logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: WĄDOŁOWSKA-LESNER KATARZYNA
Liczba odnalezionych rekordów: 22



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/22
AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Czynniki wpływające na czytelność tekstu
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Faktory vlijâûŝie na čitabel'noct' teksta
ŹRÓDŁO: W: Nauczanie języka rosyjskiego studentów filologii rosyjskiej, cz. 2 / pod red. Haliny Rycyk-Sztajdel, Swietłany Szaszkowej
ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [217]-222
ISBN: 978-83-227-3137-6
UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/22
AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Formuła pomiaru stopnia trudności językowej rosyjskojęzycznych tekstów dydaktycznych
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The formula of measuring the linguistic difficulty level of teaching texts in Russian language
ŹRÓDŁO: W: Wschód-Zachód w dialogu międzykulturowym / pod red. Jolanty Kazimierczyk i Grażyny Lisowskiej
ADRES WYDAWNICZY: Słupsk : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pomorskiej, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 185-190
ISBN: 978-83-7467-124-8
UWAGI: Materiały z VII Międzynarodowej Konferencji Naukowej Wschód-Zachód, 24-25 września 2009, Słupsk
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • text readability
  • linguistic difficulty of texts
  • degree of text readability
  • indicator of syntax difficulty
  • indicator of lexis complexity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ: Jak pisać czytelne teksty? (na podstawie tekstów rosyjskojęzycznych)
    ŹRÓDŁO: Języki Obce w Szkole. - 2010, R. 54, nr 2, s. 41-43
    p-ISSN: 0446-7965

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • text readability
  • text

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ: Stopień trudności językowej tekstów maturalnych z języka rosyjskiego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Linguistic difficulty of secondary school final papers in russian language
    ŹRÓDŁO: Prace Komisji Językoznawczej Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego. - 2010, T. 20, s. [171]-177
    p-ISSN: 0068-4570

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Język, tekst, kultura
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • text readability
  • linguistic difficulty of texts
  • degree of text readability
  • indicator of syntax difficulty
  • indicator of lexis complexity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/22
    AUTORZY: Katažina Vondolovska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Problemy obučeniâ pol'skih studentov čteniû russkih tekstov
    ŹRÓDŁO: W: Materialy XIV ežegodnoj mežvuzovskoj naučno-praktičeskoj konferencii "Puti povyšeniâ urovnâ podgotovki specialistov v vysših učebnyh zavedeniâh", č. 2 / [otv. red. Denbrov V. A.]
    ADRES WYDAWNICZY: Kaliningrad : Baltijskij VMI imeni admirala F. F. Ušakova, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 209-212
    UWAGI: Bibliogr. 4 poz.
    Typ publikacji: ZRZ
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • text readability
  • reading
  • text

    6/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Rola programów multimedialnych w nauczaniu leksyki obcojęzycznej (na przykładzie języka rosyjskiego i niemieckiego)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The role of multimedia programmes in foreign vocabulary teaching (based on Russian and German languages).
    ŹRÓDŁO: W: "Słowa, słowa, słowa"... w komunikacji językowej, 3 / pod red. Marceliny Grabskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [239]-245
    ISBN: 978-83-7531-144-0
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/22
    AUTORZY: Katažina Vondolovska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Stepen' âzykovoj trudnosti russkih didaktičeskih tekstov
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The degree of linguistic difficulty of Russian didactic texts
    ŹRÓDŁO: W: XXI. Olomoucké Dny Rusistů : sborník příspěvků z mezinárodní konference, 07.09.-09.09.2011 / [hl. red. Ladislav Vobořil]
    ADRES WYDAWNICZY: Olomouc : Univerzita Palackého, 2011
    SERIA: Rossica Olomucensia, 0139-9268, 50
    OPIS FIZYCZNY: S. 107-109
    ISBN: 978-80-244-3243-4
    UWAGI: Bibliogr. 4 poz.
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • readability
  • text
  • linguistic difficulty of texts
  • indicator of syntax difficulty
  • indicator of lexis complexity
  • indicator of defining lexis
  • degree of linguistic difficulty of texts

    Adres url:
    8/22
    AUTORZY: Katažina Vondolovska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Zastosowanie w tekście akapitów jako czynnika warunkującego jego czytelność (na podstawie badań przeprowadzonych wśród studentów I roku filologii rosyjskiej i rosjoznawstawa).
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Ispol'zovanie v tekste abzaca kak faktora, obuslavlivaûŝego ego čitabel'nost' (na osnove issledovanij, provedennyh sredi studentov I kursa russkoj filologii i rossievedeniâ).
    ŹRÓDŁO: W: Nauczanie języka rosyjskiego jako obcego w szkole wyższej = Obučenie russkomu âzyku kak inostrannomu v sisteme vysšego obrazovaniâ / pod red. Haliny Rycyk-Sztajdel i Swietłany Szaszkowej.
    ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Polihymnia, 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. [67]-74.
    ISBN: 978-83-7270-978-3
    UWAGI: Bibliogr. 2 poz.
    UWAGI: Materiały z konf., 20-22 września 2011 r., Lublin.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/22
    AUTORZY: Katažina Vondolovska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wpływ kompozycyjno-graficznej strony tekstu na jego czytelność - raport z badań
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Vliânie kompozicionno-grafičeskoj storony teksta na ego čitabel'nost' - raport iz issledovanij
    ŹRÓDŁO: W: Język rosyjski jako przedmiot nauczania w szkole wyższej = Russkij âzyk kak predmet obučeniâ v vysših učebnyh zavedeniâh / red. Henryka Munia, Swietłana Szaszkowa
    ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. [61]-69
    ISBN: 978-83-7784-349-9
    UWAGI: Bibliogr. 2 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner, Katarzyna Wojan.
    TYTUŁ: Bibliografia wybranych prac magister Lucyny Szczukowskiej
    ŹRÓDŁO: Studia Rossica Gedanensia, [dokument elektroniczny]. - 2015, 2, s. 508-509
    TRYB DOSTĘPU: http://cwf.ug.edu.pl/ojs/index.php/SRG/issue/viewIssue/122/284 [dostęp 04.01.2015]
    p-ISSN: 2449-6715
    e-ISSN: 2392-3644

    Typ publikacji: POP
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • bibliography of selected works by Lucyna Szczukowska

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/22
    TYTUŁ: Imiona komunikacji językowej czyli o demakijażowanie sensów : księga jubileuszowa dedykowana profesor Marcelinie Grabskiej / pod red. nauk. Katarzyny Wojan, Żanny Sładkiewicz i Hanny Hau ; przy udziale Katarzyny Wądołowskiej-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 360 s., il.
    ISBN: 978-83-7865-270-0
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    UWAGI: Jęz. publikacji: GER, POL, RUS
    Typ publikacji: PEK
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • linguistics
  • language communication
  • Cultural Studies
  • literary studies

    12/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ: Jubileusz 50-lecia pracy dydaktycznej Magister Lucyny Szczukowskiej
    ŹRÓDŁO: Studia Rossica Gedanensia, [dokument elektroniczny]. - 2015, 2, s. 503-507
    TRYB DOSTĘPU: http://cwf.ug.edu.pl/ojs/index.php/SRG/issue/viewIssue/122/284 [dostęp 04.01.2015]
    p-ISSN: 2449-6715
    e-ISSN: 2392-3644

    Typ publikacji: PWP
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ: Kilka słów o Międzynarodowej Olimpiadzie Języka Rosyjskiego, Literatury i Kultury
    ŹRÓDŁO: Studia Rossica Gedanensia, [dokument elektroniczny]. - 2015, 2, s. 612-613
    TRYB DOSTĘPU: http://cwf.ug.edu.pl/ojs/index.php/SRG/issue/viewIssue/122/284 [dostęp 05.01.2015]
    p-ISSN: 2449-6715
    e-ISSN: 2392-3644

    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: POL
    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/22
    AUTORZY: Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Leksyka potencjalnie niezrozumiała dla polskiego ucznia i studenta. Weryfikacja wyników badań Marceliny Grabskiej
    ŹRÓDŁO: W: Imiona komunikacji językowej czyli demakijażowanie sensów : księga jubileuszowa dedykowana profesor Marcelinie Grabskiej / pod red. nauk. Katarzyny Wojan, Żanny Sładkiewicz i Hanny Hau ; przy udziale Katarzyny Wądołowskiej-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. [137]-144
    ISBN: 978-83-7865-270-0
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    15/22
    AUTORZY: Anna Hau, Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Profesor Marcelina Grabska jako dydaktyk
    ŹRÓDŁO: W: Imiona komunikacji językowej czyli demakijażowanie sensów : księga jubileuszowa dedykowana profesor Marcelinie Grabskiej / pod red. nauk. Katarzyny Wojan, Żanny Sładkiewicz i Hanny Hau ; przy udziale Katarzyny Wądołowskiej-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. [25]-27
    ISBN: 978-83-7865-270-0
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/22
    AUTORZY: Żanna Sładkiewicz, Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Słowo wstępne
    ŹRÓDŁO: W: W poszukiwaniu tożsamości językowej, t. 1 / red. nauk. Żanna Sładkiewicz i Katarzyna Wądołowska-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    OPIS FIZYCZNY: S. 9-12
    ISBN: 978-83-7865-408-7
    Tytuł-nazwa konferencji: Międzynarodowa Konferencja Naukowa "... Iż swój język mają" - W poszukiwaniu tożsamości językowej
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2015.10.15
    Do dnia: 2015.10.16
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/22
    TYTUŁ: W poszukiwaniu tożsamości językowej, t. 1 / red. nauk. Żanna Sładkiewicz i Katarzyna Wądołowska-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    OPIS FIZYCZNY: 320 s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-7865-408-7
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz. Indeks
    Tytuł-nazwa konferencji: Międzynarodowa Konferencja Naukowa "... Iż swój język mają" - W poszukiwaniu tożsamości językowej
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2015.10.15
    Do dnia: 2015.16.16
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL, RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/22
    AUTORZY: Anna Hau, Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ: Obywatelstwo i narodowość w językowym obrazie świata młodzieży
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Citizenship and nationality in the language image of the world of youth
    ŹRÓDŁO: Poznańskie Studia Polonistyczne.Seria Językoznawcza. - 2017, T. 24, z. 2, s. 47-57
    p-ISSN: 1233-8672
    e-ISSN: 2450-4939

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • linguistic image of the world
  • mental representations
  • concept of nationality
  • concept of citizenship
  • identity of the individual

    Adres url:
    DOI:
    19/22
    AUTORZY: Anna Hau, Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wychowanie i edukacja w perspektywie wpływu społecznego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Upbringing and education from the perspective of social influence
    ŹRÓDŁO: W: Perswazja językowa w różnych dyskursach = Rečevoe vozdejstvie v raznyh diskursah, t. 2 / pod red. Żanny Sładkiewicz i Aleksandry Klimkiewicz
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 175-183
    ISBN: 978-83-7865-490-2
    UWAGI: Bibliogr. 6 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • upbringing
  • education
  • social influence
  • strategies of influence
  • persuasive mechanisms

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/22
    AUTORZY: Anna Hau, Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Nauczyciel i uczeń w oczach młodzieży - raport z badań
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Teacher and student in the eyes of young people - report of research results
    ŹRÓDŁO: W: Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce : ujęcie interdyscyplinarne, t. 5 = Sociolingvističeskie issledovaniâ v teorii i praktike : meždisciplinarnyj podhod, t. 5 / pod red. Joanny Mampe, Karoliny Wielądek, Lady Ovchinnikovej i Fadhila Marzouka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2018
    OPIS FIZYCZNY: S. 141-149
    ISBN: 978-83-7865-651-7
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 201-215
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • student
  • teaching process
  • competence
  • qualifications
  • linguistic image of the world
  • consciousness

    21/22
    AUTORZY: Żanna Sładkiewicz, Katarzyna Wądołowska-Lesner.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Słowo wstępne
    ŹRÓDŁO: W: W poszukiwaniu tożsamości językowej, t. 3 / red. nauk. Żanna Sładkiewicz i Katarzyna Wądołowska-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2018
    OPIS FIZYCZNY: S. 7-10
    ISBN: 978-83-7865-659-3
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    22/22
    TYTUŁ: W poszukiwaniu tożsamości językowej, t. 3 / red. nauk. Żanna Sładkiewicz i Katarzyna Wądołowska-Lesner
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2018
    OPIS FIZYCZNY: 179 s.
    ISBN: 978-83-7865-659-3
    UWAGI: Bibliogr. przy rozdz.
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL, RUS
    Punktacja MNiSW: 5.000
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego