logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: STAREGO KAROLINA
Liczba odnalezionych rekordów: 35



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/35
AUTORZY: Karolina Starego.
TYTUŁ: Sprawozdanie z konferencji "Kondycja pedagogiki - dzisiaj. Kontynuacje, inspiracje i wyzwania pedagogiczzne z perspektywy gdańskiej", Gdańsk, 6-7 czerwca 2005 roku
ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2008, T. 5, s. [289]-297
p-ISSN: 1230-607X

Typ publikacji: POS
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/35
AUTORZY: Karolina Starego.
TYTUŁ: Uniwersalność i partykularność a warunki możliwości ukrytego programu nauczania - powrót do problemu niezamierzonych efektów edukacji
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Universality and particularity and the conditions of possibility of the hidden curriculum - return to the issue of the unintended outcomes of education
ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2009, R. 54, nr 3, s. [49]-68
p-ISSN: 0023-5938

UWAGI: Bibliogr. 37 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • hidden curriculum
  • Laclau
  • Mouffe
  • hegemony
  • conflict
  • dominant rationality

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Demokracja - władza ludu czy zarządzanie masami? Współczesna rzeczywistość społeczna i polityczna w oczach polskich nauczycieli
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Democracy - power of the people or management of the masses. Teacher's vision of the contemporary political and social life in Poland
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2010, nr 4 (52), s. [21]-43
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • democracy
  • citizenship
  • civil society
  • citizen
  • non-citizen
  • civic eduacation

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Emancypacja - niedokończony projekt edukacji
    ŹRÓDŁO: W: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy / red. Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [142]-161
    ISBN: 978-83-7611-695-2
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • emancipation
  • education
  • democracy
  • political transformation
  • inequalities

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Uniwersalność i partykularność a warunki możliwości "ukrytego programu nauczania" - powrót do problemu "niezamierzonych efektów edukacji"
    ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
    OPIS FIZYCZNY: S. [231]-247
    ISBN: 978-83-7531-019-1
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: W stronę niepolitycznej emancypacji - pytanie o podmiotowość w warunkach neoliberalnej dominacji
    ŹRÓDŁO: Podstawy Edukacji. - 2010, T. 3, s. [91]-111
    p-ISSN: 2081-2264

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: "Społeczeństwo obywatelskie" w polskim dyskursie edukacyjnym i społecznym. "Bezklasowość" i "antypolityczność" jako podstawy dominującej racjonalności społeczeństwa obywatelskiego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The idea of "civil society" in Polish educational and social discourse. The dominant rationality of "classless" and "anti-politics" in the theory of civil society
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika ogólna : dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym : praca zbiorowa / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 342-[357]
    ISBN: 978-83-7096-741-3
    UWAGI: Bibliogr. 37 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • społeczeństwo obywatelskie
  • obywatelskość
  • dominująca racjonalność
  • neoliberalizm
  • hegemonia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • civil society
  • citiizenship
  • dominant rationality
  • neo-liberalism
  • hegemony
  • "Solidarity"

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Między strukturą a działaniem - psychoanalityczna koncepcja fantazmatu w jakościowych badaniach społecznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Between agency and structure - psychoanalitic notion of phantasmata in qualitative social research
    ŹRÓDŁO: W: Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych / pod red. Anny Gajdzicy, Aleksandry Minczanowskiej, Małgorzaty Stokłosy
    SERIA: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, z. 15
    OPIS FIZYCZNY: S. 177-193
    ISBN: 978-83-7587-685-7
    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    UWAGI: Materiały XXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów, 13-18.09.2010 r., Ustroń i Cieszyn
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • phantasmata
  • Jaques Lacan
  • qualitative research
  • critical discourse analysis
  • CDA
  • phenomenography
  • agency
  • structure
  • discourse

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obraz porządku społecznego i tożsamości obywatelskiej na przykładzie wybranych podręczników wiedzy o społeczeństwie
    ŹRÓDŁO: W: Podręczniki i poradniki : konteksty, dyskursy, perspektywy / red. nauk. Mariola Chomczyńska-Rubacha
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [69]-87
    ISBN: 978-83-7587-646-8
    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • citizenship
  • civil society
  • citizenship education
  • textbooks
  • curriculum
  • identity
  • CAD
  • critical discourse analysis
  • Norman Fairclough

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pożytek z psychoanalizy dla pedagogiki - koncepcja Jacques'a Lacana w perspektywie teorii wychowania.
    ŹRÓDŁO: W: Tożsamość teorii wychowania / pod red. nauk. Jana Papieża.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. [179]-190.
    ISBN: 978-83-7587-643-7
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • psychoanalysis
  • Jacques Lacan
  • education
  • identity
  • identification
  • emancipation
  • critical theory
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: "Ludzie-truskawki" i "niepomagalni" - wizerunek biednych w dyskursie prasowym tygodnika Polityka.
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "Strawberry People" and "the Unaidable" - the image of the poor in the discourse of "Polityka" news magazine.
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2012, nr 2 (58), s. [37]-62.
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 42 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    12/35
    AUTORZY: Maria Mendel, Karolina Starego, Marta Szadowiak.
    TYTUŁ: Animacja pro bono publico : razem dla wspólnego dobra.
    ŹRÓDŁO: Animacja Życia Publicznego. - 2012, nr 1 (6), s. 4-7.
    p-ISSN: 2082-7792

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • social animation
  • social work
  • community
  • participation
  • social exclusion
  • common good

    Adres url:
    13/35
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Animacja Życia Publicznego nr 1 (6) / numer oprac. pod red. Marii Mendel, Karoliny Starego i Marty Szadowiak.
    ISSN: 2082-7792
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, 2012.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    14/35
    AUTORZY: Małgorzata Cackowska, Lucyna Kopciewicz, Mirosław Patalon, Piotr Stańczyk, Karolina Starego, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Dyskursywna konstrukcja podmiotu : przyczynek do rekonstrukcji pedagogiki kultury
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 375 s., il., 24 cm
    SERIA: Ars Educandi Monografie, t. 3
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    ISBN: 978-83-7326-850-0 (tom 3)
    UWAGI: Bibliogr. s. 362-375
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Kontrola interpretacji i interpelacja podmiotów. Możliwości zastosowania Krytycznej Analizy Dyskursu w badaniu podręczników szkolnych (na przykładach wyników badań dyskursu wybranych podręczników Wiedzy o społeczeństwie dla gimnazjum)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The control of interpretation and the interpellation of subiectivity. On the possible uses of Critical Discourse Analysis in textbook research
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2012, T. 9, s. [215]-237
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Krytyczna Analiza Dyskursu w badaniach nad ukrytym programem szkolnym
    ŹRÓDŁO: W: Władza, sens, działanie : studia wokół związków ideologii i edukacji / pod red. Pawła Rudnickiego, Marcina Starnawskiego i Mirosławy Nowak-Dziemianowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. [153]-171
    ISBN: 978-83-62302-58-1
    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical discourse analysis
  • hidden curriculum
  • ideology
  • education

    17/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: O społecznych konsekwencjach autodefinicji intelektualistów (i ich edukacyjnych konotacjach)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On the social consequences of intellectual class self-definition (and its educational significance)
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2012, T. 35, s. [239]-261
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 47 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • intellectuals
  • intelligentsia
  • social transformation
  • identity
  • social exclusion
  • social change
  • education
  • Jacques Rancière

    18/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Sensus communis jako wspólnota równych. Teoretyczne podstawy animacji jako procesu demokratyzacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Sensus communis as a community of equals. The theoretical basis for animation work as a democratization process
    ŹRÓDŁO: Zoon Politikon. - 2012, nr 3, s. 163-187
    p-ISSN: 2082-7806

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 2.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Jacques Rancière
  • equality
  • animation work
  • Solidarity
  • democracy
  • community

    Adres url:
    19/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Biedny jako Inny - orientalizacja i dehumanizacja biednych w procesie dyskursywnego konstruowania reprezentacji codzienności
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The poor as the Other - orientalization and dehumanization of the poor in the process of discursive construction of everyday life
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2013, T. 36, s. [221]-242
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 53 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • poor
  • symbolic power
  • inequalities
  • discourse
  • representation of identity
  • orientalism
  • dehumanization

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wymiary polityczności pracy socjalnej
    ŹRÓDŁO: W: Praca socjalna jako edukacja ku zmianie : od edukacji do polityki / pod red. Marii Mendel, Bohdana Skrzypczaka
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Fundacja Instytut Spraw Publicznych, 2013
    SERIA: Prace Laboratorium Innowacji Społecznej, 3
    OPIS FIZYCZNY: S. [81]-99
    ISBN: 978-83-7689-186-6
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • radical social work
  • Paulo Freire

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Od politycznych żądań do politycznych rozwiązań : podstawy edukacji demokratycznej
    ŹRÓDŁO: W: Demokracja i edukacja : dylematy, diagnozy, doświadczenia / red. Katarzyna Gawlicz [et al.]
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 49-70
    ISBN: 978-83-62302-84-0
    UWAGI: Bibliogr. 62 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • democratic education
  • citizenship education
  • Paulo Freire

    Adres url:
    22/35
    AUTORZY: Michael Winkler, Karolina Starego (tł.).
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Potrzeba badań : niezbyt typowo o związku empirii z teorią w pracy socjalnej i pedagogice społecznej
    ŹRÓDŁO: W: Badania w pracy socjalnej / red. nauk. Małgorzata Szpunar
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : ANWI, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 37-51
    ISBN: 978083-64728-02-0
    UWAGI: Tekst jest tłumaczeniem wykładu na XXIII Zjeździe Szkół Pracy Socjalnej w Gdańsku
    Typ publikacji:
    Język publikacji: POL
    23/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: "Aksjologiczna pustka" edukacji obywatelskiej, czyli o ideowym przekazie przedmiotu wiedza o społeczeństwie dla III i IV etapu kształcenia zawartym w podstawy programowej z 2008 roku
    ŹRÓDŁO: Społeczny Monitor Edukacji, [dokument elektroniczny]. - Utworzone 23 czerwca 2016
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    UWAGI: http://www.monitor.edu.pl/analizy/a-aksjologiczna-pustka-edukacji-obywatelskiej-czyli-o-ideowym-przekazie-przedmiotu-wiedza-o-spoleczenstwie-dla-iii-i-iv-etapu-ksztalcenia-zawartym-w-podstawy-programowej-z-2008-roku.html [dostęp 28.06.2016]
    Typ publikacji: PXK
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • citizenship education
  • curriculum

    24/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Gniew, współczucie, solidarność - w stronę politycznie i krytycznie zorientowanej pedagogiki emocji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Anger, compassion, solidarity. Towards a critical and political pedagogy of emotions
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2016, R. 12, nr 4(35), s. 64-75
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • polityczne emocje
  • afekty
  • pedagogika emocji
  • Solidarność
  • gniew

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • political emotions
  • affects
  • pedagogy of emotions
  • Solidarity
  • anger

    Adres url:
    DOI:
    25/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: O potrzebie wartości radykalnych w edukacji obywatelskiej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On the need for radical values in the democratic civic education
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2016, T. 39, s. 69-82
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 36 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • political identification
  • political education
  • nationalism
  • civic education
  • velues

    26/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Odmowa teraźniejszości, czyli o odobywatelnianiu dzieci i udziecinnianiu obywateli
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Denial of the present. On treating children as non-citizens and adult citizens as children
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2016, nr 3 (75), s. 41-65
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 92 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja obywatelska
  • kompetencje obywatelskie
  • pedagogizacja
  • rozwój
  • obywatelskość

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • citizenship education
  • citizenship
  • civil society
  • educationalization
  • development

    Adres url:
    27/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Poza dyskurs kompetencji w edukacji krytycznej. "Trzeci termin" oraz Paula Freirego i Jacquesa Rancière'a idea dialogu "zapośredniczonego"
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Beyond competence: Paulo Freire, Jacque Rancière and the use of the "third term" in critical pedagogy
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2016, nr 1 (55), s. 33-53
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Paulo Freire
  • Jacques Rancière
  • kompetencje
  • dialog
  • pedagogika krytyczna
  • rzecz
  • "trzeci termin"

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Paulo Freire
  • Jacques Rancière
  • competence
  • dialogue
  • critical pedagogy
  • third term

    Adres url:
    28/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ryzyko nieoczekiwanego. W stronę pedagogiki wydarzenia
    ŹRÓDŁO: W: Ryzyko jako warunek rozwoju : transformatywne aspekty edukacji / red. nauk. Klaudia Węc, Andrzej Wierciński
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 107-134
    ISBN: 978-83-8019-620-9
    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • event
  • risk
  • pedagogy of event
  • Alain Badiou
  • unpredictability

    29/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Uwolnienie podmiotowości przez uwolnienie czasu szkoły. O komodyfikacji tożsamości, kulturze kompetencji i o pewnej możliwości wyjścia z zatrzasku indywidualizacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The release of subjectivity by freeing up school time. On the commodification of identity, culture of competence and a certain possibility of escaping compulsory individualization
    ŹRÓDŁO: Parezja. - 2016, nr 1, s. 42-65
    p-ISSN: 2353-7914

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • fetishization of identity
  • neoliberalization of education
  • educationalization
  • learnification
  • culture of competence
  • free time

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    30/35
    AUTORZY: Karolina Starego, Łukasz Stankiewicz.
    TYTUŁ: Użyteczność z bezużyteczności - uniwersytet a społeczny pomiar wartości
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The uses of uselessness - universities and the social measures of utility
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe = Scientific Studies and Research. - 2016, R. 10, nr 1, s. 137-166
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. 69 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • bezużyteczność
  • użyteczność
  • szkolnictwo wyższe
  • innowacje

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • uselessness
  • utility
  • higher education
  • innovation

    Adres url:
    31/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Czytając Miller Freirem - czyli o dwoistości i niewykorzystanym potencjale emancypacyjnym
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Reading Miller through Freire - theoretical duality and the question of emancipation
    ŹRÓDŁO: W: Więcej niż teatr : sztuka zaangażowania i angażująca wychowawczo. Romany Miller inspiracje dla współczesnej pedagogiki / red. nauk. Maria Szczepska-Pustkowska, Ewa Rodziewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 221-240
    ISBN: 978-83-7865-519-0
    UWAGI: Bibliogr. 44 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    32/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Dyskurs edukacyjny oraz problem dyskursywnego konstruowania tożsamości i wiedzy z perspektywy krytycznej i krytycznie zorientowanej analizy dyskursu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Educational discourse and the question of discursive construction of knowledge and identity from the perspective of critical and critically oriented discourse analysis
    ŹRÓDŁO: Kultura, Społeczeństwo, Edukacja. - 2017, nr 2 (12), s. 285-311
    p-ISSN: 2300-0422

    UWAGI: Bibliogr. 72 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical discourse analysis
  • Educational Discourse
  • identity formation

    DOI:
    33/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Krytyczna Świadomość Językowa i Pozytywna Analiza Dyskursu. Edukacyjne implikacje krytycznie zorientowanych teorii dyskursu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Critical Language Awareness and Positive Discourse Analysis. Educational implications of critically oriented theories of discourse
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2017, R. 13, nr 2 (37), s. 55-67
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • krytyczna edukacja językowa
  • krytyczna świadomość językowa
  • pozytywna analiza dyskursu
  • krytyczna alfabetyzacja
  • krytyczna analiza dyskursu
  • design

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical language education
  • critical language awareness
  • Positive Discourse Analysis
  • critical literacy
  • critical discourse analysis
  • design

    Adres url:
    34/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Od pedagogiki kolektywu do pedagogiki kolektywizującej. Idee wychowawcze Antona Makarenki w świetle filozofii i pedagogiki wspólnotowości
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: From the pedagogy of the collective to collectivizing pedagogy. Educational ideas of Anton Makarenko from the perspective of philosophy and pedagogy of commonality
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2017, nr 4 (39), s. 40-49
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Antoni Makarenko
  • kolektyw
  • pedagogika wspólnotowości
  • edukacja wspólnotowa
  • kolektywizująca pedagogika

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Anton Makarenko
  • collective
  • pedagogy of commonality
  • communal education
  • collectivizing pedagogy

    Adres url:
    35/35
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Projekt: Obywatel. Rzecz o społecznej kontroli, zarządzaniu zmysłowością i strategiach oczyszczania
    ŹRÓDŁO: W: Subsumcje edukacji / red. nauk. Maksymilian Chutorański, Jacek Moroz, Oskar Szwabowski
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 195-227
    ISBN: 978-83-65155-63-4
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 327-355
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • civil society
  • citizenship education
  • citizenship

      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego