logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: STAŃCZYK PIOTR
Liczba odnalezionych rekordów: 45



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/45
AUTORZY: Piotr Stańczyk.
TYTUŁ: Praca szkoły niebędąca złudzeniem. O podwójnej efektywności pracy szkoły
ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2008, nr 2 (39), s. 63-75
p-ISSN: 0867-0323
e-ISSN: 2450-3452

UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • Zbigniew Kwieciński
  • sociopathology of education
  • symbolic violence

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Przemiany dyskursu pedagogiki pracy jako "kastracja" Marksa
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Transformations of labour pedagogy discourse as "castration" of Marx
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2008, nr 3 (43), s. 77-94
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Karl Marx
  • Marxism
  • marxism-leninism
  • vocational education
  • labour pedagogy
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Przemoc i emancypacja : ambiwalencja funkcji studiów zaocznych
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008
    OPIS FIZYCZNY: 250, [1] s., il., 21 cm
    ISBN: 978-83-7326-525-7
    UWAGI: Bibliogr. s. 247-251
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • sociology of education
  • higher education
  • extramural studies
  • adult education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Młodzież wobec ideologii merytokracji - pozytywna socjalizacja oszukanego pokolenia
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2009, nr 1 (40), s. [17]-38
    p-ISSN: 0867-0323

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Ocena szkolna i obsceniczność prawa - pomiędzy byciem kimś a byciem nikim. Znaczenia nadawane doświadczeniu szkolnemu przez gimnazjalistów
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2009, nr 2 (46), s. [73]-92
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Demokracja ekonomiczna i wychowanie
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2010, nr 2 (43), s. [5]-17
    p-ISSN: 0867-0323

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Milcząca zgoda, kultura ciszy i polityka głosu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Tacit agreement, the culture of silence and the policy of voice
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2010, nr 3 (51), s. [25]-38
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogia, puste znaczące i zasada korespondencji
    ŹRÓDŁO: Podstawy Edukacji. - 2010, T. 3, s. [113]-125
    p-ISSN: 2081-2264

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogy
  • empty signifier
  • correspondence principle
  • Marxism
  • education
  • linguistics

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Praca w szkole niebędąca złudzeniem. O podwójnej efektywności pracy szkoły
    ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
    OPIS FIZYCZNY: S. [248]-259
    ISBN: 978-83-7531-019-1
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Przezwyciężanie ubóstwa kulturowego jako uboczny efekt akademickiego kapitalizmu
    ŹRÓDŁO: W: Przekraczanie kręgu ubóstwa kulturowego : konteksty społeczne / pod red. Danuty Wajsprych
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków ; Olsztyn : Oficyna Wydawnicza "Impuls" : Wydawnictwo OSW - Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego, 2010
    SERIA: Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego, t. 3
    OPIS FIZYCZNY: S. [99]-108
    ISBN: 978-83-7587-374-0
    ISBN: 978-83-89067-53-1
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Alibi niskich zarobków. O wysokiej randze bezinteresowności w ideologii zawodowej nauczycieli
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Low wages alibi. On high rank of selflessness in vocational ideology of teachers
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2011, nr 4 (56), s. 43-63
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • teacher education
  • vocational ideology

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Demokracja ekonomiczna i wychowanie.
    ŹRÓDŁO: W: Tożsamość teorii wychowania / pod red. nauk. Jana Papieża.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. [235]-246.
    ISBN: 978-83-7587-643-7
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kapitalizm, demokracja i konstruktywizm "na opak". Doświadczenie szkoły jako doświadczenie kulturowe
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika : zakorzenienie i transgresja / pod red. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz i Pawła Rudnickiego
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [233]-246
    ISBN: 978-83-62302-23-9
    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogiczne kontrowersje wokół prawa wyznaniowego w Polsce - przypadek katechezy szkolnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Controversies on religious law in Poland - the school catechesis case
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2011, nr 2 (45), s. 189-205
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school catechesis
  • critical pedagogy
  • religious law
  • illegitimate proselytism

    Adres url:
    15/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Praca i człowieczeństwo w nieegalitarnym świecie. O emeryturze w kategoriach "skoku do królestwa wolności"
    ŹRÓDŁO: W: Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie - horyzonty społeczno-filozoficzne / pod red. Danuty Wajsprych
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Impuls, 2011
    SERIA: Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego, t. 5
    OPIS FIZYCZNY: S. 43-58
    ISBN: 978-83-89067-53-1
    ISBN: 978-83-7587-625-3
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • retiring
  • Karl Marx
  • freedom
  • emancipaton

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Tacit agreement, the culture of silence and the politics of voice
    ŹRÓDŁO: Contemporary Learning Society. - 2011, [spec. issue], s. 61-73
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    UWAGI: Wydanie specjalne w wersji angielskiej czasopisma Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    17/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: "Oszukane pokolenie" - szkoła, praca, społeczeństwo
    ŹRÓDŁO: Władza, Praca, Wiedza. - 2012, nr 1, s. 58-71
    p-ISSN: 2299-0380

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: "Uczniowie z problemami", problem z uczniami i idealna lekcja. Narracje nauczycieli o sensie pracy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Students with difficulties, difficulties with students and an ideal lesson. Teachers' narratives on the meaning of their work
    ŹRÓDŁO: Kultura i Edukacja. - 2012, nr 3 (89), s. [157]-179
    p-ISSN: 1230-266X

    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • vocational ideology
  • critical pedagogy
  • students with problems

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/45
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Ars Educandi t. 9 / red. nauk. Piotr Stańczyk
    ISSN: 1230-607X
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 24 cm
    UWAGI: Tyt. tomu: Pedagogika krytyczna dziś : postawy, dylematy i wybrane problemy
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/45
    AUTORZY: Małgorzata Cackowska, Lucyna Kopciewicz, Mirosław Patalon, Piotr Stańczyk, Karolina Starego, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Dyskursywna konstrukcja podmiotu : przyczynek do rekonstrukcji pedagogiki kultury
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 375 s., il., 24 cm
    SERIA: Ars Educandi Monografie, t. 3
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    ISBN: 978-83-7326-850-0 (tom 3)
    UWAGI: Bibliogr. s. 362-375
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/45
    AUTORZY: Małgorzata Cackowska, Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Katecheza szkolna - między demokracją a teologią zstępującą
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: School catechesis - between democracy and descending theology
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2012, nr 1 (57), s. 19-38
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 42 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school catechesis
  • critical pedagogy
  • post-totalitarian school
  • monologue
  • dialogue

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    22/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Nuda w szkole - między alienacją a emancypacją.
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Boredom at school - between alienation and emancipation.
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2012, nr 3 (59), s. [35]-56.
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    23/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Odpowiedzialność, kompromis, kompromitacja. Sens pracy w ideologiach zawodowych nauczycieli
    ŹRÓDŁO: W: Władza, sens, działanie : studia wokół związków ideologii i edukacji / pod red. Pawła Rudnickiego, Marcina Starnawskiego i Mirosławy Nowak-Dziemianowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. 137-152
    ISBN: 978-83-62302-58-1
    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teachers
  • vocational ideology
  • alienation
  • education
  • responsibility

    24/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogika krytyczna dziś - słowo wstępne
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2012, T. 9, s. [7]-10
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    25/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogika krytyczna i badania zaangażowane : ideologia, interesy i naiwność
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Critical pedagogy and engaged research : ideology, interests and naivety
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2012, T. 9, s. [59]-80
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    26/45
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Ars Educandi / red. nacz. Piotr Stańczyk
    ISSN: 1230-607X
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 24 cm
    Typ publikacji: PEC
    Język publikacji: POL
    27/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Człowiek, wychowanie i praca w kapitalizmie : w stronę krytycznej pedagogiki pracy
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 551 s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7865-096-6
    UWAGI: Bibliogr. s. 535-551
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    28/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Informacja zwrotna - podstawowe pojęcia i zastosowanie
    ŹRÓDŁO: W: I tak można uczyć na UG : praca zbiorowa / pod red. Teresy Bauman i Adama Jagiełło-Rusiłowskiego
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 41-48
    ISBN: 978-83-7531-172-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 141-145
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    29/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O użyteczności radykalnej pedagogiki dla pracy socjalnej
    ŹRÓDŁO: W: Praca socjalna jako edukacja ku zmianie : od edukacji do polityki / pod red. Marii Mendel, Bohdana Skrzypczaka
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Fundacja Instytut Spraw Publicznych, 2013
    SERIA: Prace Laboratorium Innowacji Społecznej, 3
    OPIS FIZYCZNY: S. [101]-114
    ISBN: 978-83-7689-186-6
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    30/45
    AUTORZY: Małgorzata Cackowska, Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Wokół problematyki demokratyczności katechezy szkolnej : w odpowiedzi Andrzejowi Potockiemu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Around the problem of democracy of school religious education : in response to Andrzej Potocki
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2013, nr 2 (62), s. [153]-159
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Adres url:
    31/45
    AUTORZY: Ewa Graczyk, Piotr Stańczyk, Sylwester Zielka.
    TYTUŁ: O poszukiwaniu wroga, gender i kształceniu nauczycieli : z profesor Ewą Graczyk rozmawiają Piotr Stańczyk i Sylwester Zielka
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2014, T. 11, s. 233-242
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    32/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Ekonomia dla emancypacji: doktryny gospodarcze w Instytucie Paula Freirego
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2016, Vol. 28, nr 1 (55), s. 55-76
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Paulo Freire
  • pedagogy of emancipation
  • people's economy of solidarity
  • social policy
  • neoliberalism
  • capitalism

    Adres url:
    33/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Interesy, ekonomia i emancypacja. O powrocie pedagogiki krytycznej do zagadnień społeczno-ekonomicznych i pojęciu interwencji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Interests, economics and emancipation. On return of critical pedagogy to socio-economic issues and category of intervention
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2016, T. 19, nr 2 (74), s. 31-52
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika krytyczna
  • interwencja
  • klasa społeczna
  • emancypacja
  • polityki publiczne
  • Paulo Freire

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • intervention
  • social class
  • emancipation
  • public politics
  • Paulo Freire

    Adres url:
    34/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogika radykalna Paulo Freire wobec różnic społecznych : rzecz o edukacji ludowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Radical pedagogy of Paulo Freire against social inequalities : on popular education
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2016, nr 1 (73), s. 37-51
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja popularna
  • emancypacja
  • nierówności społeczne
  • edukacja polityczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • popular education
  • emancipation
  • social inequalities
  • political education

    Adres url:
    35/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: A Luta Continua. Cadernos de Cultura Popular: podręcznik do alfabetyzacji i postalfabetyzacji dorosłych współautorstwa Paula Freire jako przykład emancypacyjnej edukacji ludowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A Luta Continua. Cadernos de Cultura Popular: adults' alphabetization and post-alphabetization handbook of Paulo Freire as an example of emancipatory popular education
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2017, nr 2 (78), s. 29-51
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dekolonizacja
  • alfabetyzacja
  • edukacja ludowa
  • pedagogika emancypacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • decolonization
  • alphabetization
  • popular education
  • pedagogy of emancipation
  • critical pedagogy

    Adres url:
    36/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk, Anita Wasik.
    TYTUŁ: Bom dia São Tomé : Saotomejskie malarstwo reklamowe - analiza dyskursu wizualnego = Pintura publicitária sao-tomense - análise de discurso visual = Sao Toméan advertisement painting - visual discourse analysis
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 320 s., il.
    ISBN: 978-83-65366-37-5
    UWAGI: Bibliogr. s. 306-310
    UWAGI: Tekst równoległy pol., por., eng.
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL, POR
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Cultural Studies
  • African Cultural Studies
  • visual discourse analysis
  • critical discourse analysis
  • popular culture
  • advertisement
  • graphic design
  • visual literacy

    Adres url:
    37/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Dialogując z Romaną Miller. Recenzja książki Więcej niż teatr. Sztuka zaangażowana i angażująca wychowawczo - Romany Miller inspiracje dla współczesnej pedagogiki, pod redakcją Marii Szczepskiej-Pustkowskiej oraz Ewy Rodziewicz
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2017, T. 14, s. 161-169
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • general pedagogy
  • philosophy of education
  • education
  • theatre
  • Romana Miller

    Adres url:
    38/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Kolonializm, kolonizacja i dekolonizacja w filozofii wychowania Paulo Freirego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Colonialism, colonisation and decolonisation in Paulo Freire's philosophy of education
    ŹRÓDŁO: Kultura i Edukacja. - 2017, nr 3 (117), s. 58-73
    p-ISSN: 1230-266X

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Paulo Freire
  • colonisation
  • decolonisation
  • popular education
  • literacy
  • emancipatory pedagogy
  • critical pedagogy
  • revolutionary pedagogy

    DOI:
    39/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: O pedagogię uciśnionych
    ŹRÓDŁO: Kontakt. - 2017, nr 35, s. 45-50
    p-ISSN: 1898-9195

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogy of the opressed
  • emancipatory education
  • popular education
  • Paulo Freire
  • São Tomé and Príncipe
  • adult education

    40/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogia możliwości w ekonomii. Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, ss. 253
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Pedagogy of Possibility in Economy, Ladislau Dowbor, Co to za gra? Nowe podejścia do ekonomii, Książka i Praca, Warszawa 2017, pp. 253
    ŹRÓDŁO: Parezja. - 2017, nr 2, s. 145-150
    p-ISSN: 2353-7914

    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • demokracja ekonomiczna
  • ekonomia dla emancypacji
  • Ladislau Dowbor

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • economic democracy
  • economy for emancipation
  • Ladislau Dowbor

    Adres url:
    DOI:
    41/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Recenzja książki Tomasza Szkudlarka: On the Politics of Educational Theory (New York-London: Routledge 2017), ss. 144
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2017, Vol. 29, nr 1, s. 229-233
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • krytyczna analiza dyskursu
  • teoria polityki
  • Herbart
  • Rousseau
  • Laclau
  • Szkudlarek

    Adres url:
    42/45
    AUTORZY: Anita Wasik, Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Społeczeństwo - tożsamości - obrazy. Kobieta i mężczyzna w czasie pracy i czasie wolnym w przedstawieniach saotomejskiego malarstwa reklamowego
    ŹRÓDŁO: Afryka. - 2017, nr 46, s. 95-115
    p-ISSN: 1234-0278
    e-ISSN: 2449-822X

    UWAGI: Bibliogr. 34 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • analiza wizualnego dyskursu
  • semiotyka wizualna
  • wyspa Świętego Tomasza
  • malarstwo reklamowe
  • sztuka ludowa
  • projektowanie graficzne
  • praca
  • czas wolny
  • tożsamość

    Adres url:
    43/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Freirego Suchodolskim - Suchodolskiego Freirem: pedagogika materialistyczna i krytyka ideologii
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Freire with Suchodolski - Suchodolski with Freire: materialist pedagogy and critique of ideology
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2018, T. 21, nr 2 (82), s. 7-30
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 47 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Bogdan Suchodolski
  • Paulo Freire
  • pedagogika materialistyczna
  • krytyka ideologii
  • pedagogika krytyczna
  • pedagogika rzeczy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Bogdan Suchodolski
  • Paulo Freire
  • materialist pedagogy
  • critique of ideology
  • critical pedagogy
  • thing-centered pedagogy

    Adres url:
    44/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Krótka historia terminu conscientização i o tym, jak Paulo Freire je porzucił
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Brief history of conscientization category and or why Paulo Freire abandon it
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2018, T. 21, nr 1 (81), s. 7-23
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 57 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • conscientização
  • konscientyzacja
  • Paulo Freire
  • pedagogia emancypacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conscientização
  • conscientization
  • Paulo Freire
  • pedagogy of emancipation

    Adres url:
    45/45
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Uciśnieni, historia i społeczna zmiana. Historiozofia w filozofii wychowania P. Freirego: pojęcie historii jako możliwości
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The oppressed, history and social change. Philosophy of history in P. Freire's philosophy of education: category of history as possibility
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2018, Vol. 30, nr 1 (59), s. 53-72
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • historia jako możliwość
  • pedagogika emancypacyjna
  • Paulo Freire
  • historiozofia
  • ideologia
  • pedagogika krytyczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • history as possibility
  • emancipatory education
  • Paulo Freire
  • philosophy of history
  • ideology
  • critical pedagogy

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego