logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: LEWARTOWSKA-ZYCHOWICZ MAŁGORZATA
Liczba odnalezionych rekordów: 40



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Nauczyciel (wczesnej edukacji) w relacjach wolności i przymusu
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
OPIS FIZYCZNY: S. [158]-184
ISBN: 978-83-7644-018-7
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ: Homo liberalis jako projekt edukacyjny : od emancypacji do funkcjonalności
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
OPIS FIZYCZNY: 289 s., 24 cm
ISBN: 978-83-7587-502-7
UWAGI: Bibliogr. s. 271-289
Typ publikacji: PM
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/40
AUTORZY: Adela Kożyczkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Miejsce uniwersytetu w realizowaniu indywidualnych projektów edukacyjnych
ŹRÓDŁO: W: Człowiek w systemie pomocy : konteksty i rozwiązania edukacyjne : monografia zbiorowa / red. nauk. Adela Kożyczkowska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 103-120
ISBN: 978-83-89277-08-4
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O dobrodziejstwie i ryzyku płynącym z tworzenia profesjonalnych standardów
ŹRÓDŁO: W: Człowiek w systemie pomocy : konteksty i rozwiązania edukacyjne : monografia zbiorowa / red. nauk. Adela Kożyczkowska, Maria Szczepska-Pustkowska
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Gdańskiej Wyższej Szkoły Humanistycznej, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 219-[230]
ISBN: 978-83-89277-08-4
UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
5/40
TYTUŁ: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy / red. Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska
ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
OPIS FIZYCZNY: 385 s., il., 24 cm
ISBN: 978-83-7611-695-2
UWAGI: Bibliogr. s. 106-108
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/40
TYTUŁ: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy. / red. Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska
ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
OPIS FIZYCZNY: 385 s., 23 cm
ISBN: 978-83-7611-695-2
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
7/40
AUTORZY: Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Słów kilka wprowadzenia...
ŹRÓDŁO: W: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy / red. Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska
ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [9]-12
ISBN: 978-83-7611-695-2
Typ publikacji: PWS
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
8/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Społeczne aplikacje kategorii "indywidualne" i "uniwersalne" a sprawa edukacji
ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
OPIS FIZYCZNY: S. [181]-194
ISBN: 978-83-7531-019-1
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
9/40
AUTORZY: Ewa Rodziewicz, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ: Teraźniejszość i metafora "pais-ago" wobec problemu odsłaniających się przestrzeni znaczeń kultury i edukacji : z profesor Ewą Rodziewicz rozmawia dr Małgorzata Lewartowska-Zychowicz
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Contemporaneousness and metaphor "pais-ago' in face of exposing meaningful spaces of culture and education
ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2010, T. 7, s. [23]-45
p-ISSN: 1230-607X

UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
Typ publikacji: PWY
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
10/40
TYTUŁ: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
OPIS FIZYCZNY: 323 s., 24 cm
ISBN: 978-83-7531-019-1
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
11/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wstęp: Próby konceptualizacji umykającej teraźniejszości
ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowic
ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
OPIS FIZYCZNY: S. [175]-180
ISBN: 978-83-7531-019-1
Typ publikacji: PWS
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
12/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Między fikcją a fizykalnością - edukacyjne aspekty dyskursu neoliberalnego i neoliberalny model edukacji
ŹRÓDŁO: W: Wychowanie przez świat fikcyjny dla świata rzeczywistego / pod red. Ewy Rodziewicz i Małgorzaty Cackowskiej
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
SERIA: Ars Educandi. Monografie, t.2
OPIS FIZYCZNY: S. [201]-220
ISBN: 978-83-7326-849-4 (tom 2)
ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
13/40
AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Podmiot - modernistyczne konstrukcje, postmodernistyczne dekonstrukcje, neoliberalne rekonstrukcje i bezradność pedagogów
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Subjectivity - modern construction, poststructural deconstruction, liberal reconstruction and pedagogical helplessness
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika ogólna : dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym : praca zbiorowa / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej
ADRES WYDAWNICZY: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011
OPIS FIZYCZNY: S. 197-[211]
ISBN: 978-83-7096-741-3
UWAGI: Bibliogr. 37 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • podmiot
  • edukacja liberalna
  • neoliberalizm
  • edukacja rynkowa
  • kapitalistyczna polityka tożsamości

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Niezróżnicowana różnica - czyli o tym, jak rynek buduje monowielokulturowe środowisko wychowawcze i kontroluje rozwój tożsamości
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Undifferentiated difference - about it as market builds the monomulticultural educational environment and controls the identity development
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2013, nr 2 (62), s. [33]-48
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Adres url:
    15/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: "Oświecony egoista" - liberalna alternatywa wobec tożsamości genetycznej w kontekście trójrelacyjnego konstruowania tożsamości jednostkowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "An enlightened egoist" - a liberal alternative towards the genetic identity in the context of the triple relation construction of the individual identity
    ŹRÓDŁO: W: Mniejszości etniczne : dylematy i konteksty tożsamościowe : polityka wielokulturowości / red. Adela Kożyczkowska, Kazimierz Kossak-Główczewski
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. [79]-92
    ISBN: 978-83-7865-214-4
    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Dziecko, kobieta i ubogi - genealogia (neo)liberalnego wykluczenia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Children, women and the poor - the genealogy of neo(liberal) social exclusion
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2014, nr 33, s. 147-164
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • liberal discourse
  • neoliberal ideology
  • social exclusion

    Adres url:
    DOI:
    17/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Nauczyciel w ideologiach : o nadziejach, iluzjach i unieważnianiu idei podwójnego agenta
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The teacher in ideologies : about hopes, illusions and the abolishment of the concept of double agent
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2014, nr 3 (67), s. [23]-36
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczyciel
  • ideologie konserwatywne
  • ideologie liberalne
  • ideologie rynkowe
  • edukacja rynkowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • conservative ideologies
  • liberal ideologies
  • market ideologies
  • market education

    Adres url:
    18/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: O byciu nauczycielem - między tragizmem roli a szczelinami emancypacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A teacher - between a potentially tragic role and a crack of emancipation
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2014, nr 2 (52), s. 83-97
    p-ISSN: 0867-0323

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczyciel
  • kultura neoliberalna
  • reprodukcja kultury
  • rozwój indywidualny

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • neoliberal culture
  • culture reproduction
  • individual development

    Adres url:
    19/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Giving meanings to the advertising message : heterogeneity of interpretation and homogeneity of the interpretive matrix of interpreters
    ŹRÓDŁO: International Journal of Arts and Sciences, [dokument elektroniczny]. - 2015, Vol. 8, no. 3, s. 249-256
    TRYB DOSTĘPU: Płyta CD
    e-ISSN: 1944-6934

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • interpretations
  • advertising message
  • heterogeneity
  • homogeneity

    Adres url:
    20/40
    AUTORZY: Longina Strumska-Cylwik, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Humor and laughter in communication - "opening" vs. "closing" function of humor and laughter and the prospects for their problematization
    ŹRÓDŁO: W: ATTENTIS 2015 : Conference proceedings of the first World Multi-Conference on Global Science : hosted by online conference portal Conference Gate, 14-18 December 2015
    ADRES WYDAWNICZY: Zilina : EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 12-25
    ISBN: 978-80-554-1015-9
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: First World Multi-Conference on Global Science
    Miejsce konferencji: www.conference-gate.com
    Od dnia: 2015.12.14
    Do dnia: 2015.12.18
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • humor
  • laughter
  • communication
  • opening function
  • closing function
  • ambivalence of humor and laughter

    Adres url:
    21/40
    AUTORZY: Longina Strumska-Cylwik, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Hidden meanings given to old age and aging in the context of analysis of chosen verbal and non-verbal messages
    ŹRÓDŁO: Humanities and Social Sciences Review, [dokument elektroniczny]. - 2016, Vol. 6, no. 1, s. 391-404płyta CD
    TRYB DOSTĘPU: http://universitypublications.net/hssr/0601/pdf/V6Z322.pdf [dostęp 20.02.2017]
    e-ISSN: 2165-6258

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • hidden meanings
  • old age
  • aging
  • messages

    Adres url:
    22/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Sławomira Sadowska, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Reklama witryny sex-shopu jako przyczynek do refleksji nad percepcją emocjonalną niepełnosprawności ruchowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A sex-shop's advertisement as a trigger of reflection on the emotional perception of motor disability
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2016, Vol. 28, nr 2 (56), s. 241-254
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • percepcja emocjonalna
  • interpretacja
  • kontekst społeczny i kulturowy
  • niepełnosprawność ruchowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • emotional perception
  • interpretation
  • social and cultural context
  • physical disability

    Adres url:
    23/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: The issue of infantilizing old age in the contemporary world in the context of analysis of selected advertising messages and meanings "hidden" in them
    ŹRÓDŁO: Humanities and Social Sciences Review, [dokument elektroniczny]. - 2016, Vol. 5, no. 3, s. 479-492płyta CD
    TRYB DOSTĘPU: http://www.universitypublications.net/hssr/0503/pdf/V6Z323.pdf [dostęp 20.02.2017]
    e-ISSN: 2165-6258

    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • hidden meanings
  • infantilizing
  • old age
  • messages

    Adres url:
    24/40
    AUTORZY: Longina Strumska-Cylwik, Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: A limiting power of colloquial verbal messages in interpersonal communication in the contexte of selected examples
    ŹRÓDŁO: Journal of Teaching and Education, [dokument elektroniczny]. - 2017, Vol. 7, no. 1, s. 541-547
    TRYB DOSTĘPU: Płyta CD
    e-ISSN: 2156-6266

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • limiting messages
  • self-fulfilling prophecy
  • communication

    25/40
    AUTORZY: Maria Szczepska-Pustkowska, Longina Strumska-Cylwik, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Makarenkowskie odczyty o wychowaniu dla rodziców w optyce Foucaultowskiej kategorii urządzania
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Makarenko's readings on upbringing for parents in the perspective of Foucault's governmentality category
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2017, nr 4 (39), s. 31-39
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Anton Makarenko
  • homo sovieticus
  • urządzanie

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Anton Makarenko
  • homo sovieticus
  • governmentality

    Adres url:
    26/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: O wyższości umiejętności nad refleksją (w kontekście studenckich interpretacji przedmiotu pedagogiki specjalnej)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About the superiority of skills over reflection (in the context of student interpretation of matter special pedagogy)
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2017, nr 27, s. 117-128
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej / Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • skills
  • reflection
  • implementation competences
  • interpretative competences
  • matter of special pedagogy

    Adres url:
    27/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Polityka winy i wstydu jako element neoliberalnego urządzania ubogich
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Policies of guilt and shame as a part of the neoliberal governmentality of the poor
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2017, T. 20, nr 3 (79), s. 21-34
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • polityka winy i wstydu
  • neoliberalne urządzanie
  • ubóstwo

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • policies of guilt and shame
  • neoliberal governmentality
  • poverty

    Adres url:
    28/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wokół śmiechu i zabawy - rekontekstualizacja warunków ludzkiego uczenia się
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About the laughter and fun - recontextualating conditions of human learning
    ŹRÓDŁO: W: Więcej niż teatr : sztuka zaangażowania i angażująca wychowawczo. Romany Miller inspiracje dla współczesnej pedagogiki / red. nauk. Maria Szczepska-Pustkowska, Ewa Rodziewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 170-181
    ISBN: 978-83-7865-519-0
    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    29/40
    AUTORZY: Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Z dziećmi o cierpieniu
    ŹRÓDŁO: Ethos. - 2017, R. 30, nr 4, s. 175-192
    p-ISSN: 0860-8024

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • suffering
  • talking to/ with children about suffering

    DOI:
    30/40
    AUTORZY: Halina Nowakowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: (Prze)żyć z cukrzycą w szkole
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: To survive at school with diabetes
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2018, T. 21, nr 4 (84), s. 87-97
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • cukrzyca
  • środowisko szkolne
  • edukacja diabetologiczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diabetes
  • educational environment
  • netnography

    Adres url:
    31/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kult komunikacji w kulturze terapeutycznej - casus rozmowy rodziców z dziećmi o rozwodzie
    ŹRÓDŁO: W: Społeczeństwo, kultura, wychowanie : publikacja dedykowana Profesorowi Janowi Żebrowskiemu z okazji sześćdziesięciolecia pracy twórczej / pod red. Jana Papieża
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2018
    SERIA: Ars Educandi Monografie, t. 6
    OPIS FIZYCZNY: S. 278-290
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    ISBN: 978-83-7865-616-6 (tom 6)
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    32/40
    AUTORZY: Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: O dziecięcej tożsamości (tragicznie) zerwanej - gdy przemoc symboliczna może życie ocalić
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On childish identity (tragically) broken - when symbolic violence can save lives
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2018, R. 14, nr 4 (43), s. 20-29
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 34 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • tożsamość dziecięca
  • tożsamość zerwana
  • przemoc symboliczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • children's identity
  • broken identity
  • symbolic violence

    Adres url:
    DOI:
    33/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: O poczuciu sensu w procesie uczenia się. Casus perspektyw społecznej readaptacji wychowanków Zakładu Poprawczego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About the sense of purpose in the learning process. Casus the perspectives of social readaptation of charges of the Correctional Facility
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2018, nr 32, s. 115-126
    p-ISSN: 2080-9476
    e-ISSN: 2544-0519

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • poczucie sensu
  • uczenie się
  • readaptacja społeczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • sense of purpose
  • learning
  • social readaptation

    Adres url:
    34/40
    AUTORZY: Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pedagogičeskoe isklûčenie rebenka iz prostranstva
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Pedagogiczne wydziedziczanie dziecka z przestrzeni
    ŹRÓDŁO: W: Diskurs universiteta - 2018. Mediaciâ obrazovatel'nogo sobytiâ sredstvami sovremennoj vizual'noj kul'tury : materialy V Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, 22-23 febralâ 2018 g., Minsk, Belarus', [dokument elektroniczny] / redkol. A. A. Polonnikov, N. D. Korčalova
    ADRES WYDAWNICZY: Minsk : Belorusskij gosudarstvennyj universitet. Glavnoe upravlenie učebnoj i naučno-metodičeskoj raboty, 2018
    OPIS FIZYCZNY: S. 71-91 [wersja ros.], 92-111 [wersja pol.]
    UWAGI: Bibliogr. 42 poz.
    UWAGI: http://elib.bsu.by/handle/123456789/194348 [dostęp 30.04.2018]
    Tytuł-nazwa konferencji: V Meždunarodnaâ naučno-praktičeskaâ konferenciâ
    Miejsce konferencji: Minsk
    Kraj: BY
    Od dnia: 2018.02.22
    Do dnia: 2018.02.23
    Typ publikacji: ZRZ
    Język publikacji: RUS, POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • przestrzeń
  • miejsce
  • twórczość
  • władza/podporządkowanie

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • space
  • place
  • creativity
  • power/subordination

    Adres url:
    35/40
    AUTORZY: Longina Strumska-Cylwik, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Maria Szczepska-Pustkowska.
    TYTUŁ: Practices of including a student in the school space based on the example of selected visual representations
    ŹRÓDŁO: European Journal of Social Science Education and Research. - 2018, Vol. 12, nr 1, s. 200-207
    p-ISSN: 2411-9563
    e-ISSN: 2312-8429

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • space
  • place
  • including
  • excluding
  • school

    Adres url:
    36/40
    AUTORZY: Astrid Męczkowska-Christiansen, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Recenzja monografii Społeczeństwo, kultura, wychowanie: publikacja dedykowana profesorowi Janowi Żebrowskiemu z okazji sześćdziesięciolecia pracy twórczej pod redakcją Jana Papieża
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2018, T. 15, s. 143-148
    p-ISSN: 2083-0947
    e-ISSN: 2657-6058

    UWAGI: Bibliogr. 1 poz.
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    DOI:
    37/40
    AUTORZY: Halina Nowakowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Relacja pacjent-personel medyczny w interpretacjach użytkowników forum internetowego Moja Cukrzyca
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Relations between patients and medical personnel in the opinions of users of the internet forum Moja Cukrzyca (My Diabetes)
    ŹRÓDŁO: Pomeranian Journal of Life Sciences. - 2018, Vol. 64, iss. 3, s. 161-167
    p-ISSN: 2450-4637

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • cukrzyca
  • zespół interdyscyplinarny
  • komunikacja interpersonalna
  • bariery w komunikacji interpersonalnej

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diabetes
  • interdisciplinary team
  • interpersonal communication
  • barriers in interpersonal communication

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    Adres url:
    38/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Słowo wstępne
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2018, T. 15, s. 5-6
    p-ISSN: 2083-0947
    e-ISSN: 2657-6058

    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    39/40
    AUTORZY: Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Teoria wychowania państwowego Kazimierza Sośnickiego a dziecięce obywatelstwo
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The theory of state upbringing of Kazimierz Sośnicki and children's citizenship
    ŹRÓDŁO: Przegląd Pedagogiczny. - 2018, nr 2, s. 23-39
    p-ISSN: 1897-6557

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika: dekonstrukcja-scalanie
  • dziecięce obywatelstwo
  • partycypacja
  • wolność-zniewolenie
  • wychowanie państwowe

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogy: deconstruction-merging
  • children's citizenship
  • participation
  • freedom-enslavement
  • state upbringing

    40/40
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Zamieszkiwanie i tożsamość. Dyspozytyw domu w urządzaniu jego mieszkańców
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Habitation and identity. Home dispositive in governmentality policy
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2018, T. 21, nr 4 (84), s. 29-39
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • tożsamość
  • przestrzeń
  • dom
  • dyspozytyw
  • polityka urządzania

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • identity
  • space
  • home
  • dispositive
  • governmentality policy

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego