logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: LANKIEWICZ HADRIAN A
Liczba odnalezionych rekordów: 53



Przej¶cie do opcji zmiany formatu | Wy¶wietl/ukryj etykiety | Wy¶wietl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ: Czego możemy nauczyć się od Basków w zakresie edukacji językowej?
¬RÓDŁO: Pedagogika. - 2008, T. 7, s. 73-82
p-ISSN: 1644-0323

UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
2/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Developing autonomy among young learners of a foreign language. Early teaching of languages in Poland
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Rozwijanie autonomii u dzieci ucz±cych się języka obcego. Wczesnoszkolne nauczanie jezyków obcych w Polsce
¬RÓDŁO: W: Wokół języka i kultury : studia interdyscyplinarne = On language and culture : interdisciplinary studies / [red. nauk. Hadrian Lankiewicz]
ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [51]-68
ISBN: 978-83-89795-76-2
UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
[sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
3/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Instrukcje i tzw. Classroom language jako ważny element komunikacji na lekcji języka obcego
¬RÓDŁO: W: Mówienie w języku obcym - sukcesy i porażki uczenia się i nauczania : konferencja, Konin, 18-20 maja 2009 : księga abstraktów / pod red. Mirosława Pawlaka i Ewy Waniek-Klimczak
ADRES WYDAWNICZY: Włocławek : Redakcja Wydawnictwa Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. 36
ISBN: 978-83-60607-16-9
Typ publikacji: PSZ
Język publikacji: POL
[sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
4/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pataphysical farce of Philip K. Dick - mind of motion
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Patafizyczna farsa Philipa K. Dicka - umysł w ruchu
¬RÓDŁO: W: Wokół języka i kultury : studia interdyscyplinarne = On language and culture : interdisciplinary studies / [red. nauk. Hadrian Lankiewicz]
ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [23]-38
ISBN: 978-83-89795-76-2
UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
[sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
5/53
TYTUŁ: Wokół języka i kultury : studia interdyscyplinarne / [red. nauk. Hadrian Lankiewicz]
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On language and culture : interdisciplinary studies
ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2009
OPIS FIZYCZNY: 268 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-89795-76-2
UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL, ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
[sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
6/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wykorzystanie materiałów przygotowywanych przez studentów jako czynnika motywuj±cego podczas zajęć językowych
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The use of student generated materials as a motivational factor during a language class
¬RÓDŁO: W: Wokół języka i kultury : studia interdyscyplinarne = On language and culture : interdisciplinary studies / [red. nauk. Hadrian Lankiewicz]
ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [69]-96
ISBN: 978-83-89795-76-2
UWAGI: Bibliogr.18 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
7/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Away from the input : affordance as a way of activating personal touch to language learning
¬RÓDŁO: W: Crossing frontiers, staking out new territories : 19th PASE Conference : Kalisz, April 19th-21th, 2010 : book of abstracts / ed. by Mirosław Pawlak and Agnieszka Pietrzykowska
ADRES WYDAWNICZY: Kalisz ; Poznań : Faculty of Pedagogy and Fine Arts. Adam Mickiewicz University, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 72-73
ISBN: 978-83-62135-48-6
Typ publikacji: PSZ
Język publikacji: ENG
[sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
8/53
AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Emergentism and its implications for language pedagogy
¬RÓDŁO: W: Wschód-Zachód : literature and linguistics theory and practice / pod red. Adriany Biedroń, Doroty Werbińskiej
ADRES WYDAWNICZY: Słupsk : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 30-42
ISBN: 978-83-7467-157-6
UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language acquisition
  • emergentism
  • methodology of teaching foreign languages

    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    9/53
    AUTORZY: Hadrian Aleksander Lankiewicz.
    TYTUŁ: Foundations of second language acquisition : from theory to language pedagogy
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2010
    OPIS FIZYCZNY: 152 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-89795-97-7
    UWAGI: Bibliogr. s. 141-144
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    10/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Instructions and classroom language as a key element of communication in ELT milieu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Polecenia i język używany w klasie jako kluczowy element komunikacji w ¶rodowisku nauczania języka angielskiego
    ¬RÓDŁO: Acta Pomerania. - 2011, nr 3, s. [93]-107
    p-ISSN: 2080-6183

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    11/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dialect and L2 teaching : measuring teacher language awareness
    ¬RÓDŁO: W: Sbornik naučnych trudov : Sovremennyj mir : problemy i perspektivy social'no-èkonomičeskogo razvitiâ / [redkol. Nikolaeva E. M., Otkidyčev V. V., Otkidyčeva M. F., Vasina N. V., Fedâev V. E., Ševčenko Û. D., Denŝikova N. V.]
    ADRES WYDAWNICZY: Dmitrov : Rossijskij Gosudarstvennyj Torgovo-Èkonomičeskij Universitet Dmitrovskij Filial, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 22-[38]
    ISBN: 978-5-905039-19-5
    UWAGI: Bibliogr. 44 poz.
    UWAGI: Materialy meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, oktâbr' 2012
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    12/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dialekt w klasie językowej w ¶wietle podej¶cia ekologicznego do nauczania języka
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Classroom dialect in the light of the ecological approach to language learning
    ¬RÓDŁO: W: Rola dyskursu edukacyjnego w uczeniu się i nauczaniu języka obcego / pod red. Mirosława Pawlaka
    ADRES WYDAWNICZY: Poznań ; Kalisz : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza : Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 9-29
    ISBN: 978-83-62135-26-4
    UWAGI: Bibliogr. 59 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    13/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Eap and academic discourse : mediating elaborated code in a CLIL type teacher education
    ¬RÓDŁO: Neofilolog. - 2013, nr 41/2, s. 171-187
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 51 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • język akademicki
  • język specjalistyczny
  • CLIL
  • podej¶cie ekologiczne
  • languaging
  • edukacja nauczycieli

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • EAP
  • ESP
  • academic language
  • CLIL
  • ecological approach
  • languaging
  • teacher education

    Adres url:
    14/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: ESP or GE courses? English as academic language vs. content
    ¬RÓDŁO: W: Proceedings of the 12th Conference of the European Association of Specific Purposes (AELFE) = Actas del XII Congreso de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE) : A Coruña, Spain, 5-7 September 2013 / coord. Alan Floyd Moore
    ADRES WYDAWNICZY: Coruña : Galebook S. L., 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 110-118
    ISBN: 978-84-940735-9-5
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: 12th Conference of the European Association of Specific Purposes
    Organizator konferencji: AELFE
    Miejsce konferencji: Coruña
    Kraj: ES
    Od dnia: 2013.09.05
    Do dnia: 2013.09.07
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ESP
  • GE
  • language teacher education
  • academic language
  • CLIL

    Adres url:
    15/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Filologiczna praca licencjacka a rozwój kompetencji naukowych studenta
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The development of academic competences in students during the preparation of their BA dissertation in modern languages
    ¬RÓDŁO: Neofilolog. - 2013, nr 40/1, s. 111-125
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Adres url:
    16/53
    TYTUŁ: From classroom to workplace : advances in applied linguistics / ed. by Emilia W±sikiewicz-Firlej and Hadrian Lankiewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 238 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-62617-23-4
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: ENG, GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    17/53
    AUTORZY: Magdalena Grabowska, Grzegorz Grzegorczyk, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Language and concepts in action : multidisciplinary perspectives on linguistic research
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang Edition, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: 158 s., 22 cm
    SERIA: Schriften zur Diachronen und Synchronen Linguistik, 2191-8856, Bd. 12
    ISBN: 978-3-631-64383-9
    ISBN: 978-3-653-03481-3 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    18/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: My trip to Moscow : co-constructing the image of Russia in the incidental use of Russian
    ¬RÓDŁO: W: Obraz Rossii v Krosskul'turnoj perspektive : materialy meždunarodnoj naučnoj konferencii (Dubna, 19 aprelâ 2013 g.) / pod obŝ. red. N. G. Bagdasar'ân
    ADRES WYDAWNICZY: Dubna : Meždunarodnyj universitet prirody, obŝestva i čeloveka "Dubna", 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 29-34
    ISBN: 978-5-89847-393-8
    UWAGI: Biblogr. 12 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Meždunarodnaâ naučnoj konferenciâ "Obraz Rossii v Krosskul'turnoj perspektive"
    Miejsce konferencji: Dubna
    Kraj: RU
    Od dnia: 2013.04.19
    Do dnia: 2013.04.19
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    19/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak, Emilia W±skiewicz-Firlej.
    TYTUŁ: Shifting the outer layers of language context to the front : developing pragmalinguistic and sociopragmatic awareness through languaging
    ¬RÓDŁO: Crossing Boundaries in Culture and Communication. - 2013, Vol. 4, no. 1, s. 19-41
    p-ISSN: 2248-2202

    UWAGI: Bibliogr. 59 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language awareness
  • sociopragmatics
  • pragmalinguistics
  • languaging
  • metalinguistic knowledge
  • strategies and mitigation

    20/53
    AUTORZY: Hadrian A. Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Taming academic language : reflections of a methodology teacher
    ¬RÓDŁO: W: The creative potential of the word : from fiction to education / ed. Anna Szczepaniak-Kozak, Hadrian Aleksander Lankiewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [123]-143
    ISBN: 978-83-62617-22-7
    UWAGI: Bibliogr. 53 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    21/53
    TYTUŁ: The creative potential of the word : from fiction to education / ed. Anna Szczepaniak-Kozak, Hadrian Aleksander Lankiewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Staszica, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 239 s., 24 cm
    ISBN: 978-83-62617-22-7
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: ENG, GER
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    22/53
    AUTORZY: Hadrian Aleksander Lankiewicz.
    TYTUŁ: [Attitudes in eighteenth-century English periodicals - recenzja]
    ¬RÓDŁO: Forum Filologiczne Ateneum = Ateneum Philological Forum
    Rok: 2013, 1, 163-169
    UWAGI: Bibliogr. 3 poz.
    UWAGI: Rec. pracy: Attitudes in eighteenth-century English periodicals : how the enlightened literate saw themselves and others / Allan Floyd. - Sarbrücken, 2013
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: ENG
    23/53
    TYTUŁ: Culture and creativity in discourse studies and foreign language pedagogy / ed. Emilia W±sikiewicz-Firlej, Hadrian Aleksander Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 344 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-62617-41-8
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    UWAGI: Tekst w jęz.: ENG, FRE, GER, POL
    Typ publikacji: PEK
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    24/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak, Emilia W±sikiewicz-Firlej.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Developing pragmatic competence of EFL learners : selected theoretical and practical assumptions
    ¬RÓDŁO: W: Intercultural issues in the era of globalization, [dokument elektroniczny] / Piotr Romanowski (ed.)
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Instytutu Komunikacji Specjalistycznej i Interkulturowej Uniwersytet Warszawski, 2014
    SERIA: Studi@ Naukowe, 2299-9310, 27
    OPIS FIZYCZNY: S. 86-99
    ISBN: 978-83-64020-26-1
    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    UWAGI: http://www.sn.iksi.uw.edu.pl/documents/7732735/0/SN+27+Piort+Romanowski+%28ed.%29%20-+Intercultural+issues+in+the+era+of+globalization.pdf [dostęp 13.02.15]
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Adres url:
    25/53
    AUTORZY: Hadrian Aleksander Lankiewicz.
    TYTUŁ: Foundations of second language acquistion : from theory to language pedagogy
    OZNACZENIE WYDANIA: 2nd ed.
    ADRES WYDAWNICZY: Piła : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 163 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-62617-48-7
    UWAGI: Bibliogr. s. 145-155
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: ENG
    26/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: From the concept of languaging to L2 pedagogy
    ¬RÓDŁO: W: Languaging experiences : learning and teaching revisited / ed. by Hadrian Lankiewicz and Emilia W±sikiewicz-Firlej
    ADRES WYDAWNICZY: Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. [1]-32
    ISBN: 978-1-4438-5341-5
    UWAGI: Bibliogr. 94 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    27/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Language awareness as derived from the ecological approach : critical ecological language awareness of an L2 teacher
    ¬RÓDŁO: W: Kultur, Kommunikation, Kreativität, Reflexivität : Beiträge zum universitären Fremdsprachenunterricht / Sylwia Adamczak-Krysztofowicz, Anna Szczepaniak-Kozak (Hrsg.)
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main : Peter Lang Edition, cop. 2014
    SERIA: Posener Beiträge zur Angewandten Linguistik, 2191-3536, Bd. 4
    OPIS FIZYCZNY: S. [149]-164
    ISBN: 978-3-631-64488-1
    ISBN: 978-3-653-03339-7 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    28/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak, Emilia W±sikiewicz-Firlej.
    TYTUŁ: Language learning and identity : positioning oneself as a language learner and user in the multilingual milieu
    ¬RÓDŁO: Oceánide, [dokument elektroniczny]. - 2014, iss. 6, s. 1-16
    TRYB DOSTĘPU: http://oceanide.netne.net/articulos/art6-2.pdf [dostęp 30.01.2015]
    e-ISSN: 1989-6328

    UWAGI: Bibliogr. 51 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • identity
  • language learning
  • EFL
  • Polish learners
  • sojourn
  • analysis of pedagogical discourse

    Adres url:
    29/53
    TYTUŁ: Languaging experiences : learning and teaching revisited / ed. by Hadrian Lankiewicz and Emilia W±sikiewicz-Firlej
    ADRES WYDAWNICZY: Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2014
    OPIS FIZYCZNY: XI, 249 s., il., 21 cm
    ISBN: 978-1-4438-5341-5
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: ZEK
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    30/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Reflection built on languaging as an alternative to feedback : developing procedural language awareness of the constructionist nature of knowledge and language among prospective L2 language teachers
    ¬RÓDŁO: Neofilolog. - 2014, nr 43/1, s. 67-80
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 49 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • languaging
  • refleksja
  • mikrogeneza
  • edukacja nauczyciela
  • konstrukcjonizm
  • ¶wiadomo¶ć nauczyciela

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • languaging
  • reflection
  • microgenesis
  • teacher education
  • constructionism
  • teacher awareness

    Adres url:
    31/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Teacher interpersonal communication abilities in the classroom with regard to perceived classroom justice and teacher credibility
    ¬RÓDŁO: W: Classroom-oriented research : achievements and challenges / Mirosław Pawlak, Jakub Bielak, Anna Mystkowska-Wiertelak eds.
    ADRES WYDAWNICZY: Cham [etc.] : Springer, cop. 2014
    SERIA: Second Language Learning and Teaching, 2193-7648
    OPIS FIZYCZNY: S. 101-120
    ISBN: 978-3-319-00187-6
    ISBN: 978-3-319-00188-3 (eBook)
    UWAGI: Bibliogr. 70 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    DOI:
    32/53
    AUTORZY: Angelika Kitowska, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Defining attitudes towards language learning : autonomy and second language major
    ¬RÓDŁO: Forum Filologiczne Ateneum = Ateneum Philological Forum. - 2015, 1 (3), s. 47-63
    p-ISSN: 2353-2912

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • autonomy
  • language acquisition
  • attitudes

    33/53
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Forum Filologiczne Ateneum = Ateneum Philological Forum / red. nauk. Małgorzata Godlewska, Hadrian Lankiewicz
    ISSN: 2353-2912
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Ateneum - Szkoła Wyższa w Gdańsku, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 24 cm
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: ENG, POL
    34/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Promoting semiotic processes in foreign language learning : the analysis of classroom discourse based on microteaching with regard to teacher language awareness
    ¬RÓDŁO: W: Discourses in Co(n)text : the many faces of specialised discourse / ed. by Magdalena Zabielska, Emilia W±sikiewicz-Firlej and Anna Szczepaniak-Kozak
    ADRES WYDAWNICZY: Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, cop. 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 385-406
    ISBN: 978-1-4438-7419-9
    UWAGI: Bibliogr. 69 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    35/53
    AUTORZY: Emilia W±sikiewicz-Firlej, Anna Szczepaniak-Kozak, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Taming otherness through literature-based intercultural training : a case study
    ¬RÓDŁO: W: Das Fremde in interkulturellen Untersuchungen / Joanna Andrzejewska [Hrsg.]
    ADRES WYDAWNICZY: Erfurt : City Druck & Verlag Erfurt, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 147-168
    ISBN: 978-3-939210-98-6
    UWAGI: Bibliogr. 53 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    36/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Teacher language awareness in the ecological perspective : a collaborative inquiry based on languaging
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 368 s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7865-295-3
    UWAGI: Bibliogr. s. 305-342
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    37/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Emilia W±sikiewicz-Firlej.
    TYTUŁ: Wiedza profesjonalna jako atrybut tłumacza: implikacje dla edukacji translatorycznej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Subject-matter knowledge for interpreters and translators: educational implications
    ¬RÓDŁO: Roczniki Humanistyczne. - 2015, T. 63, z. 10, s. 91-108
    p-ISSN: 0035-7707

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 15.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • język specjalistyczny
  • wiedza przedmiotowa
  • edukacja tłumaczy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • LSP
  • translation
  • subject-matter knowledge
  • education of translators and interpreters

    Adres url:
    DOI:
    38/53
    AUTORZY: Emilia W±sikiewicz-Firlej, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Wykorzystanie narracji biograficznych w refleksji nad kształceniem nauczycieli języków obcych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The use of narrative biographies in reflection on the education of foreign language teachers
    ¬RÓDŁO: Neofilolog. - 2015, nr 44/2, s. 237-249
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • badania narracyjne
  • narracje biograficzne
  • refleksyjno¶ć
  • kariera nauczycieli języków obcych
  • kształcenie nauczycieli języków obcych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • narrative research
  • biographical narratives
  • reflexivity
  • FL teacher careers
  • FL teacher education

    Adres url:
    39/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Zmienno¶ć jako implikacja metodologiczna dla badań nad akwizycj± języka obcego wynikaj±ca z multikompetencji, translingwalizmu i metrolingwalizmu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Variability as a methodological implication for SLA research as derived from the concept of multi-competence, trans- and metrolingualism
    ¬RÓDŁO: W: Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce : ujęcie interdyscyplinarne, t. 2 / pod red. Joanny Mampe i Łady Owczinnikowej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. [107]-121
    ISBN: 978-83-7865-275-5
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 184-202
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • variability
  • multi-competence
  • transligualism
  • metrolingualism
  • language acquisition

    [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BUG]
    40/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Emilia W±sikiewicz-Firlej, Anna Szczepaniak-Kozak.
    TYTUŁ: Insights into teacher language awareness with reference to the concept of self-marginalization and empowerment in the use of a foreign language
    ¬RÓDŁO: Porta Linguarum. - 2016, no. 25, s. 147-161
    p-ISSN: 1697-7467

    UWAGI: Bibliogr. 62 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    WskaĽnik Impact Factor ISI: 0.426
    Punktacja MNiSW: 20.000
    5-letni Impact Factor ISI: 0.404
    Inne bazy podaj±ce opis:
  • Web of Science
  • Scopus

    Adres url:
    41/53
    AUTORZY: Elizabeth Woodward-Smith, Hadrian Aleksander Lankiewicz, Małgorzata Godlewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Introduction
    ¬RÓDŁO: W: Pathways to language, culture, communication and identity / Elizabeth Woodward-Smith, Hadrian Aleksander Lankiewicz, Małgorzata Godlewska (eds.)
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Ateneum-Szkoła Wyższa, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 9-12
    ISBN: 978-83-61079-36-1
    UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: ENG
    42/53
    AUTORZY: Maurizio Bonino, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: La lenta scomparsa del dialetto: il caso del piemontese nella provincia di Cuneo
    ¬RÓDŁO: Forum Filologiczne Ateneum = Ateneum Philological Forum. - 2016, 1 (4), s. 175-195
    p-ISSN: 2353-2912

    UWAGI: Bibliogr. 26 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ITA
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dialects
  • Piedmontese
  • decline of dialectal diversity
  • language vs. dialect
  • italianisation of dialects

    43/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Maurizio Bonino.
    TYTUŁ: La prospettiva ecologica di creazione letteraria di Umberto Eco: la lettura del romanzo Il nome della rosa
    ¬RÓDŁO: Forum Filologiczne Ateneum = Ateneum Philological Forum. - 2016, 1 (4), s. 196-213
    p-ISSN: 2353-2912

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ITA
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ecolinguistica
  • Umberto Eco
  • Il nome della rosa
  • la crisi ambienale

    44/53
    TYTUŁ: Pathways to language, culture, communication and identity / Elizabeth Woodward-Smith, Hadrian Aleksander Lankiewicz, Małgorzata Godlewska (eds.)
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Ateneum-Szkoła Wyższa, 2016
    OPIS FIZYCZNY: 142 s.
    ISBN: 978-83-61079-36-1
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    45/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Anna Szczepaniak-Kozak.
    TYTUŁ: Polityczna poprawno¶ć dyskursu edukacyjnego : nauczyciel języka obcego w przeciwdziałaniu mowie nienawi¶ci
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Political corretness of educational discourse : foreign language teachers and fighting hate speech
    ¬RÓDŁO: Neofilolog. - 2016, nr 47/1, s. 53-66
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • komunikacja interkulturowa
  • dyskurs pedagogiczny
  • poprawno¶ć polityczna
  • krytyczno-ekologiczna ¶wiadomo¶ć językowa
  • edukacja nauczycieli języków obcych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • intercultural communication
  • pedagogical discourse
  • political correctness
  • critical ecological language awareness
  • language teacher education

    Adres url:
    46/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz, Emilia W±sikiewicz-Firlej.
    TYTUŁ: The ecology of empowerment as manifested by student critical language awareness
    ¬RÓDŁO: Konińskie Studia Językowe. - 2016, T. 4, nr 4, s. 373-389
    p-ISSN: 2353-1983
    e-ISSN: 2353-5148

    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ecology of language learning
  • critical language awareness
  • marginalization
  • empowerment
  • linguistic normativity
  • political autonomy in language learning

    47/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Linguistic autonomy with recourse to the concept of critical language awareness : a practical proposal for evaluating students' political autonomy in foreign language learning
    ¬RÓDŁO: W: Autonomy in second language learning : managing the resources / eds. Mirosław Pawlak, Anna Mystkowska-Wiertelak, Jakub Bielak
    ADRES WYDAWNICZY: Cham [etc.] : Springer, cop. 2017
    SERIA: Second Language Learning and Teaching, 2193-7648
    OPIS FIZYCZNY: S. 197-213
    ISBN: 978-3-319-07763-5
    ISBN: 978-3-319-07764-2 (ebook)
    UWAGI: Bibliogr. 49 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Inne bazy podaj±ce opis:
  • Scopus

    DOI:
    48/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Recenzja ksi±żki Language and neoliberalism/Język i neoliberalizm autorstwa Marnie Holboro
    ¬RÓDŁO: Konińskie Studia Językowe. - 2017, T. 5, nr 2, s. 289-293
    p-ISSN: 2353-1983

    UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    49/53
    AUTORZY: Gina L. Oxbrow, Hadrian A. Lankiewicz.
    TYTUŁ: The cognitive function of specialized languages: educational implications
    ¬RÓDŁO: Glottodidactica. - 2017, Vol. 44/2, s. 129-146
    p-ISSN: 0072-4769

    UWAGI: Bibliogr. 68 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • specialized languages
  • ESP
  • expertise
  • CLIL
  • methodology: cognitive function of language
  • intersubjectivity

    DOI:
    50/53
    AUTORZY: Anna Szczepaniak-Kozak, Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Wybrane aspekty mowy nienawi¶ci w Polsce
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Selected aspects of hate speech in Poland
    ¬RÓDŁO: Lingwistyka Stosowana : przegl±d = Applied Linguistics : review = Angewandte Linguistik, [dokument elektroniczny]. - 2017, nr 21 (1), s. 135-147
    TRYB DOSTĘPU: http://www.ls.uw.edu.pl/documents/7276721/0/Lingwistyka+Stosowana+21.pdf [dostęp 27.02.2017]
    p-ISSN: 2080-4814

    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Adres url:
    51/53
    AUTORZY: Hadrian A. Lankiewicz.
    TYTUŁ: Zmienna norma pedagogiczna a postawy ucznia wobec nauki języka obcego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Variable pedagogical norm vs. student attitudes towards foreign language learning
    ¬RÓDŁO: Neofilolog. - 2017, nr 48/2, s. 183-198
    p-ISSN: 1429-2173

    UWAGI: Bibliogr. 37 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • zmienna norma pedagogiczna
  • postawy wobec nauki języka obcego
  • autonomia
  • ¶wiadomo¶ć językowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • variable pedagogical norm
  • language learning attitudes
  • autonomy
  • language awareness

    Adres url:
    52/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Is there a place for "sowing" in second language (L2) education at the university level? Neoliberal tenets under scrutiny
    ¬RÓDŁO: W: Challenges of second and foreign language education in a globalized world : studies in honor of Krystyna DroĽdział-Szelest / Mirosław Pawlak, Anna Mystkowska-Wiertelak eds.
    ADRES WYDAWNICZY: Cham : Springer, 2018
    SERIA: Second Language Learning and Teaching, 2193-7648
    OPIS FIZYCZNY: S. 287-305
    ISBN: 978-3-319-66974-8
    ISBN: 978-3-319-66975-5 (ebook)
    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • neoliberalism
  • commercialization
  • L2 teaching
  • ecology of language learning
  • autonomy
  • critical perspective

    DOI:
    53/53
    AUTORZY: Hadrian Lankiewicz.
    TYTUŁ: Sukces w nauce języka obcego w ¶wietle podej¶cia ekologicznego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Success in foreign language learning in the light of an ecological approach
    ¬RÓDŁO: Applied Linguistics Papers, [dokument elektroniczny]. - 2018, nr 25 (1), s. 99-115
    TRYB DOSTĘPU: http://alp.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/315/2018/03/Applied-Linguistics-Papers-25_1-2018.pdf [dostęp 26.03.2018]
    p-ISSN: 2544-9354

    UWAGI: Bibliogr. 58 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • success
  • language learning
  • ecological approach
  • neoliberalism
  • narrative study
  • autonomy in language learning
  • critical language awareness

    Adres url:
      Wy¶wietl ponownie stosuj±c format:
  • Wy¶wietl/ukryj etykiety | Wy¶wietlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego