logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: KRAUSE AMADEUSZ
Liczba odnalezionych rekordów: 29



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/29
TYTUŁ: Współczesne problemy pedagogiki specjalnej / pod red. Urszuli Bartnikowskiej, Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause
ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2008
OPIS FIZYCZNY: 511 s., il., 24 cm
SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 7
ISBN: 978-83-7299-557-5
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/29
AUTORZY: Amadeusz Krause.
TYTUŁ: Diagnoza w pedagogice specjalnej - konieczność o niebezpiecznych konsekwencjach
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Diagnosis in special education : a necessity with dangerous consequences
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr 1, s. [138]-144
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/29
AUTORZY: Amadeusz Krause.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ku "nowej" pedagogice (specjalnej)
ŹRÓDŁO: W: Wielowymiarowość edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / red. Teresa Żółkowska, Irena Ramik-Mażewska
ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Uniwersytet Szczeciński. Katedra Pedagogiki Specjalnej, 2009
SERIA: Pedagogika Specjalna Koncepcje i Rzeczywistość, 1897-1857, t. 4
OPIS FIZYCZNY: S. [37]-47
ISBN: 978-83-751812-9-6
UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
4/29
TYTUŁ: Obszary społecznej marginalizacji - niepełnosprawnść / pod red. Joanny Rutkowiak i Amadeusza Krause
ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, 2009
OPIS FIZYCZNY: 172 s., 24 cm
SERIA: Naukowe Forum Pedagogów, 1
ISBN: 978-83-89067-53-1
ISBN: 978-83-89067-54-8
UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
5/29
AUTORZY: Amadeusz Krause.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością - wyjściowe tezy dyskursu
ŹRÓDŁO: W: Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Marty Wójcik
ADRES WYDAWNICZY: Toruń ; Olsztyn : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit" : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2009
SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 8
OPIS FIZYCZNY: S. [13]-18
ISBN: 978-83-89163-57-8
UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/29
AUTORZY: Amadeusz Krause.
TYTUŁ: Środowisko mieszkalne jako podstawa integracji osób z niepełnosprawnością (na kanwie doświadczeń europejskich)
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Living environment as the basis of integration of disabled people (based on European experiences)
ŹRÓDŁO: Szkice Humanistyczne. - 2009, T. 9, nr 2-3, s. [319]-327
p-ISSN: 1642-6363

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 2.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • niepełnosprawność
  • integracja
  • grupy mieszkalne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • disability
  • integration
  • living communities

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Teoretyczne i empiryczne problemy pedagogiki specjalnej. Zarys obszarów badawczych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Theoretical and empirical problems of special education - redrawing problematic areas
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2009, nr 1, s. [9]-24
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Teoretyczne i metodologiczne konteksty pedagogiki specjalnej
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Współczesne podłoże marginalizacji - tezy wprowadzające
    ŹRÓDŁO: W: Obszary społecznej marginalizacji - niepełnosprawność / pod red. Joanny Rutkowiak i Amadeusza Krause
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, 2009
    SERIA: Naukowe Forum Pedagogów, 1
    OPIS FIZYCZNY: S. [9]-17
    ISBN: 978-83-89067-53-1
    ISBN: 978-83-89067-54-8
    UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie w perspektywie zmiany społecznej
    ŹRÓDŁO: W: Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności / red. nauk. Agnieszka Żyta
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2010
    SERIA: Heurystyczny Wymiar Ludzkiej Egzystencji
    OPIS FIZYCZNY: S. 15-24
    ISBN: 978-83-89163-59-2
    UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Niepełnosprawność - Inny w paradygmacie humanistycznym
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The Other in humanistic paradigm
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2010, nr 4, s. [111]-121
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Surdopedagogika - problemy wybrane. Niepełnosprawność w aspekcie zdrowia i życia społecznego
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Teoretyczne i empiryczne problemy pedagogiki specjalnej - zarys obszarów badawczych
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika specjalna - tak wiele pozostaje dla nas tajemnicą... : studia zadedykowane profesorowi Czesławowi Kosakowskiemu. / pod red. nauk. Sławomira Przybylińskiego
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [179]-188
    ISBN: 978-83-7299-658-9
    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
    OPIS FIZYCZNY: 222 s., 25 cm
    ISBN: 978-83-7587-379-5
    UWAGI: Bibliogr. s. [217]-222
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/29
    TYTUŁ: Życie z niepełnosprawnością - wyzwania edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne / pod red. Amadeusza Krause, Katarzyny Materny, Jolanty Rzeźnickiej-Kruppy
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Instytut Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, 2010
    OPIS FIZYCZNY: 237 s., il., 24 cm
    SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 9
    ISBN: 978-83-7531-029-0
    UWAGI: Bibliogr. przy pracach
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Disability - Other in the humanistic paradigm
    ŹRÓDŁO: W: Facets of the disability / ed. by Barbara Ostapiuk, Karolina Żółkowska, Teresa Żółkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 11-[25]
    ISBN: 978-83-62355-64-8
    UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Niepełnosprawność - Inny w paradygmacie humanistycznym
    ŹRÓDŁO: W: Społeczno-pedagogiczne konteksty niepełnosprawności / red. nauk. Teresa Żółkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 19-[33]
    ISBN: 978-83-62355-66-2
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Paradygmaty w pedagogice i jej dyscyplinach szczegółowych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Paradigms in pedagogic and its particular disciplines
    ŹRÓDŁO: Studia z Teorii Wychowania. - 2011, T. 2, nr 2, s. 71-82
    p-ISSN: 2083-0998

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/29
    TYTUŁ: Szkoła dla osób z niepełnosprawnością : wzory, codzienność, wyzwania / pod red. Amadeusza Krause, Joanny Belzyt, Sławomiry Sadowskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 217 s., il., 24 cm
    SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 10
    ISBN: 978-83-7865-003-4
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    18/29
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Niepełnosprawność / red. nacz. Amadeusz Krause
    ISSN: 2080-9476
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 24 cm
    Typ publikacji: PEC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Pedagogika specjalna w obronie człowieczeństwa : polemika z Elżbietą Zakrzewską-Menterys
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Special education in a defence of humanity : polemics with Elżbieta Zakrzewska-Manterys
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 24, s. [51]-63
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • special education
  • subjectivity of a disabled person

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Teoretyczne inspiracje pedagogiki specjalnej : pedagogika emancypacyjna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Theoretical inspirations of special education : emancipatory pedagogy
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 28, s. 7-16
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 4 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • emancipatory pedagogy
  • emancipation
  • special education
  • person with a disability

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Teoretyczne inspiracje pedagogiki specjalnej : pedagogika krytyczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Theoretical inspirations of special education : critical pedagogy
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 25, s. [7]-16
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 3 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • special education
  • discrimination
  • idealization of integration

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    22/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: O psuciu pedagogiki - rozważania na kanwie doświadczeń członka PKA
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About ruining the pedagogy - deliberations based on experience of PKA member
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2014, T. 37, s. 37-46
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • state of pedagogy
  • academic discourse
  • crisis of pedagogy
  • critical pedagogy

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    23/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Pedagogika w zmianie paradygmatycznej - problem hermeneutycznej niewspółmierności
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Pedagogy in the paradigmatic change - the problem of hermeneutic disparity
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2014, nr 33, s. 7-18
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 4 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • social and humanistic sciences
  • development and changes within scientific disciplines
  • special education
  • paradigm
  • hermeneutic disparity

    Adres url:
    24/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Kształcenie nauczycieli (wczesnej edukacji) : praktyczne konsekwencje niejasnych rozwiązań prawnych w świetle doświadczeń członka Polskiej Komisji Akredytacyjnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Education of (early childhood education) teachers : the practical consequences of unclear legal solutions in the light of the experiences of a member of the Polish Accreditation Committee
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 51-62
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • szkoła wyższa
  • Krajowe Ramy Kwalifikacji
  • Standardy Kształcenia Nauczycieli
  • kształcenie nauczycieli
  • jakość kształcenia
  • Polska Komisja Akredytacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • schools of higher education
  • National Qualifications Framework
  • Standards of Teacher Education
  • teacher education
  • quality of education
  • Polish Accreditation Committee

    Adres url:
    25/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Dorosłość w niepełnosprawności intelektualnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Adulthood and intellectual disabilities
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 24, s. 11-19
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dorosłość osób z niepełnosprawnością / Różne oblicza wsparcia
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dorosłość
  • niepełnosprawność intelektualna
  • upośledzenie

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adulthood
  • intellectual disability
  • handicap

    26/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Normalizacja versus waloryzacja ról społecznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Normalization versus social role valorization
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 21, s. 58-65
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Niepełnosprawności złożone i sprzężone - konteksty normalizacji oraz psychospołecznej aktywizacji
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • normalizacja
  • integracja
  • niepełnosprawność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • normalization
  • integration
  • disability

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    27/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Knowledge building in special education
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2017, nr 27, s. 13-23
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej / Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika specjalna
  • budowanie wiedzy
  • jakość publikacji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • special education
  • knowledge building
  • quality of publications

    Adres url:
    28/29
    AUTORZY: Amadeusz Krause, Bożena Muchacka, Sławomir Przybyliński.
    TYTUŁ: Kształcenie nauczycieli - analiza na podstawie eksperckich doświadczeń z ocen programowych i instytucjonalnych Polskiej Komisji Akredytacyjnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Teachers' education - the analysis based on expert's experiences connected with programme and institutional evaluations conducted by The Polish Accreditation Committee
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2017, T. 40, s. 89-103
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • kształcenie nauczycieli
  • przygotowanie pedagogiczne
  • System Boloński

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teachers' education
  • teaching credentials/certificate
  • Bologna proces

    Adres url:
    29/29
    AUTORZY: Sławomir Przybyliński, Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Zjawisko autoagresji w polskim systemie penitencjarnym
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The phenomenon of self-aggression in the Polish penitentiary system
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2017, nr 28, s. 35-46
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Proces resocjalizacji w nurcie egalitarnej niejednorodności
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • więzienie
  • czyny autoagresywne
  • proces resocjalizacji
  • osoby pozbawione wolności

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • prison
  • self-aggressive acts
  • process of resocialisation
  • persons deprived of freedom

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego