logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: RZEŹNICKA-KRUPA JOLANTA
Liczba odnalezionych rekordów: 25



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/25
AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem)
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Analysis of cultural sense of discussion in symbolic perspective of interactions by G.H. Mead and in the symbolic violence theory by P. Bourdieu (from investigation at children's discussion)
ŹRÓDŁO: W: Interakcje komunikacyjne w edukacji z perspektywy sytuacyjności i kontekstowości znaczeń / pod red. Aleksandry Błachnio, Mirosława Drzewowskiego, Małgorzaty Schneider, Wojciecha J. Maliszewskiego
ADRES WYDAWNICZY: Toruń ; [Wrocław] : Wydawnictwo Adam Marszałek : Dolnośląska Szkoła Wyższa, cop. 2008
SERIA: Komunikacja Społeczna w Edukacji
OPIS FIZYCZNY: S. 149-163
ISBN: 978-83-7441-972-7
UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • discourse
  • social identity
  • symbolic interaction
  • symbolic violence

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Beetwen adaptation and emancipation - the awkward dichotomy of pedagogy
    ŹRÓDŁO: W: Special pedagogy within theoretical and practical dimension / ed. Teresa Żółkowska, Marcin Wlazło
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Publishing House Zapol, 2008
    OPIS FIZYCZNY: S. 123-128
    ISBN: 978-83-751808-2-4
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogy
  • adaptation
  • emancipation

    3/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dyskurs zajęć dydaktycznych przedszkola - historia pewnej pogadanki (na przykładzie analizy interakcyjnej zajęć w przedszkolu specjalnym)
    ŹRÓDŁO: W: Wspieranie rozwoju dzieci w procesie wczesnej edukacji : praca zbiorowa / red. nauk. Władysław Puślecki
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2008
    OPIS FIZYCZNY: S. 304-312
    ISBN: 978-83-89518-71-2
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • discourse
  • early education
  • interaction analysis

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Działanie pedagogiczne jako realizacja symbolicznej przemocy
    ŹRÓDŁO: W: Współczesne problemy pedagogiki specjalnej / pod red. Urszuli Bartnikowskiej, Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2008
    SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 7
    OPIS FIZYCZNY: S. 151-156
    ISBN: 978-83-7299-557-5
    UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogical activity
  • symbolic violence

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Inny w edukacji - transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia (się) w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych
    ŹRÓDŁO: W: Paradygmaty współczesnej dydaktyki / pod red. Lucyny Hurło, Doroty Klus-Stańskiej i Marii Łojko
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
    OPIS FIZYCZNY: S. [201]-210
    ISBN: 978-83-7587-047-3
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Niepełnosprawność i świat społeczny : szkice metodologiczne
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
    OPIS FIZYCZNY: 258 s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7587-187-6
    UWAGI: Bibliogr. s. [235]-258
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pedagogika specjalna - rozważania na marginesie studiów kulturowych
    ŹRÓDŁO: W: Wielowymiarowość edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / red. Teresa Żółkowska, Irena Ramik-Mażewska
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Uniwersytet Szczeciński. Katedra Pedagogiki Specjalnej, 2009
    SERIA: Pedagogika Specjalna Koncepcje i Rzeczywistość, 1897-1857, t. 4
    OPIS FIZYCZNY: S. [89]-95
    ISBN: 978-83-751812-9-6
    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    8/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Tożsamość i wykluczenie - fenomen niepełnosprawności na marginesach społecznej egzystencji?
    ŹRÓDŁO: W: Obszary społecznej marginalizacji - niepełnosprawność / pod red. Joanny Rutkowiak i Amadeusza Krause
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, 2009
    SERIA: Naukowe Forum Pedagogów, 1
    OPIS FIZYCZNY: S. [19]-29
    ISBN: 978-83-89067-53-1
    ISBN: 978-83-89067-54-8
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Kapitał kulturowy niepełnosprawnych uczniów w specjalnych i integracyjnych formach kształcenia a kwestia znaczeń konstruujących społeczny dyskurs nierówności
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Cultural capital of the disabled students in special and integrative forms of education and the problem of meanings constructing a social ineguality discouse
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2010, nr 3, s. [52]-65
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Edukacja osób niepełnosprawnych
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/25
    TYTUŁ: Życie z niepełnosprawnością - wyzwania edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne / pod red. Amadeusza Krause, Katarzyny Materny, Jolanty Rzeźnickiej-Kruppy
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Instytut Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, 2010
    OPIS FIZYCZNY: 237 s., il., 24 cm
    SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 9
    ISBN: 978-83-7531-029-0
    UWAGI: Bibliogr. przy pracach
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Niepełnosprawność i pedagogika : pytanie o podmiot a kwestia tożsamości i zmiany paradygmatycznej dyscypliny
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Disability and pedagogy : a question of the subject and identity and the paradigmatic change of a discipline
    ŹRÓDŁO: Studia z Teorii Wychowania. - 2011, T. 2, nr 2, s. 267-283
    p-ISSN: 2083-0998

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Obszary zainteresowań i nurty badawcze we współczesnych europejskich studiach nad niepełnosprawnością - refleksje z analizy dyskursu akademickiego.
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2011, nr 5, s. [69]-84.
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 46 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Perspektywy i drogi rozwoju pedagogiki specjalnej.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Adres url:
    13/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Krytyczne konteksty tworzenia wiedzy na pograniczu pedagogiki radykalnej i współczesnej sztuki zaangażowanej (czyli, co może łączyć analizę dyskursu współczesnej sztuki z badaniami nad kategorią niepełnosprawności)
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2012, T. 9, s. [191]-205
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/25
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Niepełnosprawność nr 8 / [red. nru Jolanta Rzeźnicka-Krupa]
    ISSN: 2080-9476
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 158, [2] s. ; 24 cm
    UWAGI: Tyt. nru: Problemy resocjalizacji penitencjarnej i niedostosowania społecznego
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Niepełnosprawność w perspektywie społeczno-kulturowej : źródła zmian w obszarze konstruowania pola zainteresowań pedagogiki specjalnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Disability in the socio-cultural perspective : the origins of changes in the area of forming the field of interest of special education
    ŹRÓDŁO: Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. - 2012, nr 2 (16), s. [7]-21
    p-ISSN: 1734-5537

    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • podmiot
  • tożsamość
  • niepełnosprawność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • subject
  • identity
  • disability

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/25
    AUTORZY: Dorota Krzemińska, Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: "Inny"/"inność" w międzykulturowym doświadczeniu edukacyjnym : pytania i refleksje w kontekście współczesnych zmian kształcenia na poziomie wyższym
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "Other"/"otherness" in the multicultural educational experience : questions and reflections in the context of contemporary changes in higher education
    ŹRÓDŁO: Szkice Humanistyczne. - 2013, T. 13, nr 1, s. [105]-117
    p-ISSN: 1642-6363

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • inny
  • szkolnictwo wyższe
  • doświadczenia edukacyjne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • other
  • higher education
  • educational experience

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Inny i pedagogika : doświadczenie inności i relacja z Innym jako istotne kategorie nauk o wychowaniu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The Other and pedagogy : the experience of otherness and the relation with the Other as crucial categories of educational studies
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 28, s. 31-45
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • other
  • relation with the other
  • category
  • educational studies

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Niepełnosprawność intelektualna : narracje, reprezentacje, konteksty
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Intellectual disability : narrations, representations, contexts
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2013, nr 10, s. [85]-111
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 51 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Współczesne perspektywy badań nad niepełnosprawnością
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • niepełnosprawność intelektualna
  • wiedza
  • nurty teoretyczne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • intellectual disability
  • knowledge
  • theoretical trends

    19/25
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Niepełnosprawność nr 10 / [red. nru Jolanta Rzeźnicka-Krupa]
    ISSN: 2080-9476
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 175, [1] s. ; 24 cm
    UWAGI: Tyt. nru: Współczesne perspektywy badań nad niepełnosprawnością
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/25
    AUTORZY: Agnieszka Woynarowska, Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Znaczenia nadawane wsparciu w dorosłości i własnej w nim roli przez terapeutów dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The meanings therapists apply and view their role in supporting adulthood of persons with intellectual disability
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2014, nr 16, s. [174]-185
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Pedagog, nauczyciel, terapeuta
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dorosłość z niepełnosprawnością intelektualną
  • wsparcie w dorosłości
  • terapeuci osób z niepełnosprawnością intelektualną

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adulthood with intellectual disability
  • supporting adulthood
  • therapists of adults with intellectual disability

    21/25
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Niepełnosprawność nr 19 / red. nauk. tomu Jolanta Rzeźnicka-Krupa
    ISSN: 2080-9476
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 217, [2] s., 24 cm
    UWAGI: Tyt. nru: Społeczeństwo i kultura a niepełnosprawność
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    22/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Sztuka zaangażowana: społeczno-kulturowe aspekty dorosłości osób z niepełnosprawnością w kontekście projektu "Więcej niż teatr" Instytutu im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Socially engaged art: socio-cultural aspects of people with disabilities' adulthood in the context of "More than theatre" Project by the Jerzy Grotowski Institute in Wroclaw
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 24, s. 96-113
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dorosłość osób z niepełnosprawnością / Różne oblicza wsparcia
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • sztuka
  • teatr
  • emancypacja
  • niepełnosprawność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • art
  • theatre
  • emancipation
  • disability

    23/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Dialektyka troskliwości i pedagogiczne praktyki wspierania rozwoju a filozoficzne koncepcje "myśli słabej" (uwagi na marginesie hermeneutyki H.-G. Gadamera i G. Vattimo)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Dialectics of solicitude and the pedagogical development supporting in the perspective of a "weak thought": reflexion on the margins of H.-G. Gadamer and G. Vattimo hermeneutic philosophy
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2017, nr 27, s. 38-46
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej / Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dialektyka troskliwości
  • wsparcie pedagogiczne
  • myśl słaba

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dialectics of solicitude
  • pedagogical support
  • weak thought

    Adres url:
    24/25
    AUTORZY: Agnieszka Woynarowska, Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ: Teatr jako miejsce pracy dorosłych osób z zespołem Downa. Emancypacyjny potencjał projektu aktywizacji zawodowej "Przystanek Szekspir"
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The theatre as a workplace for adults with Down syndrome - the emancipatory potential of the vocational activation project "Przystanek Szekspir" ("The Shakespeare Station")
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2017, nr 25, s. 176-191
    p-ISSN: 2080-9476
    e-ISSN: 2544-0519

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Niepełnosprawność intelektualna w perspektywie doświadczania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • praca
  • aktywizacja zawodowa
  • dorośli z niepełnosprawnością intelektualną
  • polityka emancypacji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • work
  • vocational activation
  • adults with intellectual disabilities
  • emancipatory policy

    Adres url:
    25/25
    AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Za miłosierdzie dziękujemy. Ciało - tożsamość - (nie)normatywność i performatywne strategie oporu
    ŹRÓDŁO: W: Odzyskiwanie obecności : niepełnosprawność w teatrze i performansie / wybór i opracowanie Ewelina Godlewska-Byliniak, Justyna Lipko-Konieczna
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Fundacja Teatr 21, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 233-247
    ISBN: 978-83-948621-0-7
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 424-445
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego