logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: ZAMOJSKI PIOTR
Liczba odnalezionych rekordów: 33



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/33
AUTORZY: Piotr Zamojski.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Widmo absolutu : głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań
ŹRÓDŁO: W: Dokąd zmierza polska szkoła? / pod red. Doroty Klus-Stańskiej
ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak Teresa i Józef Śniecińscy, cop. 2008
OPIS FIZYCZNY: S. [169]-173
ISBN: 978-83-89501-95-0
UWAGI: Bibliogr. 5 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
2/33
AUTORZY: Kinga Bornowska, Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
TYTUŁ: Ambiwalencja selekcji w szkole wyższej - raport z badań. (Na przykładzie kwestii jakości kształcenia pedagogów)
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Ambiguity of the university school selections - research rapport. (On the example of the teachers education quality)
ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2009, R. 5, nr 1, s. [119]-137
p-ISSN: 1734-1582

Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
3/33
AUTORZY: Piotr Zamojski.
TYTUŁ: Cynizm i donkiszoteria. Etyczne konteksty masowego kształcenia w szkole wyższej
ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2009, nr 4 (48), s. [129]-139
p-ISSN: 1505-8808

UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
4/33
AUTORZY: Piotr Zamojski.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Ideologiczne wymiary procesu kształcenia a zakres problemowy dydaktyki
ŹRÓDŁO: W: Paradygmaty współczesnej dydaktyki / pod red. Lucyny Hurło, Doroty Klus-Stańskiej i Marii Łojko
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
OPIS FIZYCZNY: S. [124]-134
ISBN: 978-83-787-047-3
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
5/33
TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Ars Educandi / red. nacz. Piotr Zamojski
ISSN: 1230-607X
ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2010
OPIS FIZYCZNY: 24 cm
Typ publikacji: PEC
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
6/33
AUTORZY: Piotr Zamojski (tł.).
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Czy jest miejsce dla pedagogiki krytycznej na uniwersytecie? : Manuela Guilherme rozmawia z Henrym A. Giroux
ŹRÓDŁO: W: Edukacja i sfera publiczna : idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej / Henry A. Giroux, Lech Witkowski
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
OPIS FIZYCZNY: S. 96-108
ISBN: 978-83-7587-536-2
Typ publikacji:
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
7/33
AUTORZY: Piotr Zamojski.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Miejsce normatywności w dyskursie pedagogiki : ku pojmowaniu działania edukacyjnego jako kwestii etycznej
ŹRÓDŁO: W: Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela / red. nauk. Joanna M. Michalak
ADRES WYDAWNICZY: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [327]-339
ISBN: Bibliogr. 43 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
8/33
AUTORZY: Henry A. Giroux, Piotr Zamojski (tł.).
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Naga pedagogia i przekleństwo neoliberalizmu : przemyśleć edukację wyższą jako praktykę wolności
ŹRÓDŁO: W: Edukacja i sfera publiczna : idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej / Henry A. Giroux, Lech Witkowski
ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
OPIS FIZYCZNY: S. [281]-298
ISBN: 978-83-7587-536-2
Typ publikacji:
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BUG]
9/33
AUTORZY: Piotr Zamojski.
TYTUŁ: Pytanie o "kwestie pierwsze" w pedagogice : słowo wstępne
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The question of the "first issues" in pedagogy : foreword
ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2010, T. 7, s. [7]-12
p-ISSN: 1230-607X

UWAGI: Bibliogr. w przypisach
Typ publikacji: PWS
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • first issues
  • educational theory
  • pedagogy
  • engagement
  • world

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Pytanie o cel kształcenia : zaproszenie do debaty
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2010
    OPIS FIZYCZNY: 354 s., 21 cm
    ISBN: 978-83-7326-658-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 338-354
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Teoretyczność praktyki. Przeciw pytaniu o granice autonomii teorii i praktyki edukacyjnej
    ŹRÓDŁO: W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / pod red. Ewy Rodziewicz, Adeli Kożyczkowskiej, Małgorzaty Lewartowskiej-Zychowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, [2009]
    OPIS FIZYCZNY: S. [315]-323
    ISBN: 978-83-7531-019-1
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski, Jarosław Jendza (tł.).
    TYTUŁ: The question of the "first issues" in pedagogy
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2010, T. 7, s. 14-19
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji:
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pedagogy
  • first issues

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/33
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Piotr Zamojski, Sylwester Zielka.
    TYTUŁ: Zadanie rekonstrukcji normatywności - wynaleźć pedagogikę na nowo : z profesorem Tomaszem Szkudlarkiem rozmawiają dr P. Zamojski i mgr S. Zielka
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Reconstruction of normativity - reinvention of pedagogy
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2010, T. 7, s. [131]-145
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PWY
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    14/33
    AUTORZY: Marek Kwiatkowski, Teresa Sadoń-Osowiecka, Ryta Suska-Wróbel, Marek Żukowski, Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Edukacja matematyczno-przyrodnicza w Polsce : raport z debat publicznych Uniwersytetu Gdańskiego
    ŹRÓDŁO: W: Pomyśleć szkołę inaczej... : edukacja matematyczno-przyrodnicza w toku debat publicznych / Piotr Zamojski
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. 122-133
    ISBN: 978-83-7531-195-2
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    15/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Kondycja uniwersytetu - słowo wstępne
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2011, T. 8, s. 7-12
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Pomyśleć szkołę inaczej... : edukacja matematyczno-przyrodnicza w toku debat publicznych.
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2011.
    OPIS FIZYCZNY: 133, [1] s., 21 cm.
    ISBN: 978-83-7531-195-2
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/33
    AUTORZY: Joanna Rutkowiak, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Transgresyjność pedagogiki 20-lecia wolności w "kwestiach pierwszych". Dialog międzygeneracyjny
    ŹRÓDŁO: W: Pedagogika : zakorzenienie i transgresja / pod red. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz i Pawła Rudnickiego
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [105]-116
    ISBN: 978-83-62302-23-9
    UWAGI: Bibliogr. 19 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Polish pedagogy
  • political transformation
  • new beginnings
  • critigue
  • transgression

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Uniwersytet jako sfera publiczna : wprowadzenie do projektu interwencji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: University as a public sphere : introduction to a project of intervention
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2011, T. 34, s. [51]-67
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • idea of university
  • public sphere
  • neoliberal shift
  • intervention

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    19/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Z powrotem ku kwestii wychowania : próba recepcji serii "Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie"
    ŹRÓDŁO: Ars Educandi. - 2011, T. 8, s. 143-152
    p-ISSN: 1230-607X

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    UWAGI: Rec. pracy: Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak. - Gdańsk, 2007
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    20/33
    TYTUŁ [CZASOPISMA, SERII]: Ars Educandi / red. nacz. Piotr Zamojski
    ISSN: 1230-607X
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012
    OPIS FIZYCZNY: 24 cm
    Typ publikacji: PEC
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    21/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Od demaskacji ku budowaniu. Po-krytyczna perspektywa badań pedagogicznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: From unmasking towards building. A post-critical perspective in educational research
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2014, nr 3 (67), s. [7]-22
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 55 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja krytyczna
  • perspektywa po-krytyczna
  • badania edukacyjne
  • emancypacja
  • społeczny konstruktywizm
  • interakcjonizm symboliczny

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical education
  • post-critical perspective
  • educational research
  • emancipation
  • responsibility

    Adres url:
    22/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Simulating education. The bureaucratisation of schooling as a production of the simulacra
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2014, R. 10, nr 26, s. 25-38
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • schooling
  • bureaucracy
  • documenting
  • simulation
  • simulacra

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    23/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Co to znaczy, że szkoła jest "publiczna"?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: What does it mean that school is 'public'?
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 73-92
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 64 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • sfera publiczna
  • szkoła
  • prywatyzacja
  • utowarowienie
  • jawność
  • Masschelein

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • public sphere
  • school
  • privatization
  • commodification
  • disclosure
  • Masschelein

    Adres url:
    24/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Philosophy for Education - an attempt at exercise in thought
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Filozofia dla edukacji - próba ćwiczenia w myśleniu
    ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2015, R. 60, nr 1, s. 127-151
    p-ISSN: 0023-5938

    UWAGI: Bibliogr. 62 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • filozofia
  • praktyka edukacyjna
  • ontoteologia
  • racjonalność działania
  • filozoficzne zaangażowanie w problematykę edukacji
  • po-krytyczna relacja między filozofią a praktyką edukacyjną

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    25/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Praktykowanie Universitas
    ŹRÓDŁO: Bliza. - 2015, nr 1 (22), s. 7-12
    p-ISSN: 2080-6213

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • university
  • preformative meanings
  • study
  • susspention

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    26/33
    AUTORZY: Jarosław Jendza, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Privatizing Montessori. The capitalisation of knowledge and the inability to renew meanings
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Prywatyzacja Montessori. Kapitalizacja wiedzy i niezdolność do odnawiania znaczeń
    ŹRÓDŁO: Studia Pedagogiczne. - 2015, T. 68, s. 141-155
    p-ISSN: 0081-6795

    UWAGI: Bibliogr. 35 poz.
    UWAGI: Tyt. tomu: Dzieciństwo i wczesna edukacja: kontrowersje, problemy i poszukiwania
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • metoda Montessori
  • prywatyzacja wiedzy
  • publiczny charakter wiedzy pedagogicznej

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Montessori method
  • privatisation of knowledge
  • public character of pedagogical knowledge

    Adres url:
    27/33
    AUTORZY: Jolanta Kruk, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej "Współczesne problemy kształcenia. Idee - teorie - metodyki" : Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna, 20 maja 2014 r.
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2015, R. 11, nr 1, s. 167-169
    p-ISSN: 1734-1582

    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: POL
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    28/33
    AUTORZY: Jarosław Jendza, Ewa Zalewska, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Techniczny, epistemologiczny i kulturowy wymiar metod kształcenia. Casus metody Montessori
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The technical, epistemological, and cultural dimensions of educational methods. The casus of the Montessori method
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2015, R. 11, nr 1, s. 46-55
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • metoda kształcenia
  • technika
  • epistemologia
  • kultura
  • przygotowane otoczenie
  • Montessori

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • method
  • technique
  • epistemology
  • culture
  • prepared environment
  • Montessori

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    29/33
    AUTORZY: Naomi Hodgson, Joris Vlieghe, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Manifesto for a post-critical pedagogy
    ADRES WYDAWNICZY: [S. l.] : Punctum Books, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 104 s.
    ISBN: 978-1-947447-38-7
    ISBN: 978-1-947447-39-4
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • post-critical
  • critical pedagogy
  • love
  • hope
  • affirmation
  • world
  • equality
  • pedagogical hermeneutics
  • principled normativity
  • new generation
  • unspeakable education

    30/33
    AUTORZY: Joris Vlieghe, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: After postmodernism: asking the right question
    ŹRÓDŁO: Educational Philosophy and Theory. - 2018, online first, s. 1-2
    p-ISSN: 0013-1857
    e-ISSN: 1469-5812

    UWAGI: BIbliogr.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Wskaźnik Impact Factor ISI: 0.864
    Punktacja MNiSW: 20.000
    5-letni Impact Factor ISI: 0.968
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • postmodernism
  • postmodernity
  • postcriticality

    DOI:
    31/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Cultural codes and education in Poland - a plea for a new educational imaginary
    ŹRÓDŁO: Policy Futures in Education, [dokument elektroniczny]. - 2017, online first, s. 1-18
    e-ISSN: 1478-2103

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • cultural codes
  • education in Poland
  • totalitarian code in education
  • modernisation code in education
  • educational imaginary
  • folwark code in education

    DOI:
    32/33
    AUTORZY: Naomi Hodgson, Joris Vlieghe, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Education and the Love for the World: articulating a post-critical educational philosophy
    ŹRÓDŁO: Foro de Educación. - 2018, Vol. 16, no. 24, s. 7-20
    p-ISSN: 1698-7799
    e-ISSN: 1698-7802

    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • post-critical
  • critical pedagogy
  • love
  • hope
  • affirmation
  • world
  • equality
  • pedagogical hermeneutics
  • principled normativity
  • new generation
  • unspeakable education

    Inne bazy podające opis:
  • Web of Science

    Adres url:
    DOI:
    33/33
    AUTORZY: Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Educational philosophy for a post-secular age, by David Lewin: London: Routledge, 2017. Pp. 168. Hb. 9781138923669 L110; ebook 9781315684901 L35.99
    ŹRÓDŁO: philosophy-of-education.org, [dokument elektroniczny]. - Utworzone 2018
    TRYB DOSTĘPU: http://www.philosophy-of-education.org/publications/book-review-educational-philosophy-for-a-post-secular-age.html [dostęp 11.04.2018]
    p-ISSN: 0309-8249
    e-ISSN: 1467-9752

    UWAGI: Bibliogr. 3 poz.
    Typ publikacji: ZRE
    Język publikacji: ENG
    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego