logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: SADOVSKA SLAVOMIRA
Liczba odnalezionych rekordów: 34



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Podstawy budowania wiedzy w pedagogice specjalnej : zarys analityczno-syntetyczny
ŹRÓDŁO: W: W kręgu niepełnosprawności : teoretyczne i praktyczne aspekty poszukiwań w pedagogice specjalnej / red. nauk. Teresa Żółkowska, Lilianna Konopska
ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Print Group Daniel Krzanowski, 2009
SERIA: Dylematy Pedagogiki Specjalnej. Pedagogika Specjalna - koncepcje i rzeczywistość, 1897-1857, t. 5
OPIS FIZYCZNY: S. 35-44
ISBN: 978-83-60903-83-4
UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ: Wychowanie ku autonomii osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Postęp teoretyczny a pole dla autonomii w szkołach
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Education towards the autonomy of persons with mild intellectual disability. Theoretical progress and a field of autonomy at schools
ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2009, nr 1, s. [79]-89
p-ISSN: 2080-9476

UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
UWAGI: Tyt. nru: Teoretyczne i metodologiczne konteksty pedagogiki specjalnej
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Adres url:
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Oblicza szkolnych relacji rówieśniczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w badawczych poszukiwaniach nauk społecznych odwołujących się do perspektywy podmiotowej
ŹRÓDŁO: W: Zastraszanie i przemoc szkolna : profilaktyka : podręcznik dla nauczyciela / red. nauk. Monika I. Dąbkowska, Mirosław R. Dąbkowski
ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 34-[55]
ISBN: 978-83-231-2582-2
UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: The foundations of knowledge construction in special needs education : analysis and synthesis in an outline
ŹRÓDŁO: W: Disability : the contextuality of its meaning / ed. by Teresa Żółkowska, Lilianna Konopska
ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Print Group Daniel Krzanowski, 2010
SERIA: Special Pedagogy Conceptions and the Reality
OPIS FIZYCZNY: S. 393-401
ISBN: 978-83-60903-90-2
UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: ENG
5/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: W poszukiwaniu potencjału uprawiania pedagogiki specjalnej : perspektywa naukoznawcza i metodologiczna
ŹRÓDŁO: W: Pedagogika specjalna - tak wiele pozostaje dla nas tajemnicą... : studia zadedykowane profesorowi Czesławowi Kosakowskiemu / pod red. nauk. Sławomira Przybylińskiego
ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [221]-231
ISBN: 978-83-7299-658-9
UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Reflections on the pedagogic responsibility on the way and in what amount does it help disabled people
ŹRÓDŁO: W: Facets of the disability / ed. by Barbara Ostapiuk, Karolina Żółkowska, Teresa Żółkowska
ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2011
OPIS FIZYCZNY: S. 27-[52]
ISBN: 978-83-62355-64-8
UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: ENG
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
7/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Refleksje nad pedagogiczną odpowiedzialnością za to, w jaki sposób i na ile pomaga ludziom z niepełnosprawnością
ŹRÓDŁO: W: Społeczno-pedagogiczne konteksty niepełnosprawności / red. nauk. Teresa Żółkowska
ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Volumina.pl Daniel Krzanowski, 2011
OPIS FIZYCZNY: S. 35-[59]
ISBN: 978-83-62355-66-2
UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
8/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Condemned to suffering? In the circle of understanding the nature of school experiences of pupils with intellectual disabilities
ŹRÓDŁO: W: Experiencing a suffering, vol. 1 / eds.: Józef Binnebesel, Zbigniew Formella, Piotr Krakowiak, Zbigniew Domżał
ADRES WYDAWNICZY: Roma ; Łódź : LAS - Libreria Ateneo Salesiano : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych, 2012
OPIS FIZYCZNY: S. 169-196
ISBN: 978-88-213-0833-8
ISBN: 978-83-61095-32-3
UWAGI: Bibliogr. 65 poz.
Typ publikacji: ZMR
Język publikacji: ENG
9/34
TYTUŁ: Szkoła dla osób z niepełnosprawnością : wzory, codzienność, wyzwania / pod red. Amadeusza Krause, Joanny Belzyt, Sławomiry Sadowskiej
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
OPIS FIZYCZNY: 217 s., il., 24 cm
SERIA: Dyskursy Pedagogiki Specjalnej, 10
ISBN: 978-83-7865-003-4
UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
Typ publikacji: PEK
Język publikacji: POL
10/34
AUTORZY: Sławomira Sadowska.
TYTUŁ: W kręgu spięć, rozterek i potencjału uprawiania pedagogiki specjalnej
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Clashes, dilemmas and potential in the practice of special education
ŹRÓDŁO: Szkoła Specjalna. - 2012, T. 73, nr 4, s. 260-268
p-ISSN: 0137-818X

UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika specjalna
  • rozwój nauki
  • tworzenie wiedzy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • special education
  • development of science
  • creation of knowledge

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Egzamin gimnazjalny 2012 dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi o jawnych i ukrytych sposobach myślenia osób zaangażowanych we wdrażanie zmian
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The 2012 middle school leaving examination for students with special educational needs. Obvious and covert lines of thought in people involved in introducing changes
    ŹRÓDŁO: Szkoła Specjalna. - 2013, T. 74, nr 5, s. 325-343
    p-ISSN: 0137-818X

    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • jakość w szkolnictwie
  • zmiana edukacyjna
  • specjalne potrzeby edukacyjne
  • egzamin zewnętrzny

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • quality in education
  • educational change
  • special educational needs
  • external examination

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: W kręgu myślenia o wzroście osobistej i społecznej odpowiedzialności - głos pedagogiki specjalnej w polu zmiennych skrzyżowań interesów polityki i pedagogiki
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The concept of personal and social responsibility development - the voice of special needs pedagogy in the light of coexisting aims of politics and pedagogy
    ŹRÓDŁO: Szkice Humanistyczne. - 2013, T. 13, nr 1, s. [49]-66
    p-ISSN: 1642-6363

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • odpowiedzialność
  • wychowanie
  • pedagogika

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • responsibility
  • education
  • pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: "Trafiliśmy do nieznanego miasta, a ktoś poradził, żebyśmy zapuścili się w zarośla między dwiema nowymi kamieniczkami" : podróż po mieście naukowym pedagogiki specjalnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "We landed in an unknown town and somebody advised us to venture into the brushwood between two new tenements" : journey in the scientific town of special education
    ŹRÓDŁO: Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. - 2014, nr 3 (25), s. 21-34
    p-ISSN: 1734-5537

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uniwersytet
  • poznanie
  • kształcenie
  • pedagogika specjalna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • cognition
  • education
  • special education

    14/34
    AUTORZY: S. Sadovska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obrazovanie special'nyh pedagogov zaputannoe v naučnye diagnozy i dekretirovannye izmeneniâ
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 381-391
    ISBN: 978-966-2760-18-7(4)
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ: dodatok 1 do Vip. 5, Tom IV (55)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    15/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Quality of life among pupils with mild intellectual disability with specific focus on life at school
    ŹRÓDŁO: W: Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie : meždisciplinarnyj podhod : materialy Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, 24-25 aprelâ 2014 g. / [redkol. N. A. Agadžanân, I. V. Radyš, N. B. Karabuŝenko]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 358-364
    ISBN: 978-5-209-05904-2
    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2014.04.24
    Do dnia: 2014.04.25
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    16/34
    AUTORZY: Maženna Zaorska, Zdislava Âniševska-Nestëruk, Slavomira Sadovska.
    TYTUŁ: Aktual'nye terminologičeskie problemy reabilitacii i special'noj psihologo-pedagogičeskoj pomoŝi licam s narušeniâmi razvitiâ v Pol'še
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Current problems of terminology related to rehabilitation and special psychological and pedagogical support to persons with disabilities in Poland
    ŹRÓDŁO: Defektologiâ. - 2015, 4, s. 22-30
    p-ISSN: 0130-3074

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • disability
  • person with a disability
  • health
  • disease
  • therapy

    17/34
    AUTORZY: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Możliwości "rehabilitacji" aktualnej sytuacji społecznej i edukacyjnej osób z niepełnosprawnością intelektualną
    ŹRÓDŁO: W: Niepełnosprawność w spirali naukowych rozważań / red. Teresa Żółkowska, Joanna Buława-Halasz, Łukasz Skryplonek
    ADRES WYDAWNICZY: Szczecin : Minerwa Wydawnictwo Naukowe WH, 2015
    SERIA: Pedagogika Specjalna Koncepcje i Rzeczywistość, 2080-8667, t. 10
    OPIS FIZYCZNY: S. 49-63
    ISBN: 978-83-64277-52-8
    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    18/34
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Niepełnosprawność nr 18 / [red. nauk. tomu Sławomira Sadowska]
    ISSN: 2080-9476
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 211 s., 24 cm
    UWAGI: Tyt. nru: Potencjał wsparcia/Wpływ własny i innych na przeżywanie życia
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk.
    TYTUŁ: O dobrodziejstwie starej, dobrej szkoły specjalnej w perspektywie realizacji obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych - napięcia między ideą integracji a rzeczywistością
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The blessing of the good old special school in terms of mandatory education of pupils with disabilities - the tension between the idea of integration and reality
    ŹRÓDŁO: Przegląd Badań Edukacyjnych. - 2015, nr 2 (21), s. 137-152
    p-ISSN: 1895-4308

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • szkoła specjalna
  • integracja
  • wspólnota edukacyjna
  • niepełnosprawność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • special school
  • integration
  • community education
  • disability

    Adres url:
    DOI:
    20/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Pedagogiczne "czytanie" listów - przeszukiwania humanistyczne w perspektywie pytań, jakie muszą być postawione przez pedagoga specjalnego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Pedagogy of epistolography. The humanistic point of view of "reading" the letters by a special education teacher
    ŹRÓDŁO: Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 1 (250), s. 30-36
    p-ISSN: 1230-7785

    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • epistolography
  • education
  • special education teacher

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Praktyka tworzenia edukacyjnej wspólnoty - o edukacyjnej codzienności w kontekście jawnych i ukrytych wzorów kultury szkolnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The practice of creating an educational community - everyday education in the context of explicit and implicit patterns of school culture
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2015, nr 34, s. 71-88
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school culture
  • community education
  • disability
  • integration

    Adres url:
    DOI:
    22/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk.
    TYTUŁ: Sukcesy w dziedzinie zewnętrznego sprawdzania efektów kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami? Refleksje w odniesieniu do sprawdzianu po szkole podstawowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The successes in the field of external validation of the learning outcomes of pupils with disabilities. Reflections in relation to the test after primary school
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2015, nr 20, s. 86-110
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dziecko z niepełnosprawnością. Konteksty rozwojowe i edukacyjne
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • egzamin zewnętrzny
  • kształcenie specjalne
  • dostosowanie wymagań edukacyjnych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • external examination
  • special education
  • adaptation of educational requirements

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    23/34
    AUTORZY: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Trening protiv obrazovaniâ? Raznoglasiâ, svâzannye s rasprostraneniem pro-Bolonskogo obrazovaniâ pedagogov i učitelej v Pol'še
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Training against education? Disagreements related to the spread of pro-Bologna education teachers and teachers in Poland
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 408-426
    ISBN: 978-966-2760-18-7
    ISBN: 978-617-7380-02-2
    UWAGI: Bibliogr. 34 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ : dodatok 1 do Vip. 36. Tom I (61)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    24/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Kim powinien być pedagog specjalny : granice wzorca w kontekście potrzeb zmiany społecznej i horyzont "odpowiedzi" rozbieżnych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Whom should a special pedagogue be : the boundaries of a model in the context of the need for social change and the horizon of divergent "answers"
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 23, s. 32-47
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 36 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: (Re)wizje profesjonalizmu. Kształcenie w obliczu systemowych zmian i potrzeb podmiotu
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • special pedagogue
  • social change
  • higher education

    25/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Kształcenie integracyjne dzieci z niepełnosprawnością intelektualną - krytyczny bilans pierwszych strukturalnych zmian w systemie edukacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Integrated education of children with intellectual disability - critical review of the first structural changes in the educational system
    ŹRÓDŁO: Przegląd Badań Edukacyjnych. - 2016, nr 2 (23), s. 125-144
    p-ISSN: 1895-4308
    e-ISSN: 2392-1544

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school practice
  • integrated education
  • intellectual disability
  • culture at school
  • values

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    26/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Kształcenie osób niepełnosprawnych uwikłane w wartości - od polityki zaangażowania moralnego do praktyk edukacyjnych zaangażowanych w sprawiedliwość
    ŹRÓDŁO: Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. - 2016, nr 3 (33), s. 37-58
    p-ISSN: 1734-5537

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    DOI:
    27/34
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Niepełnosprawność nr 23 / red. nauk. tomu Sławomira Sadowska
    ISSN: 2080-9476
    ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    OPIS FIZYCZNY: 24 cm
    UWAGI: Tyt. nru: (Re)wizje profesjonalizmu. Kształcenie w obliczu systemowych zmian i potrzeb podmiotu
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    28/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Polityka oświatowa w rozwiązywaniu kwestii kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami (1989-2016)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The educational policy in solving the issue of education of pupils with disabilities (1989-2016)
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 22, s. 13-36
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 57 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Polityka oświatowa w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • reforma oświaty
  • uczeń z niepełnosprawnością
  • kształcenie specjalne
  • polityka oświatowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational reform
  • pupil with disability
  • special education
  • education policy

    29/34
    AUTORZY: Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Problemy związane z probolońskim kształceniem pedagogów i nauczycieli w Polsce
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The problems connected with the pro-bolognian education of pedagogues and teachers in Poland
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 23, s. 13-31
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: (Re)wizje profesjonalizmu. Kształcenie w obliczu systemowych zmian i potrzeb podmiotu
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • probolońskie kształcenie nauczycieli i pedagogów
  • problemy i kontrowersje
  • możliwości działań i rozwiązań naprawczych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pro-bolognian education of teachers and pedagogues
  • problems and possibilities of actions and corrective solution

    30/34
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Sławomira Sadowska, Longina Strumska-Cylwik.
    TYTUŁ: Reklama witryny sex-shopu jako przyczynek do refleksji nad percepcją emocjonalną niepełnosprawności ruchowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A sex-shop's advertisement as a trigger of reflection on the emotional perception of motor disability
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2016, Vol. 28, nr 2 (56), s. 241-254
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • percepcja emocjonalna
  • interpretacja
  • kontekst społeczny i kulturowy
  • niepełnosprawność ruchowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • emotional perception
  • interpretation
  • social and cultural context
  • physical disability

    Adres url:
    31/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Bez konturu? O potrzebie samoświadomości dyscyplinarnej pedagogiki specjalnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: No outline? About the need of disciplinary self-awareness of special education
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2017, nr 27, s. 24-37
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Budowanie wiedzy w pedagogice specjalnej / Studenci i studiowanie pedagogiki specjalnej
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika specjalna
  • tożsamość pedagogiki specjalnej
  • nieciągłość nauk
  • przeszkoda epistemologiczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • special education
  • identity of special education
  • discontinuity of sciences
  • epistemological obstacles

    Adres url:
    32/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Reformatorskie działania w edukacji wczesnoszkolnej uczniów z niepełnosprawnością - "druzgocące fakty dokonane" czy postęp?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Reforming actions in early childhood education of pupils with disabilities - "devastating facts made" or progress?
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2017, R. 13, nr 3 (38), s. 7-20
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 49 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja wczesnoszkolna
  • metoda ośrodków pracy
  • kształcenie zintegrowane

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early school education
  • work centers method
  • integrated education

    Adres url:
    33/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska, Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk.
    TYTUŁ: O diagnozie z wykorzystaniem ICF jako podstawie organizowania pomocy osobom z niepełnosprawnością - między polityką, wiedzą naukową a praktyką
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On application of ICF in diagnosis as a foundation for providing help to people with disabilities. Between policy, scientific knowledge and practice
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2018, nr 29, s. 100-114
    p-ISSN: 2080-9476
    e-ISSN: 2544-0519

    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • niepełnosprawność
  • diagnoza
  • wiedza naukowa
  • praktyka pomocy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • disability
  • diagnosis
  • scientific knowledge
  • helping

    Adres url:
    34/34
    AUTORZY: Sławomira Sadowska.
    TYTUŁ: Projekt "szkoły dla wszystkich" - w poszukiwaniu wzorca działania i możliwości jego urzeczywistniania w polskich szkołach
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "School for everybody" project - searching for a model of action and possibilities of its implementation in Polish schools
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2018, nr 32, s. 38-56
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja włączająca
  • racjonalność emancypacyjna
  • racjonalność hermeneutyczna
  • racjonalność prakseologiczna
  • reforma szkoły
  • polityka oświatowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • inclusive education
  • emancipation rationality
  • hermeneutic rationality
  • praxeological rationality
  • school reform
  • educational policy

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego