logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: SZYLING GRAŻYNA
Liczba odnalezionych rekordów: 49



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/49
AUTORZY: Grażyna Szyling.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne?
ŹRÓDŁO: W: Dokąd zmierza polska szkoła? / pod red. Doroty Klus-Stańskiej
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2008
OPIS FIZYCZNY: S. [210]-250
ISBN: 978-83-89501-95-0
UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory and practice of classroom assessment
  • teaching strategies of school assessment
  • school assessment towards standards of requirements

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Wybrane aspekty funkcji motywacyjnej oceny widzianej z perspektywy uczniów i nauczycieli
    ŹRÓDŁO: Edukacja : studia, badania, innowacje. - 2008, nr 1 (101), s. 23-33
    p-ISSN: 0239-6858

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school assessment
  • functions of assessment
  • motivation

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: "Językiem wymagań". Uwagi na marginesie nowej podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "With the language of requirements" - remarks on the new core curriculum for early education
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr spec., s. [40]-48
    p-ISSN: 1734-1582

    Typ publikacji: PAS
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language of requirements
  • language of educational outcomes
  • new core curriculum for early education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling, Dorota Bronk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dyskusja nad tradycyjnym myśleniem o poznawaniu ucznia
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnoszkolna : dyskursy, problemy, rozwiązania / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
    SERIA: Pedagogika Wobec Współczesności
    OPIS FIZYCZNY: S. [587]-619
    ISBN: 978-83-7644-018-7
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Ocena opisowa - ocena (nie)możliwa?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Descriptive marks - evaluation (im)possible?
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr 1, s. [80]-89
    p-ISSN: 1734-1582

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ocenianie kształtujące, czyli o niejednoznaczności
    ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego : XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Toruń, 22-24 października 2010 r. / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigel
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 118-129
    ISBN: 978-83-602460-80-1
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    7/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Teoretyczne podstawy oceniania osiągnięć uczniów
    ŹRÓDŁO: W: Ocenianie kształtujące po polsku : kurs dla doradców metodycznych - teoria i praktyka : scenariusze zajęć / red.: Marta Choroszczyńska, Klemens Stróżyński
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. 11-45
    ISBN: 978-83-62360-32-1
    UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory of classroom assessment
  • formative assessment
  • summative assessment

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    8/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: W pułapce sprzecznych oczekiwań. Wybrane aspekty oceniania osiągnięć szkolnych uczniów w kontekście ekonomicznego myślenia o edukacji
    ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
    OPIS FIZYCZNY: S. [260]-271
    ISBN: 978-83-7531-019-1
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
    OPIS FIZYCZNY: 386 s., il., 24 cm.
    ISBN: 978-83-7587-554-6
    UWAGI: Bibliogr. s. 371-382. Indeks.
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Maria Groenwald, Etyczne aspekty egzaminów szkolnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2011, s. 203
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2012, nr 3 (59), s. 155-164
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Meždu svobodoj i sistemoj. Napravleniâ izmenenij v ocenivanii v vuzah v Pol'ši.
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy V Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 19-20 aprelâ 2012 g. / nauč. red. V. I. Kazarenkov.
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. 126-[132].
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    12/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: O roli i znaczeniu diagnozowania w pracy nauczyciela wczesnej edukacji
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2012, R. 8, nr 4, s. 110-114
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Rec. pracy: Pedagogická diagnostika. Teória a metódy diagnostikovania v elementárnej edukácii / Bronislava Kasáčová, Mariana Cabanov. - Banská Bystrica, 2011
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational diagnostics
  • early education
  • academic textbook

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Zaułki oceniania wczesnoszkolnego.
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika wczesnej edukacji : dyskursy, problemy, otwarcia / red. nauk. Dorota Klus-Stańska, Dorota Bronk, Anna Malenda.
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. 440-[457].
    ISBN: 978-83-62015-40-5
    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Diagnoza i ewaluacja a teoretyczne horyzonty refleksji nad działaniem
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Diagnosis and evaluation vs. theoretical horizons of reflection on acting
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2013, nr 4 (64), s. [55]-70
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diagnosis and evaluation
  • teacher
  • reflection on acting

    Adres url:
    15/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Èkzamenacionnyj process kak pokazatel' kačestva obrazovaniâ v vysšej škole : k postanovke voprosa
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VI Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 18-19 aprelâ 2013 g. / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 433-440
    ISBN: 978-5-209-04977-7
    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: VI Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2013.04.18
    Do dnia: 2013.04.19
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • examination in higher education
  • quality of education
  • examinator's attitudes

    16/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Horyzonty nauczycielskich diagnoz
    ŹRÓDŁO: Edukacja Pomorska. - 2013, nr 61 (12), s. 10-14
    p-ISSN: 1644-2903
    e-ISSN: 2084-9508

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diagnosis and evaluation
  • teacher
  • reflection on acting

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Hybrydowy charakter oceny szkolnej we wczesnej edukacji : stan i wyzwania
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 28, s. 303-324
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment
  • early education
  • hybrid character of assessment
  • complementarity of formative and summative assessment

    Adres url:
    18/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obiektywizm i sprawiedliwość - (nie)wygodne kategorie nauczycielskiego oceniania
    ŹRÓDŁO: W: Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej / red. nauk. Maria Dudzikowa, Karina Kanasiecka-Falbierska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 255-272
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-174-9
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. [448]-480
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • objectivity and justice as discursive categories of school assessment
  • social and axiological aspects of school assessment
  • concept of pretence in education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ocenianie w krainie entropii, czyli o nieoczywistości motywacyjnej funkcji oceny wczesnoszkolnej
    ŹRÓDŁO: W: Wczesnoszkolna edukacja matematyczna : ograniczenia i ich przełamywanie / pod red. Aliny Kalinowskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [55]-75
    ISBN: 978-83-7299-848-4
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. [225]-235
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school assessment
  • functions of assessment
  • motivation
  • early-school education

    20/49
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja nr 4 (64) / [numer gościnnie zredagowany przez Marię Groenwald i Grażynę Szyling]
    ISSN: 1505-8808
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2013
    OPIS FIZYCZNY: 165, [11] s., 24 cm
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • diagnosis and evaluation in education
  • paradigms
  • theory and practice of educational diagnostic and evaluation

    21/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Čuvstvo avtorstva dejstviâ u učenikov i sistema ocenok na ètape načal'nogo obrazovaniâ
    ŹRÓDŁO: W: Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie : meždisciplinarnyj podhod : Materialy meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, 24-25 aprelâ 2014 g. / [redkol. N. A. Agadžanân, I. V. Radyš, N. B. Karabuŝenko]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 328-332
    ISBN: 978-5-209-05904-2
    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2014.04.24
    Do dnia: 2014.04.25
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment practices
  • early education
  • students' sense of agency

    22/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Nauczyciele szkół zawodowych o swoich kompetencjach, poczuciu autonomii i potrzebach w zakresie doskonalenia. Diagnoza potencjału kadry pedagogicznej województwa pomorskiego
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Samorząd Województwa Pomorskiego ; Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, [2014]
    OPIS FIZYCZNY: 16 s.
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PXE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • vocational school teachers
  • teachers competences
  • diagnosis
  • expert report

    Adres url:
    23/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ocenivanie v vuzah : problemnye mesta
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Assessment in higher education : fields of issues
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kiïv] : Gnozis, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 399-418
    ISBN: 978-966-2760-18-7(2)
    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ: dodatok 1 do Vip. 5, Tom II (53)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment in higher education
  • systems function and individual function of assessment
  • reliability and validity of assessment
  • integration of the European Higher Education Area
  • Lifewide Lifelong Learning strategy

    24/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Problemy z "nadwyżką wiedzy" w diagnozie prowadzonej z bliskiej perspektywy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Problems with "a surplus of knowledge" in a diagnosis conducted from a close perspective
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2014, nr 3 (67), s. [37]-56
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • diagnozowanie edukacyjne
  • metodologiczna triangulacja
  • kompetencje diagnostyczne nauczyciela

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational diagnosis
  • methodological triangulation
  • teacher's diagnostic competencies

    Adres url:
    25/49
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Ruch Pedagogiczny R. 85, nr 2 / red. nauk. nru Grażyna Szyling, Maria Groenwald
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 181, [1] s., 24 cm
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    26/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Teoria i praktyka oceniania szkolnego : w poszukiwaniu pedagogicznych przesłanek hybrydyczności oceny szkolnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Theory and practice of classroom assessment : in search for premises of hybrydity of school grade
    ŹRÓDŁO: Ruch Pedagogiczny. - 2014, R. 85, nr 2, s. 67-[82]
    p-ISSN: 0483-4992

    UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • teoria i praktyka oceniania szkolnego
  • teoria-aktora sieci
  • heterogeniczność i hybrydyczność oceniania szkolnego

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory and practice of classroom assessment
  • Actor-Network Theory
  • heterogeneity and hybridity of classroom assessment

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    27/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dwa rodzaje oceniania w szkole wyższej. Potrzeba czy komplikacja?
    ŹRÓDŁO: W: Dobre zwyczaje akademickie w naukach przyrodniczych / pod red. Jerzego Bolałka, Ewy Szymczak, Teresy Sadoń-Osowieckiej
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Wydawnictwo Libron - Filip Lohner, cop. 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 159-173
    ISBN: 978-83-65148-31-5
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment in higher education
  • systems function and individual function of assessment
  • complementarity of formative and summative assessment

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    28/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Ewaluacja szkolnych systemów oceniania uczniów. Poszukiwanie znaczeń
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Evaluation of school student assessment systems. Searching for meanings
    ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2015, R. 60, nr 4, s. 68-82
    p-ISSN: 0023-5938

    UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school assessment system
  • evaluation
  • reduction of meanings
  • blocking of change

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    29/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Novoe (?) izmerenie èkzamenov v vysšej škole : konteksty i značeniâ
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A new dimension of exams in high school : contexts and meanings
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 507-522
    ISBN: 978-966-2760-18-7
    ISBN: 978-617-7380-03-9
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    UWAGI: Gumanitarnij Visnik DVNZ : dodatok 1 do Vip. 36. Tom II (62)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    30/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obrazovanie diagnostičeskoj kompetencii buduŝih učitelej. Issledovanie slučaâ
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy VIII Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 15-17 aprelâ 2015 g. : v dvuh častâh, č. 1 / [nauč. red. V. I. Kazarenkov]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 448-455
    ISBN: 978-5-209-06453-4 (č. 1)
    ISBN: 978-5-209-06452-7
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: VIII Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2015.04.15
    Do dnia: 2015.04.17
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • pedagogical diagnosis
  • pedagogical education
  • school

    31/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Pytania o ocenianie w szkole wyższej. Zarys zagadnienia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Questions on assessment in higher education. Outline of issue
    ŹRÓDŁO: Dyskursy Młodych Andragogów. - 2015, nr 16, s. [9]-22
    p-ISSN: 2084-2740

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment in higher education
  • NQF
  • systems function and individual function of assessment
  • reliability and validity of assessment
  • LLL strategy

    Adres url:
    32/49
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Studia Pedagogiczne t. 68 / red. nauk. Dorota Klus-Stańska i Grażyna Szyling
    ISSN: 0081-6795
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 319 s., 24 cm
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    33/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Škol'naâ ocenka učenikov : neobhodimost' razdeleniâ ili šans na sinergiû?
    ŹRÓDŁO: W: Psihologiâ i pedagogika XXI veka : teoriâ, praktika i perspektivy / pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : RUDN, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 444-458
    ISBN: 978-5-209-06671-2
    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory and practice of classroom assessment
  • systems function and individual function of assessment
  • complementarity of formative and summative assessment
  • classroometric

    34/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Uczniowskie poczucie sprawstwa a praktyki oceniania we wczesnej edukacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Learner feelings of agency and practices of assessment in early education
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 105-124
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uczniowskie poczucie sprawstwa
  • wczesna edukacja
  • ocenianie szkolne
  • nauczycielskie praktyki oceniania
  • kultura stopnia szkolnego

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • students' sense of agency
  • early childhood education
  • school assessment
  • teacher's assessment practices
  • culture of the school grade

    Adres url:
    35/49
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska, Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Wstęp
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 9-12
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    36/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Egzaminowanie w szkole wyższej : między (nie)oczywistością znaczeń i złudzeniami zmiany
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Examining in higher school : between (non-)obviousness of meanings and illusions of change
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2016, nr 2 (56), s. 161-183
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 62 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • egzamin w szkole wyższej
  • praktyki egzaminowania
  • zmiana paradygmatyczna w dydaktyce akademickiej
  • pragmatyczne redukcje znaczeń
  • ateoretyczność pojęć dydaktycznych
  • Krajowe Ramy Kwalifikacji

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • examination in higher school
  • examination practices
  • paradigmatic shift in academic didactics
  • paradigmatic reductions of meanings
  • National Qualifications Framework

    Adres url:
    37/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Koncepcja walidacji efektów uczenia się : obszary pedagogicznych redukcji i ich (nie)zamierzonych skutków
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Concept of learning outcomes validation : areas of pedagogical reduction and their (un)intended effects
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2016, T. 23, s. 169-198
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    UWAGI: Bibliogr. 66 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • walidacja efektów uczenia się
  • zintegrowany system kwalifikacji
  • polityki prostoty
  • implikacje aksjologiczne
  • zawłaszczanie dyskursu
  • nieprzejrzystość praktyk
  • rola ekspertów

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • validation of the learning outcomes
  • integrated system of qualifications
  • simplicity policies
  • axiological implications
  • appropriation of discourse
  • opacity of practices
  • role of experts

    DOI:
    38/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pol'skâ koncepciâ validacii èffektov obrazovaniâ : meždu položeniâmi i posledstviâmi prinâtyh rešenij
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Polish concept validation effects of education : between the terms and consequences of decisions
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 405-417
    ISBN: 978-966-2760-43-9
    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    UWAGI: Gumanìtarnij Vìsnik DVNZ : dodatok 1 do vip. 37. Tom I (69)
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • validation of the learning outcomes
  • integrated system of qualifications
  • lifelong education
  • discursive effects of system's changes

    39/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Priznanie pol'skimi vuzami kompetencii priobretennoj vne sistemy vysšego obrazovaniâ : vozmožnosti i problemy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Recognition of competence competences acquired outside the higher education system by Polish universities : opportunities and challenges
    ŹRÓDŁO: W: Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy : materialy IX Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii : Moskva, RUDN, 21-22 aprelâ 2016 g. : v dvuh častâh, č. 1 / [nauč. red. V. I. Kazarenkov, M. A. Rušina]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 147-153
    ISBN: 978-5-209-07225-6 (č. 1)
    ISBN: 978-5-209-07224-9
    UWAGI: Bibliogr. 13 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: IX Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Vysšaâ škola: opyt, problemy, perspektivy"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2016.04.21
    Do dnia: 2016.04.22
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • lifelong learning
  • recognition of informal competencies by universities
  • utilitarian functions of academic knowledge
  • appropriateness of the methods of individualized diagnosis of competence
  • role of educational guidance

    40/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Agentivnoe stolknovenie učenikov rannego obrazovanie s informaciej, soderžaŝejsâ v učitel'skoj ocenke. Issledovanie slučaâ
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The agentive collision of early eduation students with information contained in teacher's assessment. Case study
    ŹRÓDŁO: W: Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire : sbornik trudov učastnikov III Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 6-7 aprelâ 2017 g. / [pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 545-554
    ISBN: 978-5-209-07882-1
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: III Meždunarodnâ naučno-praktičeskâ konferenciâ "Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2017.04.06
    Do dnia: 2017.04.07
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pupil's sense of control in the task situation
  • information contained in the techer's assessment
  • early education
  • critical case study

    41/49
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Meždu obratnoj svâz'û i obučeniem. Perspektivy izmenenij v akademičeskom obrazovanii v Pol'še
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Między informacją zwrotną a uczeniem się. Perspektywy zmiany w kształceniu akademickim w Polsce
    ŹRÓDŁO: W: Viŝa osvìta Ukraïni u kontekstì ìntegracìï do Êvropejs'kogo osvìtn'ogo prostoru = Higher education of Ukraine in the context of integration to European educational space, Kn 3. Tom II (76) / [vìdp. red. vip. Ì. P. Manoha ; red. kol. Kremen' V. G., Savčenko O. Â., Lâšenko O. Ì., Kocur V. P., Vašulenko M. S., Beh Ì. D., Petročko Ž. V.]
    ADRES WYDAWNICZY: [Kìïv] : Gnozis, 2017
    SERIA: Teoretiko-metodičnì problemi vihovannâ dìtej ta učnìvs'koï molodì, 2308-3778, Vip. 21
    OPIS FIZYCZNY: S. 91-106
    ISBN: 978-966-2760-55-2
    UWAGI: Bibliogr. 33 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • feedback
  • education
  • higher education
  • cognitive autonomy
  • paradigmatic change in higher education

    42/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami
    OZNACZENIE WYDANIA: Wyd. 2
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 386 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-8095-346-8
    UWAGI: Bibliogr. s. 371-382. Indeks
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • theory of school assessment
  • formative and summative assessment
  • school assessment system
  • reliability and validity of assessment
  • teacher's assessment practices
  • opacity of practices

    43/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Sprawozdanie z Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego Dydaktyk Szczegółowych: "Wokół pytań o naukowy status dydaktyk szczegółowych", Gdańsk, 21-22 maja 2017
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2017, Vol. 29, nr 1, s. 218-220
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    44/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Ukryte w języku aspekty przygotowania dzieci do szkoły
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Hidden-in-language aspects of children's preparation for school
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2017, R. 13, nr 2 (37), s. 41-54
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • językowy obraz szkoły
  • nadawanie znaczeń
  • dzieci przedszkolne
  • gotowość szkolna
  • edukacja transmisyjna
  • ograniczanie rozwoju

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language image of school
  • assigning of meanings
  • kindergarten children
  • school readiness
  • transmissive education
  • limitation of development

    Adres url:
    45/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling, Iwona Świdlińska.
    TYTUŁ: Dwa wymiary studiowania w opiniach studentów. Rozpoznanie zjawiska
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Two dimensions of studying in students' opinion. Recognition of the phenomenon
    ŹRÓDŁO: Rocznik Andragogiczny. - 2018, T. 25, s. 171-185
    p-ISSN: 1429-186X
    e-ISSN: 2391-7571

    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • studiowanie
  • merytokratyzm
  • egalitaryzm
  • orientacja na cele uczenia się
  • opinie studentów

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • studying
  • meritocratism
  • egalitarianism
  • orientation to learning aims
  • students' opinions

    Adres url:
    DOI:
    46/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Èkzamen v universitete: meždu (ne)očevidnost'û značenij i illûziej izmeneniâ
    ŹRÓDŁO: Dialog. - 2018, no. 6 (53), s. 49-56
    p-ISSN: 2306-8191

    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    UWAGI: Artykuł ukazał się w jęz. pol.: Forum Oświatowe. - 2016, nr 28 (2), s. 161-183
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: RUS
    47/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ku różnorodności w ocenianiu szkolnym. Od diagnozy do perspektyw zmiany
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Towards diversity in school assessment. From diagnosis to the perspective of change
    ŹRÓDŁO: W: Wspomaganie rozwoju kompetencji diagnostycznych nauczycieli : praca zbiorowa / pod red. Bolesława Niemierki i Marii Krystyny Szmigel
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Grupa Tomami, 2018
    OPIS FIZYCZNY: S. 49-62
    ISBN: 978-83-63873-40-0
    UWAGI: Bibliogr. 60 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: XXIV Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej - Wspomaganie rozwoju kompetencji diagnostycznych nauczycieli
    Miejsce konferencji: Katowice
    Kraj: PL
    Od dnia: 2018.09.27
    Do dnia: 2018.09.29
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school assessment
  • hybridity
  • change in assessment
  • complementarity of types of assessment
  • pedagogic category

    Adres url:
    48/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: O informacji zwrotnej i jej relacjach z uczeniem się. Ku dydaktycznej refleksji nad perspektywą zmiany w kształceniu akademickim w Polsce
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On feedback and its relationship to learning. Towards didactic reflection on the perspective of change in academic education in Poland
    ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2018, R. 63, nr 3 (249), s. 122-137
    p-ISSN: 0023-5938

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • feedback
  • learning
  • tertiary education
  • setting learning goals
  • paradigmatic change in academic didactics

    DOI:
    49/49
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Wprowadzenie
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2018, Vol. 30, nr 2 (60), s. 11-13
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • subject didactics
  • scientific potential

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego