logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: SADOŃ-OSOWIECKA TERESA
Liczba odnalezionych rekordów: 26



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/26
AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: "Czym skorupka..." - całożyciowe uczenie się według nowej podstawy programowej
ŹRÓDŁO: W: Edukacja dla bezpieczeństwa : bezpieczeństwo intelektualne Polaków / red. nauk. Magdalena Gawrońska-Garstka
ADRES WYDAWNICZY: Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, 2009
OPIS FIZYCZNY: S. 503-510
ISBN: 978-83-61304-15-9
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/26
AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kierunki na widnokręgu dydaktyki geografii. W którą stronę zmierza szkolna geografia?
ŹRÓDŁO: W: Paradygmaty współczesnej dydaktyki / pod red. Lucyny Hurło, Doroty Klus-Stańskiej i Marii Łojko
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [339]-349
ISBN: 978-83-787-047-3
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/26
AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
TYTUŁ: Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych : możliwości i zaniedbania
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
OPIS FIZYCZNY: 272 s., 24 cm
ISBN: 978-83-7326-631-5
ISBN: 978-83-7587-179-1
UWAGI: Bibliogr. s. [261]-272
Typ publikacji: PM
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/26
AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Holistyczne i humanistyczne ujęcie geografii w szkole
ŹRÓDŁO: W: Nauczycielskie zmagania z podstawą programową : ku nowym odczytaniom dokumentów i praktyk szkolnych / pod red. Anny Dereń, Jolanty Tersy, Teresy Sadoń-Osowieckiej
ADRES WYDAWNICZY: Kartuzy : Centrum Inicjatyw Edukacyjnych, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 69-[74]
ISBN: 978-83-918253-3-4
UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • geography
  • didactics
  • education

    5/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ: Krajoznawstwo i turystyka szkolna jako edukacja alternatywna - konteksty przyrodnicze, społeczne, kulturowe i pedagogiczne.
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: School sightseeing and tourism as alternative education - natural, social, cultural and pedagogical contexts.
    ŹRÓDŁO: Problemy Ekologii. - 2010, Vol. 14, nr 3, s. 156-[161].
    p-ISSN: 1427-3381

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • krajoznawstwo
  • turystyka
  • symulakry
  • konstruowanie przestrzeni
  • edukacja regionalna i ekologiczna
  • budowanie tożsamości

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • sightseeing
  • tourism
  • symulacre
  • constructioning of space
  • regional and ecological education
  • building of identity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/26
    TYTUŁ: Nauczycielskie zmagania z podstawą programową : ku nowym odczytaniom dokumentów i praktyk szkolnych / pod red. Anny Dereń, Jolanty Tersy, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kartuzy : Centrum Inicjatyw Edukacyjnych, 2010
    OPIS FIZYCZNY: 275, [1] s., il., 24 cm, płyta CD
    ISBN: 978-83-918253-3-4
    UWAGI: Bibliogr. przy pracach.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    7/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O możliwych pożytkach z krajoznawstwa.
    ŹRÓDŁO: W: Turystyka i krajoznawstwo z morzem w tle : studia i materiały z dziejów krajoznawstwa na Pomorzu Gdańskim / [red. nauk. Jerzy Przybylski].
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Pomorskie przy RPK PTTK, 2010.
    OPIS FIZYCZNY: S. 203-206.
    ISBN: 978-83-85035-83-1
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ: The possibilities of early teaching of geography from the Polish National Curriculum perspective
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2010, R. 6, nr 2, s. [141]-147
    p-ISSN: 1734-1582

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 6.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/26
    AUTORZY: Marek Kwiatkowski, Teresa Sadoń-Osowiecka, Ryta Suska-Wróbel, Marek Żukowski, Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Edukacja matematyczno-przyrodnicza w Polsce : raport z debat publicznych Uniwersytetu Gdańskiego
    ŹRÓDŁO: W: Pomyśleć szkołę inaczej... : edukacja matematyczno-przyrodnicza w toku debat publicznych / Piotr Zamojski
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 122-133
    ISBN: 978-83-7531-195-2
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Inspiracje psychologiczne i pedagogiczne w dydaktyce geografii.
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Psychological and pedagogical inspiration in didactics of geography.
    ŹRÓDŁO: W: Efekty kształcenia geograficznego na różnych poziomach edukacji / [red. Mariola Tracz, Elżbieta Szkurłat].
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa ; Kraków : Poligrafia Inspektoratu Towarzystwa Salezjańskiego, 2011.
    SERIA: Prace Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 1
    OPIS FIZYCZNY: S. 14-23.
    ISBN: 978-83-62127-28-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 179-189.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pluralizm edukacyjny
  • wiedza szkolna
  • rola geografii

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational pluralism
  • school knowledge
  • role of geography

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wacław Nałkowski as a precursor of constructivism in polish geography education
    ŹRÓDŁO: W: Chemistry : science education : International 8th IOSTE syposium for Central and Eastern Europe Science and Technology Education: Trends and main tendencies in the 21th century : Riga, Latvia, November 30 - December 3, 2011 / [ed. in chief Dagnija Cedere]
    ADRES WYDAWNICZY: [Ryga] : University of Latvia, 2011
    SERIA: Acta Universitatis Latviensis = Scientific papers University of Latvia, 1407-2157, vol. 778
    OPIS FIZYCZNY: S. 211-218
    ISBN: 978-9984-45-424-5
    UWAGI: Bibliogr. 18 pozycji
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • constructivism
  • geographical education
  • geographic sense
  • Vaclav Nalkowski

    Adres url:
    12/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Możliwości (?) kształcenia geograficznego w klasach początkowych z perspektywy podstawy programowej.
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda.
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. 294-[303].
    ISBN: 978-83-62015-40-5
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ: Dydaktyczne dyskursy w diagnostycznych rozważaniach o przedmiotach przyrodniczych na Konferencjach Diagnostyki Edukacyjnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Didactic discourse in diagnostic rumination on natural sciences at the Conference of Educational Diagnostics
    ŹRÓDŁO: Ruch Pedagogiczny. - 2014, R. 85, nr 2, s. 101-[110]
    p-ISSN: 0483-4992

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dyskursy edukacyjne
  • przedmioty przyrodnicze
  • diagnostyka edukacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational discursions
  • school science's subjects
  • educational diagnostics

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/26
    TYTUŁ: Dobre zwyczaje akademickie w naukach przyrodniczych / pod red. Jerzego Bolałka, Ewy Szymczak, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, cop. 2015
    OPIS FIZYCZNY: 282, [1] s., il., 21 cm
    ISBN: 978-83-65148-31-5
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Krajobrazy Gdyni według uczniów gimnazjum - między symulakrem a autentycznym przeżywaniem
    ŹRÓDŁO: W: Miejsce, przestrzeń, krajobraz : edukacyjne znaki / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 219-232
    ISBN: 978-83-7865-278-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 307-322
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/26
    TYTUŁ: Kreatywność w szkolnej geografii : refleksje po realizacji projektu Akademickie Centrum Kreatywności / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 89, [1] s., 21 cm
    ISBN: 978-83-65148-59-9
    UWAGI: Bibliogr. s. 87-89
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    17/26
    TYTUŁ: Miejsce, przestrzeń, krajobraz : edukacyjne znaki / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 322 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-7865-278-6
    UWAGI: Bibliogr. s. 307-322
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Możliwość uczenia się geografii bez podręcznika
    ŹRÓDŁO: W: Kreatywność w szkolnej geografii : refleksje po realizacji projektu Akademickie Centrum Kreatywności / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 15-25
    ISBN: 978-83-65148-59-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 87-89
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: PBL jako strategia uczenia się
    ŹRÓDŁO: W: Kreatywność w szkolnej geografii : refleksje po realizacji projektu Akademickie Centrum Kreatywności / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 27-47
    ISBN: 978-83-65148-59-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 87-89
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Teoretyczne uzasadnienia stosowania metod aktywizujących
    ŹRÓDŁO: W: Dobre zwyczaje akademickie w naukach przyrodniczych / pod red. Jerzego Bolałka, Ewy Szymczak, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, cop. 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 13-20
    ISBN: 978-83-65148-31-5
    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka, Martin Blaszk.
    TYTUŁ: The challenge to change (?) Geography teaching from a number of perspectives offered by Polish student-teachers at the University of Gdańsk
    ŹRÓDŁO: Review of International Geographical Education Online, [dokument elektroniczny]. - 2015, Vol. 5, no. 3, s. 274-292
    TRYB DOSTĘPU: http://www.rigeo.org/vol5no3/Number3Winter/RIGEO-V5-N3-3.pdf [dostęp 09.03.2016]
    e-ISSN: 2146-0353

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • geography teacher education
  • concepts of teaching and learning
  • student's personal knowledge about teaching

    Adres url:
    22/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wprowadzenie
    ŹRÓDŁO: W: Kreatywność w szkolnej geografii : refleksje po realizacji projektu Akademickie Centrum Kreatywności / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 67-68
    ISBN: 978-83-65148-59-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 87-89
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    23/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wstęp
    ŹRÓDŁO: W: Miejsce, przestrzeń, krajobraz : edukacyjne znaki / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 7-9
    ISBN: 978-83-7865-278-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 307-322
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    24/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wstęp
    ŹRÓDŁO: W: Kreatywność w szkolnej geografii : refleksje po realizacji projektu Akademickie Centrum Kreatywności / pod red. Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 7-11
    ISBN: 978-83-65148-59-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 87-89
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    25/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ: Między mądrością a potocznością edukacji geograficznej. Przykład brytyjski
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Between wisdom and ordinariness of geographical education. British case
    ŹRÓDŁO: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio B, Geographia, Geologia, Mineralogia et Petrographia. - 2016, Vol. 71, z. 2, s. 181-192
    p-ISSN: 0137-1983
    e-ISSN: 2083-3601

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja geograficzna
  • mądrość
  • potoczność
  • progresywizm
  • wiedza dająca moc

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • geographical education
  • wisdom
  • naive knowledge
  • progressivism
  • powerful knowledge

    Adres url:
    DOI:
    26/26
    AUTORZY: Teresa Sadoń-Osowiecka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Współczesny wymiar dydaktyki geografii z przełomu XIX i XX wieku
    ŹRÓDŁO: W: Tradycja i nowoczesność w geografii : LXI Zjazd Polskiego Towarzystwa Geograficznego : streszczenia referatów i posterów, Kraków, 27-30 czerwca 2016 r.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 54
    ISBN: 978-83-8084-001-0
    Typ publikacji: PSZ
    Język publikacji: POL
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego