logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: SZKUDLAREK TOMASZ
Liczba odnalezionych rekordów: 55



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/55
AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: "Ja lubię rzeczywistość". O rzeczach pospolitych w kilku Rzeczach Pospolitych
ŹRÓDŁO: W: Przekleństwo rzeczywistości : rzecz o obsesji i fantazji / pod red. Aleksandry Pawliszyn i Katarzyny Szalewskiej
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009
SERIA: Biblioteka "Hermeneutyka Przejść", t. 2
OPIS FIZYCZNY: S. [237]-248
ISBN: 978-83-7326-627-8
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • materiality
  • politics
  • consumerism
  • castration
  • desire

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Capabilities in the context of education and whole-day schooling : the situation in Poland
    ŹRÓDŁO: Social Work & Society, [dokument elektroniczny]. - 2009, Vol. 7, iss. 2
    e-ISSN: 1613-8953

    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Adres url:
    3/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Knowledge society and knowledge exclusion
    ŹRÓDŁO: W: Learning in academia : socio-cultural and political perspectives / ed. by Małgorzata Cackowska
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2009
    SERIA: Ars Educandi. Monographs, vol. 1
    OPIS FIZYCZNY: S. [66]-72
    ISBN: 978-83-7326-607-0
    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/55
    AUTORZY: Zbyszko Melosik, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Kultura, tożsamość i edukacja : migotanie znaczeń
    OZNACZENIE WYDANIA: Wyd. 2 popr.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009
    OPIS FIZYCZNY: 132, [1] s., 23 cm
    ISBN: 978-83-7587-168-5
    UWAGI: Bibliogr. s. 129-[133]
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • popular culture
  • identity
  • education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Media : szkic z filozofii i pedagogiki dystansu
    OZNACZENIE WYDANIA: Wyd. 2 popr.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
    OPIS FIZYCZNY: 150, [2] s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7587-185-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 145-151. Indeks
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Parcelacje, heterotopie i kultura. Wokół (re)animacji przestrzeni miejskich
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Plot and parcel, heterotopia and culture. Around the (re)animation of urban spaces
    ŹRÓDŁO: W: Łaźnia : sztuka w projektach zmiany społecznej = Laznia : the bathhouse : art in social change projects / pod red. Małgorzaty Cackowskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, 2009
    OPIS FIZYCZNY: S. 32-49
    ISBN: 978-83-61646-08-2
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    UWAGI: Tekst równol. w jęz. pol. i ang.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL, ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek (tł.).
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Przedmowa.
    ŹRÓDŁO: W: Rozum populistyczny / Ernesto Laclau ; przekł. pod kier. Tomasza Szkudlarka [et al.].
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2009.
    OPIS FIZYCZNY: S. [3]-5.
    ISBN: 978-83-89518-84-2
    Typ publikacji:
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek (tł.).
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Przeszkody i ograniczenia w konstrukcji "ludu".
    ŹRÓDŁO: W: Rozum populistyczny / Ernesto Laclau ; przekł. pod kier. Tomasza Szkudlarka [et al.].
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2009.
    OPIS FIZYCZNY: S. [171]-189.
    ISBN: 978-83-89518-84-2
    Typ publikacji:
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Puste, płynne, zepsute i wieloznaczne
    ŹRÓDŁO: W: Rozum populistyczny / Ernesto Laclau ; przekł. pod kier. Tomasza Szkudlarka [et al.]
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2009
    OPIS FIZYCZNY: S. [VII]-XVIII
    ISBN: 978-83-89518-84-2
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/55
    AUTORZY: Astrid Alchimowicz (tł.), Tomasz Szkudlarek (tł.).
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Saga o populizmie.
    ŹRÓDŁO: W: Rozum populistyczny / Ernesto Laclau ; przekł. pod kier. Tomasza Szkudlarka [et al.].
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2009.
    OPIS FIZYCZNY: S. [151]-170.
    ISBN: 978-83-89518-84-2
    Typ publikacji:
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek (tł.).
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Uwagi końcowe.
    ŹRÓDŁO: W: Rozum populistyczny / Ernesto Laclau ; przekł. pod kier. Tomasza Szkudlarka [et al.].
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2009.
    OPIS FIZYCZNY: S. [190]-212.
    ISBN: 978-83-89518-84-2
    Typ publikacji:
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
    OPIS FIZYCZNY: 244, [1] s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7587-167-8
    UWAGI: Bibliogr. s. 235-[245]
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Bogusław Śliwerski.
    TYTUŁ: Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki
    OZNACZENIE WYDANIA: Wyd. 4 popr.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
    OPIS FIZYCZNY: 111 s., 25 cm
    ISBN: 978-83-7587-169-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 109-111
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • antipedagogy
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/55
    AUTORZY: Maciej Gaca, Ewa Nowicka, Tomasz Szkudlarek, Cezary Obracht-Prondzyński, Aleksander Posern-Zieliński, Jacek Hugo-Bader, Witold Szabłowski, Jacek Pawlik, Wojciech Bęben.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: [Głos w dyskusji] Podróżowanie do Inności
    ŹRÓDŁO: W: Spotkania ze światem - zdarzenia, zderzenia, poznanie : materiały z debat IV Festiwalu Kultur Świata "Okno na Świat" / [zebr. i oprac. tekstów Bronisława Dejna ; oprac. red. Elżbieta Pękała]
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Nadbałtyckie Centrum Kultury, 2009
    OPIS FIZYCZNY: S. [9]-43
    ISBN: 978-83-925942-9-1
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/55
    AUTORZY: Berit Karseth, Madeleine Abrandt Dahlgren, Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: A theoretical framework for studies of higher education
    ŹRÓDŁO: W: Students as journeymen between cultures of higher education and work : a longitudinal European study of the transition from higher education to work life / Lars Owe Dahlgren (ed.)
    ADRES WYDAWNICZY: Sarbrücken : Lap Lambert Academic Publishing, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 20-32
    ISBN: 978-3-8383-9462-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 134-140
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Lars Owe Dahlgren, Tone Dyrdal Solbrekke, Berit Karseth, Helene Hård as Segerstad, Kirsten Hofgaard Lycke.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Conclusions and policy implications
    ŹRÓDŁO: W: Students as journeymen between cultures of higher education and work : a longitudinal European study of the transition from higher education to work life / Lars Owe Dahlgren (ed.)
    ADRES WYDAWNICZY: Sarbrücken : Lap Lambert Academic Publishing, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 115-133
    ISBN: 978-3-8383-9462-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 134-140
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dekonstrukcja i szczepionka z Marksa, która jednak doprowadziła do infekcji
    ŹRÓDŁO: W: French theory w Polsce / pod red. Ewy Domańskiej i Mirosława Loby
    ADRES WYDAWNICZY: Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [80]-104
    ISBN: 978-83-7177-622-9
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • deconstruction
  • Marxism
  • displacement
  • postcommunism
  • postcolonialism

    18/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ekonomiczny rachunek zaangażowania : Tomasz Szkudlarek w rozmowie z Agnieszką Klej, Elżbietą Okroy i Ewą Okroy
    ŹRÓDŁO: W: Trójmiasto : przewodnik krytyki politycznej / [red.: Zespół KP]
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2010
    SERIA: Przewodniki Krytyki Politycznej, t. 23
    OPIS FIZYCZNY: S. 56-63
    ISBN: 978-83-61006-47-3
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/55
    AUTORZY: Lars Owe Dahlgren, Manfred Bayer, Gunnar Handal, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Executive summary
    ŹRÓDŁO: W: Students as journeymen between cultures of higher education and work : a longitudinal European study of the transition from higher education to work life / Lars Owe Dahlgren (ed.)
    ADRES WYDAWNICZY: Sarbrücken : Lap Lambert Academic Publishing, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 3-15
    ISBN: 978-3-8383-9462-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 134-140
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/55
    AUTORZY: Astrid Meczkowska, Madeleine Abrandt Dahlgren, Gunnar Handal, Tarek Lababidi, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Integrating phenomenography and discourse analysis
    ŹRÓDŁO: W: Students as journeymen between cultures of higher education and work : a longitudinal European study of the transition from higher education to work life / Lars Owe Dahlgren (ed.)
    ADRES WYDAWNICZY: Sarbrücken : Lap Lambert Academic Publishing, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 34-47
    ISBN: 978-3-8383-9462-6
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 134-140
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/55
    AUTORZY: Leszek Kanowicz, Tomasz Szkudlarek, Piotr Żuk, Rafał Włodarczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Marks w XXI wieku? : [dyskusja]
    ŹRÓDŁO: W: Aktualność Marksa / pod red. Magdaleny Pancewicz-Puchalskiej i Rafała Włodarczyka
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Inicjatywa Wydawnicza "Chiazm", 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [9]-35
    ISBN: 978-83-923537-6-8
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Marxism
  • postcommunism
  • displacement
  • social structure
  • reinvention

    22/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Meaning and power : education as political semiosis
    ŹRÓDŁO: W: Semiotics education experience / ed. by Inna Semetsky
    ADRES WYDAWNICZY: Rotterdam [etc.] : Sense Publishers, 2010
    SERIA: Educational Futures: Rethinking Theory and Practice, vol. 43
    OPIS FIZYCZNY: S. [259]-275
    ISBN: 978-94-6091-223-8 (paperback)
    UWAGI: Bibliogr. 46 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • empty signifier
  • knowledge society
  • symptom

    23/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Po co nam dziś pedagogika krytyczna?
    ŹRÓDŁO: W: Edukacja i sfera publiczna : idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej / Henry A. Giroux, Lech Witkowski
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [479]-487
    ISBN: 978-83-7587-536-2
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • postcommunism
  • politics
  • Poland

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    24/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Postmodernie uniwersalizm. O kulturowych warunkach edukacji międzykulturowej i politycznej
    ŹRÓDŁO: W: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy / red. Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Adela Kożyczkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [49]-60
    ISBN: 978-83-7611-695-2
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • post-postmodernity
  • universalism
  • education
  • Marxism
  • religion

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    25/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Transition to nowhere : homelessness in post-communist Poland as the hand of fate
    ŹRÓDŁO: W: The post-communist condition : public and private discourses of transformation / by Aleksandra Galasińska, Dariusz Galasiński
    ADRES WYDAWNICZY: Amsterdam ; Philadelphia : John Benjamins Publishing Company, cop. 2010
    SERIA: Discourse Approaches to Politics, Society and Culturex, vol. 37
    OPIS FIZYCZNY: S. [211]-227
    ISBN: 978-90-272-0628-2
    ISBN: 978-90-272-8817-2
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • homelessness
  • social change
  • biography
  • liminality
  • heterotopia
  • exclusion

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    26/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Piotr Zamojski, Sylwester Zielka.
    TYTUŁ: Zadanie rekonstrukcji normatywności - wynaleźć pedagogikę na nowo : z profesorem Tomaszem Szkudlarkiem rozmawiają dr P. Zamojski i mgr S. Zielka
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Reconstruction of normativity - reinvention of pedagogy
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2010, T. 7, s. [131]-145
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    27/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ekonomia i etyka - przemieszczenia dyskursu edukacyjnego.
    ŹRÓDŁO: W: Tożsamość teorii wychowania / pod red. nauk. Jana Papieża.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. [205]-234.
    ISBN: 978-83-7587-643-7
    UWAGI: Bibliogr. 43 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    28/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Semiotics of identity : politics and education
    ŹRÓDŁO: Studies in Philosophy and Education. - 2011, Vol. 30, no. 2, s. 113-125
    p-ISSN: 0039-3746

    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Wskaźnik Impact Factor ISI: 0.391
    Punktacja MNiSW: 15.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • identity
  • politics
  • education
  • semiotics
  • Solidarność
  • empty signifier

    Inne bazy podające opis:
  • Web of Science

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    29/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: "Koniec pracy" czy koniec zatrudnienia? Edukacja wobec presji światowego rynku
    ŹRÓDŁO: Władza, Praca, Wiedza. - 2012, nr 1, s. 18-32
    p-ISSN: 2299-0380

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    30/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Demokratyczna izolacja. Krytyczna partycypacja obywatelska
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Democratic isolation. Critical civic participation
    ŹRÓDŁO: Zoon Politikon. - 2012, nr 3, s. 207-[222]
    p-ISSN: 2082-7806

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 2.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • democracy
  • distance
  • critique
  • ignorance
  • counter-citizenship

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    31/55
    AUTORZY: Małgorzata Cackowska, Lucyna Kopciewicz, Mirosław Patalon, Piotr Stańczyk, Karolina Starego, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Dyskursywna konstrukcja podmiotu : przyczynek do rekonstrukcji pedagogiki kultury
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 375 s., il., 24 cm
    SERIA: Ars Educandi Monografie, t. 3
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    ISBN: 978-83-7326-850-0 (tom 3)
    UWAGI: Bibliogr. s. 362-375
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    32/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Robotnicy wiedzy i edukacja akademicka
    ŹRÓDŁO: W: Wiedza, ideologia, władza : o społecznej funkcji uniwersytetu w społeczeństwie rynkowym / red. nauk. Piotr Żuk
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. 215-[237]
    ISBN: 978-83-7383-576-4
    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    33/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ryzyko tożsamości
    ŹRÓDŁO: W: Tożsamość : trudne pytanie kim jestem / Wiesław Łukaszewski [et al.]
    ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Smak Słowa, 2012
    SERIA: Bliżej Psychologii
    OPIS FIZYCZNY: S. 127-[143]
    ISBN: 978-83-62122-25-7
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • identity
  • difference
  • heterogeneity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    34/55
    TYTUŁ: Education and the political : new theoretical articulations / ed. by Tomasz Szkudlarek
    ADRES WYDAWNICZY: Rotterdam [etc.] : Sense Publishers, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: VII, 150 s., 23 cm
    ISBN: 978-94-6209-381-2 (paperback)
    ISBN: 978-94-6209-382-9 (hardback)
    ISBN: 978-94-6209-383-6 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: ZEK
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory of education
  • politics
  • political
  • conflict
  • democracy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    35/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ekskluzywność : polityka, estetyka, panika
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Exclusiveness : politics, aesthetics, panic
    ŹRÓDŁO: W: Powrót modernizmu? / pod red. Teresy Pękali
    ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [71]-91
    ISBN: 978-83-7784-316-1
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • postmodernity
  • universalism
  • exclusions

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    36/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Identity and normativity : politics and education
    ŹRÓDŁO: W: Education and the political : new theoretical articulations / ed. by Tomasz Szkudlarek
    ADRES WYDAWNICZY: Rotterdam [etc.] : Sense Publishers, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: s. 61-73
    ISBN: 978-94-6209-381-2 (paperback)
    ISBN: 978-94-6209-382-9 (hardback)
    ISBN: 978-94-6209-383-6 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • identity
  • normativity
  • Laclau's theory
  • empty signifier
  • theory of education
  • politics
  • political
  • conflict
  • democracy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    37/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Introduction : education and the political
    ŹRÓDŁO: W: Education and the political : new theoretical articulations / ed. by Tomasz Szkudlarek
    ADRES WYDAWNICZY: Rotterdam [etc.] : Sense Publishers, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [1]-13
    ISBN: 978-94-6209-381-2 (paperback)
    ISBN: 978-94-6209-382-9 (hardback)
    ISBN: 978-94-6209-383-6 (e-book)
    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Typ publikacji: ZWS
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education - politics
  • education - philosophy of
  • theory of education
  • politics
  • political
  • conflict
  • democracy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    38/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Kryzys jako dyskurs i narracja : konteksty edukacyjne
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Crisis as discourse and narrative : educational contexts
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2013, nr 3 (50), s. [13]-34
    p-ISSN: 0867-0323

    UWAGI: Bibliogr. 43 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dyskurs
  • kryzys
  • liminalność
  • narracja
  • teoria edukacji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • crisis
  • discourse
  • liminality
  • narrative
  • theory of education

    Adres url:
    39/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Łukasz Stankiewicz.
    TYTUŁ: Future perfect? Conflict and agency in higher education reform in Poland
    ŹRÓDŁO: International Journal for Academic Development. - 2014, Vol. 19, iss. 1, s. 37-49
    p-ISSN: 1360-144X

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • change agents
  • critical discourse analysis
  • higher education reform
  • organizational change
  • Poland

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    DOI:
    40/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: The excess of theory : on the functions of educational theory in apparent reality
    ŹRÓDŁO: W: Making a difference in theory : the theory question in education and the education question in theory / ed. by Gert Biesta, Richard Edwards, Julie Allan
    ADRES WYDAWNICZY: London ; New York : Routledge, 2014
    SERIA: Theorising Education
    OPIS FIZYCZNY: S. [151]-166
    ISBN: 978-0-415-65694-8
    ISBN: 978-0-203-07743-6
    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education - theory
  • education - history
  • discourse
  • Hegel
  • Laclau
  • Foucault

    41/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Bio art, biowładza i nagie życie
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Bio art, biopower and bare life
    ŹRÓDŁO: W: Biowładza i bioaktywizm : sztuka w dobie posthumanizmu = Biopower and bioactivism : art in the age of posthumanism / [red. nauk. Grzegorz Klaman]
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Akademia Sztuk Pięknych, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 24-44 [wersja pol.], s. 45-63 [wersja ang.]
    ISBN: 978-83-62759-80-4
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Tytuł-nazwa konferencji: Biowładza i bioaktywizm. Sztuka w dobie posthumanizmu
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2013.12.12
    Do dnia: 2013.12.12
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL, ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • bio art
  • biopolitics
  • posthumanism
  • ethics

    42/55
    AUTORZY: Zbyško Melosik, Tomaš Škudlârek.
    TYTUŁ: Kul'tura, identičnost' i obrazovanie : mercanie značenij / [red. V. G. Lihačeva]
    ADRES WYDAWNICZY: Tomsk : Izdatel'stvo Tomskogo Universiteta, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 168, [2] s., 21 cm, płyta CD
    ISBN: 978-5-7511-2370-3
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 25.000
    43/55
    TYTUŁ: Różnice, edukacja, inkluzja / pod red. Alicji Komorowskiej-Zielony i Tomasza Szkudlarka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 419 s.
    SERIA: Ars Educandi. Monografie, t. 5
    ISBN: 978-83-7865-354-7 (t. 5)
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    Tytuł-nazwa konferencji: VIII Zjazd Pedagogiczny: Różnice - edukacja - inkluzja
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2013.09.19
    Do dnia: 2013.09.21
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • difference
  • education
  • inclusion

    Adres url:
    44/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Różnice, równość i edukacja : polityki inkluzji i ignorancja
    ŹRÓDŁO: W: Różnice, edukacja, inkluzja / pod red. Alicji Komorowskiej-Zielony i Tomasza Szkudlarka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    SERIA: Ars Educandi. Monografie, t. 5
    OPIS FIZYCZNY: S. 53-69
    ISBN: 978-83-7865-354-7 (tom 5)
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Tytuł-nazwa konferencji: VIII Zjazd Pedagogiczny: Różnice - edukacja - inkluzja
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2013.09.19
    Do dnia: 2013.09.19
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Adres url:
    45/55
    AUTORZY: Alicja Komorowska-Zielony, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wprowadzenie
    ŹRÓDŁO: W: Różnice, edukacja, inkluzja / pod red. Alicji Komorowskiej-Zielony i Tomasza Szkudlarka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    SERIA: Ars Educandi. Monografie, t. 5
    OPIS FIZYCZNY: S. 9-19
    ISBN: 978-83-7865-354-7 (tom 5)
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Tytuł-nazwa konferencji: VIII Zjazd Pedagogiczny: Różnice - edukacja - inkluzja
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2013.09.19
    Do dnia: 2013.09.19
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    46/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Laclau's ontological rhetoric, universality, and collective identity : a lesson for cosmopolitan education
    ŹRÓDŁO: W: Cosmopolitanism : educational, philosophical and historical perspectives / ed. Marianna Papastephanou
    ADRES WYDAWNICZY: Cham : Springer International Publishing, 2016
    SERIA: Contemporary Philosophies and Theories in Education, 2214-9759, vol. 9
    OPIS FIZYCZNY: S. 201-213
    ISBN: 978-3-319-30428-1
    ISBN: 978-3-319-30430-4 (eBook)
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • universality
  • ethics
  • hegemony
  • empty signifiers
  • Laclau
  • cosmopolitan education

    DOI:
    47/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: On the politics of educational theory : rhetoric, theoretical ambiguity, and the construction of society
    ADRES WYDAWNICZY: New York : Routledge, 2016
    OPIS FIZYCZNY: 144 s., 24 cm
    SERIA: Theorizing Education
    ISBN: 978-1-138-89027-5
    ISBN: 978-1-315-71250-5 (ebk)
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz. Indeks
    UWAGI: Wersja papierowa książki ukazała się w 2017 r.
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    48/55
    AUTORZY: Marek Czyżewski, Ewa Marynowicz-Hetka, Maria Mendel, Astrid Męczkowska-Christiansen, Helena Ostrowicka, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych : zapis dyskusji panelowej
    ŹRÓDŁO: Przegląd Socjologii Jakościowej, [dokument elektroniczny]. - 2016, T. 12, nr 1, s. 32-61
    TRYB DOSTĘPU: http://www.przegladsocjologiijakosciowej.org/Volume33/PSJ_12_1_Foucault_panel.pdf [dostęp 02.03.2016]
    e-ISSN: 1733-8069

    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    49/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Polityczność, tożsamość i humanistyczna produkcja znaczeń
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The political, identity, and the humanistic production of meaning
    ŹRÓDŁO: Chowanna. - 2017, Vol. 1 (48), s. 57-70
    p-ISSN: 0137-706X

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • identity
  • humanities
  • empty signifiers
  • violence
  • exclusion

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    50/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Punk theory: the future of thinking in the time of no future
    ŹRÓDŁO: Research in Education. - 2017, Vol. 97, no. 1, s. 49-55
    p-ISSN: 0034-5237
    e-ISSN: 2050-4608

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory
  • temporality
  • liminality
  • war
  • education

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    DOI:
    51/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Teoria jako ontologiczna retoryka: Rousseau i krystalizacja dyskursu pedagogicznego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Theory as ontological rhetoric: Rousseau and the crystallization of the discourse of education
    ŹRÓDŁO: Kultura, Społeczeństwo, Edukacja. - 2017, nr 2 (12), s. 55-82
    p-ISSN: 2300-0422

    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • rhetoric
  • ontology
  • education
  • political
  • Rousseau

    DOI:
    52/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Texts, textles, textures : the fabrics of identity in the art of Katarzyna and Piotr Józefowicz
    ŹRÓDŁO: W: Philosophy as interplay and dialogue : viewing landscapes within philosophy of education / ed. by Torill Strand, Richards Smith, Anne Pirrie, Zelia Gregoriou, Marianna Papastephanou
    ADRES WYDAWNICZY: Wien : LIT Verlag, 2017
    SERIA: Studies on Education, vol. 5
    OPIS FIZYCZNY: S. 201-234
    ISBN: 978-3-643-90956-5
    ISBN: 978-3-643-95956-0 (pdf)
    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    53/55
    AUTORZY: Maria Mendel, Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Demokracja do animacji
    ŹRÓDŁO: W: Społeczeństwo, kultura, wychowanie : publikacja dedykowana Profesorowi Janowi Żebrowskiemu z okazji sześćdziesięciolecia pracy twórczej / pod red. Jana Papieża
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2018
    SERIA: Ars Educandi Monografie, t. 6
    OPIS FIZYCZNY: S. 83-89
    ISBN: 978-83-7326-843-2 (seria)
    ISBN: 978-83-7865-616-6 (tom 6)
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    54/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Pedagogika wstydu i bezwstydna polityka
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The pedagogy of shame and the shameless politics
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2018, Vol. 30, nr 1 (59), s. 37-52
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 26 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika i polityka
  • republikanizm
  • wstyd
  • bezwstyd
  • Rousseau
  • Polska
  • PiS

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogy and politics
  • republicanism
  • shame
  • shamelessness
  • Rousseau
  • Poland
  • PiS

    Adres url:
    55/55
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ: Postulational rhetoric and presumptive tautologies: the genre of the pedagogical, negativity, and the political
    ŹRÓDŁO: Studies in Philosophy and Education. - 2018, online first, s. 1-11
    p-ISSN: 0039-3746
    e-ISSN: 1573-191X

    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Wskaźnik Impact Factor ISI: 0.618
    Punktacja MNiSW: 20.000
    5-letni Impact Factor ISI: 0.734
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • politics
  • rhetoric
  • political ontology
  • values
  • Laclau
  • Rancière

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego