83-7587-030-5
    ISBN: 978-83-7850-444-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 153-157
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Edukacja dorosłych jako zakładnik edukacji młodych
    ŹRÓDŁO: W: Inspiracje pedagogią freinetowską, t. 1, Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz / pod red. Aleksandry Semenowicz, Hanny Solarczyk, Agaty Szwech
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 503-510
    ISBN: 978-83-231-3233-2
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education of adults
  • social learning
  • Freinet pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: The mechanism of creating educational experience as the indicator of educational competence in the narrations of adult students. An excerpt from a case study
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Mechanizm konstruowania doświadczenia edukacyjnego jako wskaźnik kompetencji edukacyjnych w narracjach studentów. Studium przypadku
    ŹRÓDŁO: Edukacja Dorosłych. - 2014, nr 1 (70), s. 97-111
    p-ISSN: 1230-929X

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • kompetencja edukacyjna
  • doświadczenie edukacyjne
  • narracja
  • fenomenografia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational competence
  • educational experience
  • narration
  • phenomenography

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Upolitycznienie znaczenia edukacji dorosłych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Political meanings of adult education
    ŹRÓDŁO: Dyskursy Młodych Andragogów. - 2014, nr 15, s. 13-24
    p-ISSN: 2084-2740

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adult education
  • ideology
  • adult learning

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Jaka edukacja i dla kogo? Biografie edukacyjne dorosłych i ich społeczny wymiar
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: What kind of education and for whom? The educational biographies of adults and their social dimensions
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2015, T. 22, s. 79-100
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja dorosłych
  • uczenie się dorosłych
  • ucząca się biografia
  • badania jakościowe

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adult education
  • adult learning
  • learning biography
  • qualitative research

    Adres url:
    DOI:
    16/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Dorosły w świadomości przedszkolaka. Esej prawie naukowy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: An adult according to a pre-schooler. An almost scientific essay
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2016, R. 12, nr 1(32), s. 106-112
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • studium przypadku
  • świat dzieci
  • uczenie się od dzieci

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • case study
  • world of children
  • learning from children

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    17/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Fenomenografia i jej poznawcze konsekwencje w świetle projektu na temat doświadczeń edukacyjnych dorosłych. Refleksja badacza
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Phenomenography as a research method and its cognitive consequences in the light of one research project on adult learning experiences. Researcher's reflection
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2016, T. 23, s. 267-282
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • fenomenografia
  • uczenie się dorosłych
  • doświadczenia edukacyjne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • phenomenography
  • adult learning
  • educational experiences

    DOI:
    18/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander, Jolanta Dyrda.
    TYTUŁ: Uzasadnienia indywidualnych sukcesów i porażek życiowych w biografii jako pretekst do rozumienia znaczenia uczenia się. Analiza wrażliwa na konteksty
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Explanations of individual successes and failures in the biographies as the reason to understand learning meanings. Context-sensitive analyses
    ŹRÓDŁO: Dyskursy Młodych Andragogów. - 2016, nr 17, s. 25-34
    p-ISSN: 2084-2740

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uczenie się dorosłych
  • badanie biograficzne
  • język opisu uczenia się

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adult learning
  • biographical research
  • language of learning description

    Adres url:
    19/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Bycie rodzicem jako uczące doświadczenie. Perspektywa andragogiczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Being a parent as a learning experience. Andragogical perspective
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2017, T. 24, s. 75-86
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uczenie się dorosłych
  • uczące doświadczenie
  • koncepcje wychowania
  • projekt fenomenograficzny

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adult learning
  • learning experience
  • concepts of upbringing
  • phenomenography research

    DOI:
    20/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Fenomenografia w wybranych badaniach nad edukacją. Od praktyki badawczej do identyfikacji założeń metody
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Phenomenography in some educational research. From practices to identification of methodological assumptions
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe = Scientific Studies and Research. - 2017, R. 11, nr 1, s. 89-98
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • fenomenografia
  • praktyki edukacyjne
  • badania jakościowe

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • phenomenography
  • educational practices
  • qualitative research

    21/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander.
    TYTUŁ: Sylwia Słowińska, Sensy oddolnych inicjatyw kulturalnych w interpretacji ich realizatorów, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2017, ss. 324
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2017, T. 24, s. 350-353
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    DOI:
    22/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander, Zdzisław Aleksander.
    TYTUŁ: Koncepcje wychowania w wypowiedziach pokolenia 20-latków. Fragment badania fenomenograficznego
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe. Pedagogika. - 2018, R. 12, nr 1, s. 111-120
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Adres url:
    23/23
    AUTORZY: Alicja Jurgiel-Aleksander, Małgorzata Ilkiewicz.
    TYTUŁ: Praktyki uczenia się bycia rodzicem w narracjach 30-latków o wychowaniu własnych dzieci. Implikacje andragogiczne
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Learning practices of being a parent in the narratives of 30 year old people on their children upbringing. Andragogic implications
    ŹRÓDŁO: Dyskursy Młodych Andragogów. - 2018, nr 19, s. 113-122
    p-ISSN: 2084-2740

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • doświadczenie uczące (learning experience)
  • fenomenografia
  • koncepcje wychowania
  • instrumentalne uczenie się

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • learning experience
  • phenomenography
  • concepts of upbringing
  • instrumental learning

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego