logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: KLUS-STAŃSKA DOROTA
Liczba odnalezionych rekordów: 73



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/73
TYTUŁ: Dokąd zmierza polska szkoła? / pod red. Doroty Klus-Stańskiej
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2008
OPIS FIZYCZNY: 346 s., 21 cm
ISBN: 978-83-89501-95-0
UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dokąd zmierza polska szkoła? : pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty
ŹRÓDŁO: W: Dokąd zmierza polska szkoła? / pod red. Doroty Klus-Stańskiej
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2008
OPIS FIZYCZNY: S. [7]-35
ISBN: 978-83-89501-95-0
UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ: Czy można być za młodym na autonomię?
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji. - 2009, R. 5, nr 2, s. 239-243
p-ISSN: 1734-1582

UWAGI: Rec. pracy: Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki. Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków / Lucyna Telka. - Łódź, 2007
Typ publikacji: PRE
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dyskursy pedagogiki wczesnoszkolnej
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
OPIS FIZYCZNY: S. [25]-78
ISBN: 978-83-7644-018-7
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
5/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Marzena Nowicka.
TYTUŁ: Gotowość szkół podstawowych do obniżenia wieku szkolnego. Przykład olsztyński
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The readiness of primary schools in relation to the lowering of the school starting age. Olsztyn as an example
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr spec., s. [69]-79
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAS
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Język - treści - rytuały : pułapki wczesnej edukacji
ŹRÓDŁO: W: Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym / red. Krystyna Kusiak, Ilona Nowakowska-Buryła, Renata Stawinoga
ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [15]-25
ISBN: 978-83-227-3053-9
UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
7/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Język pedagogiki wczesnej edukacji - ryzyko konkretyzacji profesjonalnego myślenia nauczycieli. Z perspektywy koncepcji kodów językowych Basila Bernsteina
ŹRÓDŁO: W: Nauczyciel wczesnej edukacji / pod red. Ewy Smak
ADRES WYDAWNICZY: Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [33]-41
ISBN: 978-83-7395-357-4
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
8/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Marzena Nowicka.
TYTUŁ: Nowa podstawa programowa dla najmłodszych jako wyraz kultury pedagogicznej MEN
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The new basis of the curriculum for young learners as an expression of the pedagogical culture of the Ministry of Education
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, nr spec., s. [119]-122
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAS
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
9/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ: Od niechęci wobec dziecięcej samodzielności myślenia do przekazu fikcji społecznej, czyli edukacja dla niekompetencji
ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego = Pedagogical Studies of the Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences. - 2009, T. 18, s. [15]-29
p-ISSN: 1899-3370

UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
UWAGI: Tyt. tomu: Czytanie jako współczesny problem pedagogiczny
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
10/73
TYTUŁ: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
OPIS FIZYCZNY: 684 s., 24 cm
SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
ISBN: 978-83-7644-018-7
UWAGI: Bibliogr. s. 636-662. Indeksy
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
11/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Rozwojowa zmiana poznawcza.
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska.
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009.
SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
OPIS FIZYCZNY: S. 460-473.
ISBN: 978-83-7644-018-7
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
12/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Jolanta Kruk.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Tworzenie warunków dla rozwojowej zmiany poznawczej i konstruowania wiedzy przez dziecko
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
OPIS FIZYCZNY: S. [457]-504
ISBN: 978-83-7644-018-7
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
13/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wiedza i sposoby jej nabywania.
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska.
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009.
SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
OPIS FIZYCZNY: S. 473-486.
ISBN: 978-83-7644-018-7
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
14/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Behawioryzm versus konstruktywizm : opozycyjne źródła koncepcji programowych
ŹRÓDŁO: W: Nauczycielskie zmagania z podstawą programową : ku nowym odczytaniom dokumentów i praktyk szkolnych / pod red. Anny Dereń, Jolanty Tersy, Teresy Sadoń-Osowieckiej
ADRES WYDAWNICZY: Kartuzy : Centrum Inicjatyw Edukacyjnych, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 43-59
ISBN: 978-83-918253-3-4
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
15/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ciągłość i zmiana czy bierność i niekontrolowane odruchy - w którym kierunku zmierza szkoła?
ŹRÓDŁO: W: Ciągłość i zmiana w edukacji szkolnej - społeczne i wychowawcze obszary napięć / pod red. Janusza Surzykiewicza, Marka Kuleszy
ADRES WYDAWNICZY: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [35]-49
ISBN: 978-83-7525-407-5
UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
16/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ: Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, 2010
OPIS FIZYCZNY: 408, [1] s., 21 cm
ISBN: 978-83-62015-17-7
UWAGI: Bibliogr. s. 374-401. Indeks
Typ publikacji: PM
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
17/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły
ŹRÓDŁO: W: Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie, t. 5, [Codzienność w szkole, szkoła w codzienności] / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 301-[325]
ISBN: 978-83-7489-229-2
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
18/73
AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
TYTUŁ: Infantylizujący stereotyp nauczycielki wczesnej edukacji. W poszukiwaniu kontekstów i źródeł ukrytego dyskursu "naszej pani"
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Infantilization stereotype of an early education female teacher. In the search of contexts and sources of "our teacher's" hidden discourse
ŹRÓDŁO: Kultura i Edukacja. - 2010, nr 2 (76), s. [17]-31
p-ISSN: 1230-266X

UWAGI: Bibliogr. 36 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 9.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • early education
  • professional role models
  • stereotype

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kogo pytać o teraźniejszość? Refleksje o szkole z inspiracji Margaret Mead
    ŹRÓDŁO: W: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy / red. Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [172]-186
    ISBN: 978-83-7611-695-2
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O nauczycielskich zmaganiach z oporem materii programowej
    ŹRÓDŁO: W: Nauczycielskie zmagania z podstawą programową : ku nowym odczytaniom dokumentów i praktyk szkolnych / pod red. Anny Dereń, Jolanty Tersy, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kartuzy : Centrum Inicjatyw Edukacyjnych, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 25-28
    ISBN: 978-83-918253-3-4
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    21/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Sylwester Zielka.
    TYTUŁ: Poza kulturę nadzoru : eksperymentowanie w szkole i ze szkołą : z profesor Dorotą Klus-Stańską rozmawia mgr Sylwester Zielka
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Beyond the culture of supervision : experimenting at and with school
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2010, T. 7, s. [149]-168
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    22/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Prawo dzieci do myślenia - obszar w szkole nieznany.
    ŹRÓDŁO: Szkice Humanistyczne. - 2010, T. 10, nr 2-3, s. [245]-253.
    p-ISSN: 1642-6363

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    23/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Program w rękach nauczyciela czy nauczyciel w rękach programu
    ŹRÓDŁO: W: Nauczycielskie zmagania z podstawą programową : ku nowym odczytaniom dokumentów i praktyk szkolnych / pod red. Anny Dereń, Jolanty Tersy, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kartuzy : Centrum Inicjatyw Edukacyjnych, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 31-41
    ISBN: 978-83-918253-3-4
    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    24/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Dlaczego szkolna kultura dydaktyczna się nie zmienia?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Why is school teaching culture not changing?
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2011, T. 64, s. [43]-50.
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Edukacja szkolna w zmianach? Zmiany w edukacji szkolnej? Problematyzowanie problemów.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    25/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Kształcenie nauczycieli w Polsce w oderwaniu od współczesnej pedagogiki
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2011, T. 34, s. [43]-50
    p-ISSN: 0137-9585

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    26/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: O pozorach zmiany w edukacji początkowej : inspiracje nowej socjologii oświaty, konstruktywizmu psychologicznego i antropologii organizacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The appearances of change in primary education : inspiration of the new sociology of education, psychological constructivism and anthropology of organization
    ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2011, R. 56, nr 1, s. [49]-71
    p-ISSN: 0023-5938

    UWAGI: Bibliogr. 59 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • pretence
  • educational reform
  • seeming reforms
  • inertiality of school

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    27/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Oderwanie dydaktyki od pedagogiki ogólnej jako źródło jej kryzysu i znieruchomienia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Separation of didactics from general pedagogy as a source of its crisis and petrification
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika ogólna : dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym : praca zbiorowa / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 139-[158]
    ISBN: 978-83-7096-741-3
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dydaktyka
  • pedagogika ogólna
  • metodyka
  • zmiana w dydaktyce

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    28/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: "Szkoła jaka jest, każdy widzi"
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2012, nr 22, s. 368-371
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    UWAGI: Rec. pracy: Kapitał społeczny w szkołach różnego szczebla : diagnoza i uwarunkowania / Maria Dudzikowa, Sylwia Jaskulska, Renata Wawrzyniak-Beszterda, Ewa Bochno, Ireneusz Bochno, Karina Knasiecka-Falbierska, Mateusz Marciniak. - Kraków, 2011
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    29/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: (Anty)rozwojowa tożsamość pedagogiki wczesnej edukacji i poszukiwanie perspektyw jej rekonstrukcji.
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda.
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. 17-[36].
    ISBN: 978-83-62015-40-5
    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    30/73
    TYTUŁ: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda.
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2011.
    OPIS FIZYCZNY: 639, [1] s., il., 24 cm.
    ISBN: 978-83-62015-40-5
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    31/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Wiedza, która zniewala : transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Subjugating knowledges : transmissional traditions in school education
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2012, nr 1 (46), s. 21-40
    p-ISSN: 0867-0323

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    32/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wstęp : po co pytać o pedagogikę wczesnej edukacji?
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda.
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. 11-[13].
    ISBN: 978-83-62015-40-5
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    33/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: "Pisać każdy może…". Pytania o możliwości uszczelniania procedur awansu przed przeciekami pozornych prac naukowych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "Everybody can write ...". Questions about the possibility of sealing promotion processes against the leaking in of apparent scholarly theses
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2013, T. 36, s. [57]-68
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • science
  • degrees
  • academic title
  • university
  • social pathologies
  • plagiarism

    Adres url:
    34/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Cyfrowi tubylcy w szkole cyfrowych imigrantów, czyli awatar w świecie Ptysia i Balbinki
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Digital natives in the school of digital immigrants - an avatar in the world of Ptyś and Balbinka
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2013, R. 9, nr 4, s. 6-14
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • digital natives
  • digital immigrants
  • socjalizacja
  • edukacja szkolna
  • nieadekwatność kulturowa szkoły

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • digital natives
  • digital immigrants
  • socialisation
  • school education
  • school cultural inadequacy

    35/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Myślenie poza diagnozą i ewaluacją. Pytanie o możliwość zmiany logiki tworzącej edukację
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Thinking beyond diagnosis and evaluation. A critical reflection on the possibility of changing the logic determining education
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2013, nr 4 (64), s. [71]-90
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Adres url:
    36/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Katarzyna Gawlicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Powrót do wyzwolonego dzieciństwa. Wstęp do wydania polskiego
    ŹRÓDŁO: W: Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki : języki oceny / Gunilla Dahlberg, Peter Moss, Alan Pence ; [red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Katarzyna Gawlicz]
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [7]-17
    ISBN: 978-83-62302-64-2
    UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    37/73
    TYTUŁ: Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki : języki oceny / Gunilla Dahlberg, Peter Moss, Alan Pence ; [red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Katarzyna Gawlicz]
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: 296 s., 24 cm
    ISBN: 978-83-62302-64-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 275-288. Indeks
    UWAGI: Tyt. oryg.: Beyond quality in early childhood education and care
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    38/73
    AUTORZY: Maria Dudzikowa, Dorota Klus-Stańska, Jacek Wiśniewski, Grzegorz Lech, Magdalena Jurek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pozór w edukacji : dyskusja
    ŹRÓDŁO: W: Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej / red. nauk. Maria Dudzikowa, Karina Kanasiecka-Falbierska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [417]-447
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-174-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. [448]-480
    UWAGI: Dyskusja panelowa na VII Ogólnopolskim Zjeździe Pedagogicznym, Toruń 2010
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    39/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Praktyki studenckie : wstęp do profesjonalizmu czy rutyna od progu?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Student's practice : an entry to professionalism or routine from the outset?
    ŹRÓDŁO: W: Praktyki pedagogiczne ważnym ogniwem w procesie kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, t. 2, Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania skuteczności praktyk zawodowych / pod red. nauk. Macieja Krzemińskiego
    ADRES WYDAWNICZY: Włocławek : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 19-35
    ISBN: 978-83-60607-47-3
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczycielska praktyka
  • praktyka studencka
  • nauczyciele
  • edukacja nauczycieli
  • rutyna zawodowa
  • szkoła

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher practice
  • student's practice
  • teachers
  • teacher's education
  • vocational routine
  • school

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    40/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Szkoła, jakiej nie znałam : krótka historia poszukiwania pewnej alternatywy edukacyjnej
    ŹRÓDŁO: W: Edukacyjne badania w działaniu / red. nauk. Hana Červinková, Bogusława Dorota Gołębniak
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [306]-336
    ISBN: 978-83-7383-638-9
    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    41/73
    AUTORZY: D. Klûs-Stan`ska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Universitet kak mesto obrazovaniâ. Ot političeskoj cvobody k bûrokratičeskomu i èkonomičeskomu rabstvu
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VI Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 18-19 aprelâ 2013 g. / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 138-143
    ISBN: 978-5-209-04977-7
    UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferencia~a "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2013.04.18
    Do dnia: 2013.04.19
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    42/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: "Nasz elementarz" - krótki opis daru, który zubaża obdarowanych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "Nasz elementarz" ("Our primer") - a brief description of a gift which impoverishes the beneficiaries
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2014, R. 10, nr 4, s. 24-44
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 41 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • wczesna edukacja
  • elementarz
  • rozwój dziecka
  • infantylizacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • abc book
  • child's development
  • infantylization

    Adres url:
    43/73
    TYTUŁ: (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
    OPIS FIZYCZNY: 492 s., il., 21 cm
    SERIA: Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-176-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 443-471. Indeks
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • barriers of child's development
  • school

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    44/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Cyfrowi tubylcy w szkole cyfrowych emigrantów, czyli awatar w świecie Ptysia i Balbinki
    ŹRÓDŁO: W: Problemy społeczne wynikające z powszechności mediów / red. nauk. Iwona Staszkiewicz-Grabarczyk, Małgorzata Dankowska-Kosman
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 7-21
    ISBN: 978-83-61121-79-4
    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    UWAGI: Tekst ukazał się pod tym samym tytułem w "Problemach Wczesnej Edukacji" nr 4, 2013
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    45/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dezintegracja tożsamości i wiedzy jako proces i efekt edukacji wczesnoszkolnej
    ŹRÓDŁO: W: (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
    SERIA: Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki
    OPIS FIZYCZNY: S. [24]-60
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-176-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 443-471
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • integrated curriculum
  • barriers of child's development
  • knowledge
  • identity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    46/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Grzegorz Karwasz i Jolanta Kruk: Idee i realizacje dydaktyki interaktywnej - wystawy, muzea i centra nauki. Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012
    ŹRÓDŁO: Ruch Pedagogiczny. - 2014, R. 85, nr 1, s. 155-158
    p-ISSN: 0483-4992

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • museum
  • educational exhibitions
  • education
  • learning
  • theory of learning

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    47/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Marzenna Nowicka.
    TYTUŁ: Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 278, [1] s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7744-061-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 264-279
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    48/73
    AUTORZY: D. Klûs-Stan`ska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Vysšee pedagogičeskoe obrazovanie v aberracionnyh meandrah gosudarstvennyh ramok kvalifikacii
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VII Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 17-18 aprelâ 2014 g. / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 140-145
    UWAGI: Bibliogr. 3 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: VII Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2014.04.17
    Do dnia: 2014.04.18
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • higher education
  • university
  • Poland
  • qualification
  • education effects
  • standards
  • university education
  • European Qualification Framework
  • barriers of university education

    49/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wprowadzenie do książki
    ŹRÓDŁO: W: (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
    SERIA: Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki
    OPIS FIZYCZNY: S. [15]-23
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-176-3
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    50/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wspieranie zawodowego rozwoju nauczyciela : kontrowersje, dylematy, rekomendacje
    ŹRÓDŁO: W: System wspierania rozwoju szkół w powiecie kartuskim / [red. Anna Dereń]
    ADRES WYDAWNICZY: Kartuzy : CIE, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 4-9
    ISBN: 978-83-918253-4-1
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teachers' development
  • support of teachers' development
  • teachers' professionalism
  • schools

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    51/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Co mogą zrobić Rodzcie, żeby zapewnić pomyślność rozwoju poznawczego dzieci?
    ŹRÓDŁO: Edukacja na NOWO, [dokument elektroniczny]. - Utworzone 13 sierpnia 2015
    TRYB DOSTĘPU: http://edukacjananowo.edu.pl/co-moga-zrobic-rodzice-2/ [dostęp 11.02.2015]
    Typ publikacji: VAR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • children's cognitive development
  • children's abilities
  • developmental support
  • parental support
  • early school education

    52/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Konstruowanie wiedzy pedagogicznej studentów : bariery, pułapki, tropy
    ŹRÓDŁO: W: Akademickie kształcenie pedagogów w procesie zmiany : perspektywy teoretyczne i doświadczenia absolwentów / red. nauk. Danuta Urbaniak-Zając, Jacek Piekarski
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. [111]-125
    ISBN: 978-83-7850-808-3
    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university education
  • barriers of education
  • teachers' education
  • constructing of knowledge
  • educational knowledge

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    53/73
    AUTORZY: Dorota Klûs-Stan`ska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Meždu nadeždoj na avtonomiû i bûrokratičeskim gnëtom : Bolonskij process - položeniâ i pol'skaâ realizaciâ
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: In the hope of autonomy and bureaucratic oppression : Bologna process - the regulations and Polish implementation
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 178-194
    ISBN: 978-966-2760-18-7
    ISBN: 978-617-7380-02-2
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ : dodatok 1 do Vip. 36. Tom I (61)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    54/73
    AUTORZY: D. Klûs-Stan`ska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obrazovanie v vysšej škole - "beloe" pâtno na karte didaktiki
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VIII Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 15-17 aprelâ 2015 g. : v dvuh častâh, č. 1 / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 364-370
    ISBN: 978-5-209-06453-4 (č. 1)
    ISBN: 978-5-209-06452-7
    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: VIII Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2015.04.15
    Do dnia: 2015.04.17
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • didactics
  • teaching
  • pedagogies
  • constructivism
  • transmission of knowledge

    55/73
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Studia Pedagogiczne t. 68 / red. nauk. Dorota Klus-Stańska i Grażyna Szyling
    ISSN: 0081-6795
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 319 s., 24 cm
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    56/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Szkolna klasa - miejsce (nie)przyjazne dziecku
    ŹRÓDŁO: W: Miejsce, przestrzeń, krajobraz : edukacyjne znaki / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 39-61
    ISBN: 978-83-7865-278-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 307-322
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    57/73
    AUTORZY: Dorota Klûs-Stan`ska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Vopros o novyh zadaniâh školy i bar'erah izmeneniâ modeli obrazovaniâ
    ŹRÓDŁO: W: Psihologiâ i pedagogika XXI veka : teoriâ, praktika i perspektivy / pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : RUDN, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 95-108
    ISBN: 978-5-209-06671-2
    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • crisis of education
  • criticism of education
  • digital natives
  • digital immigrants
  • backwardness of education

    58/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Wstęp
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 9-12
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    59/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Wyjść poza instytucjonalną standaryzację dziecka. Nowe inspiracje teoretyczne dla wczesnej edukacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Going beyond the institutionalized standardization of the child. New theoretical inspirations for early education
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 15-32
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • rozwój dzieci
  • wczesna edukacja
  • dyskurs
  • standaryzacja rozwoju
  • normalizacja rozwoju

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • child development
  • early childhood education
  • discourse
  • standardization of development
  • normalization of development

    Adres url:
    60/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Wyjść poza reżim imperatywu rozwojowego. Między inspiracjami Rousseau a wpływem myśli Foucaulta na współczesne studia nad dzieciństwem
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Moving away from the regime of the developmental imperative. Between the inspiration of Rousseau and the influence of the thinking of Foucault on contemporary childhood studies
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2015, R. 11, nr 3, s. 7-22
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dziecko
  • dzieciństwo
  • studia nad dzieciństwem
  • rozwój
  • Rousseau
  • Foucault

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • child
  • childhood
  • childhood studies
  • development
  • Rousseau
  • Foucault

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    61/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Edukacja szkolna bez sztuki: w stronę destrukcji poznawczej podmiotowości dziecka
    ŹRÓDŁO: W: Emil Jaques-Dalcroze i jego idee w edukacji, sztuce i terapii / pod red. Ewy Szatan, Ewy Antoniny Muzioł, Alicji Komorowskiej-Zielony
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    SERIA: Wokół Sztuki
    OPIS FIZYCZNY: S. 241-260
    ISBN: 978-83-7865-468-1
    UWAGI: Bibliogr. 46 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early art education
  • theory of teaching art
  • school education as destruction

    62/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Gdy słowa wiodą na manowce. Krótka rzecz o pułapce polskiej metodyki
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Where words lead astray. A short piece about the trap of Polish teaching methodology
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2016, R. 12, nr 2(33), s. 9-22
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • język
  • stereotypy
  • metodyka nauczania
  • zmiana w edukacji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language
  • stereotypes
  • teaching methodology
  • change in education

    Adres url:
    DOI:
    63/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Imeem li delo s krizisom akademičeskogo znaniâ?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Are we dealing with a crisis of academic knowledge?
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy IX Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii : Moskva, RUDN, 21-22 aprelâ 2016 g. : v dvuh častâh, č. 1 / [nauč. red. V. I. Kazarenkov, M. A. Rušina]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 204-209
    ISBN: 978-5-209-07225-6 (č. 1)
    ISBN: 978-5-209-07224-9
    UWAGI: Bibliogr. 4 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: IX Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2016.04.21
    Do dnia: 2016.04.22
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • knowledge
  • crisis
  • free market
  • bureaucracy

    64/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Intuicja i odkrycie zamiast instrukcji i wzorów we wczesnej edukacji matematycznej w zakresie geometrii
    ŹRÓDŁO: matematykawkolorachlego.edukacjananowo.edu.pl, [dokument elektroniczny]. - Utworzone 15 listopada 2016
    TRYB DOSTĘPU: http://matematykawkolorach.edukacjananowo.edu.pl/intuicja-i-odkrycie-zamiast-instrukcji-i-wzorow-we-wczesnej-edukacji-matematycznej-w-zakresie-geometrii/ [dostęp 22.02.2016]
    Typ publikacji: VAR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • intuition
  • child as a researcher
  • change in education
  • early math education
  • geometry in early education

    Adres url:
    65/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Jak wyjść poza horyzont pomyślenia szkoły i zrehabilitować wiedzę? Pod pretekstem reminiscencji z autorskiej szkoły podstawowej "Żak"
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: How to transgress the horizon of thinking of school and rehabilitate knowledge? Under the pretext of reminiscences from author's school "Żak"
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe = Scientific Studies and Research. - 2016, R. 10, nr 1, s. 53-69
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • horyzont wyobrażenia
  • zmiana szkoły
  • wiedza szkolna
  • szkoła eksperymentalna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • imaginary horizon
  • change in school
  • school knowledge
  • experimental school

    Adres url:
    66/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Metodologiczny status badań eklektycznych w pedagogice
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Methodological status of eclectic studies in pedagogy
    ŹRÓDŁO: Studia z Teorii Wychowania. - 2016, T. 7, nr 2, s. 45-60
    p-ISSN: 2083-0998

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • methodological triangulation
  • pedagogical research methodology
  • objectivism versus constructivism
  • pedagogical research paradigm

    67/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Odwrót od rozwoju : kontrowersyjna czy obiecująca zmiana paradygmatu wczesnej edukacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A retreat from development : a controversial or promising paradigm shift in early childhood education
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2016, nr 38, s. 7-20
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • child
  • development
  • anti-developmental theories
  • early education

    Adres url:
    DOI:
    68/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Ewa Furche.
    TYTUŁ: Zadania współczesnej szkoły a polska rzeczywistość oświatowa : z Dorotą Klus-Stańską rozmawia Ewa Furche, wicedyrektor CEN
    ŹRÓDŁO: Edukacja Pomorska. - 2016, nr 77/78 (28/29), s. 47-51
    p-ISSN: 1644-2903
    e-ISSN: 2084-9508

    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Polish educational system
  • poor quality of teaching
  • construction knowledge
  • curriculum

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    69/73
    AUTORZY: Dorota Klûs-Stan`ska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Âzyk kak instrument konstruirovaniâ i kak pričina okosteneniâ obrazovaniâ
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Language as the instrument of design and as a cause of earning
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space, Kn 3. Tom II (76) / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha ; red. kol. Kremen' V. G., Savčenko O. Â., Lâšenko O. Ì., Kocur V. P., Vašulenko M. S., Beh Ì. D., Petročko Ž. V.]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2017
    SERIA: Teoretiko-metodičnì problemi vihovannâ dìtej ta učnìvs'koï molodì, 2308-3778 ; Vip. 21
    OPIS FIZYCZNY: S. 30-39
    ISBN: 978-966-2760-55-2
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language and education
  • language relativism
  • cognitive psychology
  • linguistic model of the world
  • discourse
  • curriculum

    70/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Standrtizaciâ razvitiâ rebenka. Naučnâ praktika ili tupik ošibočnyh predposylok?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Standarization of child's development. Scientific practices or a dead end with false background?
    ŹRÓDŁO: W: Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire : sbornik trudov učastnikov III Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 6-7 aprelâ 2017 g. / [pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 442-450
    ISBN: 978-5-209-07882-1
    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: III Meždunarodnâ naučno-praktičeskâ konferenciâ "Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2017.04.06
    Do dnia: 2017.04.07
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • standarization of child's development
  • development
  • de-standarization
  • scientific paradigm
  • diagnosis

    71/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Uwagi do projektu Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2017, Vol. 29, nr 1, s. 237-243
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    Typ publikacji: POK
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    72/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Walka o testo-maniakalne przetrwanie, czyli po co i czego uczą się przyszli polscy nauczyciele?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The fight for "test-maniacal" survival - how and for what the Polish pre-serviced school teachers are educated?
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2017, T. 40, s. 71-87
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja nauczycieli
  • kwalifikacje nauczycieli
  • PISA
  • korepetycje
  • program nauczania
  • biurokracja oświatowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher education
  • teachers' qualifications
  • PISA
  • private lessons
  • curriculum
  • language of curriculum
  • educational bureaucracy

    73/73
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Ewa Furche.
    TYTUŁ: Zadania współczesnej szkoły a polska rzeczywistość oświatowa (cz. II) : z Dorotą Klus-Stańską rozmawia Ewa Furche, wicedyrektor CEN
    ŹRÓDŁO: Edukacja Pomorska. - 2017, nr 80 (31), s. 47-51
    p-ISSN: 1644-2903
    e-ISSN: 2084-9508

    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego