logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS
Liczba odnalezionych rekordów: 13



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/13
AUTORZY: Monika Popow.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Kim są Polacy? - kategoria polskości w dyskursie prasowym
ŹRÓDŁO: W: Wielokulturowość w dziedzictwie kulturowym polskich społeczności regionalnych i lokalnych / red. nauk. Samanta Kowalska
ADRES WYDAWNICZY: Kalisz ; Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2011
OPIS FIZYCZNY: S. 346-359
ISBN: 978-83-62135-10-3
UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • polskość
  • krytyczna analiza dyskursu
  • Laclau Mouffe
  • artykuły prasowe

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • national identity
  • Polish identity
  • critical discourse analysis

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/13
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Między strukturą a działaniem - psychoanalityczna koncepcja fantazmatu w jakościowych badaniach społecznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Between agency and structure - psychoanalitic notion of phantasmata in qualitative social research
    ŹRÓDŁO: W: Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych / pod red. Anny Gajdzicy, Aleksandry Minczanowskiej, Małgorzaty Stokłosy
    SERIA: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, z. 15
    OPIS FIZYCZNY: S. 177-193
    ISBN: 978-83-7587-685-7
    UWAGI: Bibliogr. 25 poz.
    UWAGI: Materiały XXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów, 13-18.09.2010 r., Ustroń i Cieszyn
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • phantasmata
  • Jaques Lacan
  • qualitative research
  • critical discourse analysis
  • CDA
  • phenomenography
  • agency
  • structure
  • discourse

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/13
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Obraz porządku społecznego i tożsamości obywatelskiej na przykładzie wybranych podręczników wiedzy o społeczeństwie
    ŹRÓDŁO: W: Podręczniki i poradniki : konteksty, dyskursy, perspektywy / red. nauk. Mariola Chomczyńska-Rubacha
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [69]-87
    ISBN: 978-83-7587-646-8
    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • citizenship
  • civil society
  • citizenship education
  • textbooks
  • curriculum
  • identity
  • CAD
  • critical discourse analysis
  • Norman Fairclough

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/13
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Krytyczna Analiza Dyskursu w badaniach nad ukrytym programem szkolnym
    ŹRÓDŁO: W: Władza, sens, działanie : studia wokół związków ideologii i edukacji / pod red. Pawła Rudnickiego, Marcina Starnawskiego i Mirosławy Nowak-Dziemianowicz
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. [153]-171
    ISBN: 978-83-62302-58-1
    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical discourse analysis
  • hidden curriculum
  • ideology
  • education

    5/13
    AUTORZY: Wojciech Siegień.
    TYTUŁ: Przedszkole a polityka edukacyjna na Białorusi. Analiza dyskursu władzy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Preschooling in educational policy in Belarus. An analysis of the discourse of power
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2012, R. 8, nr 2, s. [24]-38
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • krytyczna analiza dyskursu
  • Białoruś
  • edukacja przedszkolna
  • władza
  • autorytaryzm

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical discourse analysis
  • Belarus
  • preschool education
  • authoritarianism

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/13
    AUTORZY: Monika Popow.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dyskurs historyczny w podręcznikach języka polskiego w gimnazjum : analiza krytyczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Historical discourse in the Polish language textbooks in grammar schools : critical analyze
    ŹRÓDŁO: W: Historia ludzi, historia dla ludzi : krytyczny wymiar edukacji historycznej / red. Iwona Chmura-Rutkowska, Edyta Głowacka-Sobiech, Izabela Skórzyńska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013
    OPIS FIZYCZNY: S. 251-277
    ISBN: 978-83-7850-544-0
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • textbooks
  • historical discourse
  • critical discourse analysis

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/13
    AUTORZY: Dorota Rancew-Sikora.
    TYTUŁ: Dyskurs i interakcja : problem trafnego wyboru kontekstu do interpretacji rozmów
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Discourse and/as interaction : the problem of relevant context selection for the interpretation of talk
    ŹRÓDŁO: Przegląd Socjologii Jakościowej, [dokument elektroniczny]. - 2013, T. 9, nr 1, s. 12-31
    TRYB DOSTĘPU: http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/Volume21/PSJ_9_1_Rancew-Sikora.pdf [dostęp 28.02.2014]
    e-ISSN: 1733-8069

    UWAGI: Bibliogr. 32 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • analiza konwersacyjna
  • krytyczna analiza dyskursu
  • rozmowy formalne i nieformalne
  • władza w interakcji
  • przesłuchanie policyjne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conversation analysis
  • critical discourse analysis
  • formal and informal talk
  • power in interaction
  • police interrogation

    Adres url:
    8/13
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Łukasz Stankiewicz.
    TYTUŁ: Future perfect? Conflict and agency in higher education reform in Poland
    ŹRÓDŁO: International Journal for Academic Development. - 2014, Vol. 19, iss. 1, s. 37-49
    p-ISSN: 1360-144X

    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • change agents
  • critical discourse analysis
  • higher education reform
  • organizational change
  • Poland

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    DOI:
    9/13
    AUTORZY: Sława Grzechnik.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pozycja ataków performatywnych oraz językowej wrażliwości etycznej w zhierarchizowanym rodzajowo-dyskursywnym polu klasy szkolnej. Krytyczna analiza dyskursu
    ŹRÓDŁO: W: Codzienność, performatywność, demokracja : pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności / pod red. Lucyny Kopciewicz i Beaty Simlat-Żuk
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 183-213
    ISBN: 978-83-63434-40-3
    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language
  • gender
  • education
  • critical discourse analysis

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/13
    AUTORZY: Piotr Stańczyk, Anita Wasik.
    TYTUŁ: Bom dia São Tomé : Saotomejskie malarstwo reklamowe - analiza dyskursu wizualnego = Pintura publicitária sao-tomense - análise de discurso visual = Sao Toméan advertisement painting - visual discourse analysis
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 320 s., il.
    ISBN: 978-83-65366-37-5
    UWAGI: Bibliogr. s. 306-310
    UWAGI: Tekst równoległy pol., por., eng.
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL, POR
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Cultural Studies
  • African Cultural Studies
  • visual discourse analysis
  • critical discourse analysis
  • popular culture
  • advertisement
  • graphic design
  • visual literacy

    Adres url:
    11/13
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Dyskurs edukacyjny oraz problem dyskursywnego konstruowania tożsamości i wiedzy z perspektywy krytycznej i krytycznie zorientowanej analizy dyskursu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Educational discourse and the question of discursive construction of knowledge and identity from the perspective of critical and critically oriented discourse analysis
    ŹRÓDŁO: Kultura, Społeczeństwo, Edukacja. - 2017, nr 2 (12), s. 285-311
    p-ISSN: 2300-0422

    UWAGI: Bibliogr. 72 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical discourse analysis
  • Educational Discourse
  • identity formation

    DOI:
    12/13
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Krytyczna Świadomość Językowa i Pozytywna Analiza Dyskursu. Edukacyjne implikacje krytycznie zorientowanych teorii dyskursu
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Critical Language Awareness and Positive Discourse Analysis. Educational implications of critically oriented theories of discourse
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2017, R. 13, nr 2 (37), s. 55-67
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • krytyczna edukacja językowa
  • krytyczna świadomość językowa
  • pozytywna analiza dyskursu
  • krytyczna alfabetyzacja
  • krytyczna analiza dyskursu
  • design

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical language education
  • critical language awareness
  • Positive Discourse Analysis
  • critical literacy
  • critical discourse analysis
  • design

    Adres url:
    13/13
    AUTORZY: Beata Karpińska-Musiał.
    TYTUŁ: The educational rhetoric of empowerment in academic tutoring: The teacher's and student's perspectives
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Edukacyjna retoryka upełnomocnienia w tutoringu akademickim z perspektywy nauczyciela i studenta
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2017, no. 14/1, s. 205-224
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • język
  • edukacyjna retoryka upełnomocnienia
  • krytyczna analiza dyskursu
  • retoryka
  • tutoring akademicki

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • academic tutoring
  • critical discourse analysis
  • educational rhetoric of empowerment
  • language
  • rhetoric

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego