logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: CRITICAL PEDAGOGY
Liczba odnalezionych rekordów: 27



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/27
AUTORZY: Piotr Stańczyk.
TYTUŁ: Praca szkoły niebędąca złudzeniem. O podwójnej efektywności pracy szkoły
ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2008, nr 2 (39), s. 63-75
p-ISSN: 0867-0323
e-ISSN: 2450-3452

UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • Zbigniew Kwieciński
  • sociopathology of education
  • symbolic violence

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Przemiany dyskursu pedagogiki pracy jako "kastracja" Marksa
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Transformations of labour pedagogy discourse as "castration" of Marx
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2008, nr 3 (43), s. 77-94
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Karl Marx
  • Marxism
  • marxism-leninism
  • vocational education
  • labour pedagogy
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Przemoc i emancypacja : ambiwalencja funkcji studiów zaocznych
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008
    OPIS FIZYCZNY: 250, [1] s., il., 21 cm
    ISBN: 978-83-7326-525-7
    UWAGI: Bibliogr. s. 247-251
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • sociology of education
  • higher education
  • extramural studies
  • adult education

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/27
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek, Bogusław Śliwerski.
    TYTUŁ: Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki
    OZNACZENIE WYDANIA: Wyd. 4 popr.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009
    OPIS FIZYCZNY: 111 s., 25 cm
    ISBN: 978-83-7587-169-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 109-111
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 20.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • antipedagogy
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/27
    AUTORZY: Tomasz Szkudlarek.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Po co nam dziś pedagogika krytyczna?
    ŹRÓDŁO: W: Edukacja i sfera publiczna : idee i doświadczenia pedagogiki radykalnej / Henry A. Giroux, Lech Witkowski
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
    OPIS FIZYCZNY: S. [479]-487
    ISBN: 978-83-7587-536-2
    Typ publikacji: PWS
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • postcommunism
  • politics
  • Poland

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Alibi niskich zarobków. O wysokiej randze bezinteresowności w ideologii zawodowej nauczycieli
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Low wages alibi. On high rank of selflessness in vocational ideology of teachers
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2011, nr 4 (56), s. 43-63
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • teacher education
  • vocational ideology

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Pedagogiczne kontrowersje wokół prawa wyznaniowego w Polsce - przypadek katechezy szkolnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Controversies on religious law in Poland - the school catechesis case
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2011, nr 2 (45), s. 189-205
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school catechesis
  • critical pedagogy
  • religious law
  • illegitimate proselytism

    Adres url:
    8/27
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Pożytek z psychoanalizy dla pedagogiki - koncepcja Jacques'a Lacana w perspektywie teorii wychowania.
    ŹRÓDŁO: W: Tożsamość teorii wychowania / pod red. nauk. Jana Papieża.
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
    OPIS FIZYCZNY: S. [179]-190.
    ISBN: 978-83-7587-643-7
    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • psychoanalysis
  • Jacques Lacan
  • education
  • identity
  • identification
  • emancipation
  • critical theory
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Praca i człowieczeństwo w nieegalitarnym świecie. O emeryturze w kategoriach "skoku do królestwa wolności"
    ŹRÓDŁO: W: Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie - horyzonty społeczno-filozoficzne / pod red. Danuty Wajsprych
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Impuls, 2011
    SERIA: Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego, t. 5
    OPIS FIZYCZNY: S. 43-58
    ISBN: 978-83-89067-53-1
    ISBN: 978-83-7587-625-3
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • retiring
  • Karl Marx
  • freedom
  • emancipaton

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: "Uczniowie z problemami", problem z uczniami i idealna lekcja. Narracje nauczycieli o sensie pracy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Students with difficulties, difficulties with students and an ideal lesson. Teachers' narratives on the meaning of their work
    ŹRÓDŁO: Kultura i Edukacja. - 2012, nr 3 (89), s. [157]-179
    p-ISSN: 1230-266X

    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • vocational ideology
  • critical pedagogy
  • students with problems

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/27
    AUTORZY: Małgorzata Cackowska, Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Katecheza szkolna - między demokracją a teologią zstępującą
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: School catechesis - between democracy and descending theology
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2012, nr 1 (57), s. 19-38
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 42 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school catechesis
  • critical pedagogy
  • post-totalitarian school
  • monologue
  • dialogue

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/27
    AUTORZY: Piotr Kowzan.
    TYTUŁ: Krytyczna czy bankowa? Edukacja ekonomiczna na uniwersytecie i poza nim
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Critical or banking? Economical education at and outside of the university
    ŹRÓDŁO: Praktyka Teoretyczna, [dokument elektroniczny]. - 2013, nr 1 (7), s. [195]-217
    TRYB DOSTĘPU: http://www.praktykateoretyczna.pl/PT_nr7_2013_NOU/12.Kowzan.pdf [dostęp 04.03.2014]
    e-ISSN: 2081-8130

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • edukacja ekonomiczna
  • dług
  • OECD
  • pedagogika krytyczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • economical educacion
  • debt
  • OECD
  • critical pedagogy

    Adres url:
    13/27
    AUTORZY: Tarzycjusz Buliński.
    TYTUŁ: Kultura popularna w nauczaniu szkolnym : analiza krytyczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Popular culture in school instruction : a critical analysis
    ŹRÓDŁO: Psychologia Wychowawcza. - 2013, T. 46, nr 4, s. [139]-152
    p-ISSN: 0033-2860

    UWAGI: Bibliogr. 64 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • kultura popularna
  • szkoła
  • pedagogika krytyczna
  • antropologia kulturowa
  • psychologia rozwojowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • popular culture
  • school education
  • critical pedagogy
  • cultural anthropology
  • developmental psychology

    Adres url:
    DOI:
    14/27
    AUTORZY: Małgorzata Zielińska.
    TYTUŁ: Migration and adult education : time, place and power : Polish migrants in Reykjavik, Iceland
    ŹRÓDŁO: Power and Education, [dokument elektroniczny]. - 2013, Vol. 5, no. 2, s. 120-136
    TRYB DOSTĘPU: http://dx.doi.org/10.2304/power.2013.5.2.120 [dostęp 1.07.2014]
    e-ISSN: 1757-7438

    UWAGI: Bibliogr. 36 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adult education
  • critical pedagogy
  • language and power
  • migration studies
  • Polish migration
  • Iceland

    Adres url:
    DOI:
    15/27
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: Teoretyczne inspiracje pedagogiki specjalnej : pedagogika krytyczna
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Theoretical inspirations of special education : critical pedagogy
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 25, s. [7]-16
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 3 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • special education
  • discrimination
  • idealization of integration

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/27
    AUTORZY: Amadeusz Krause.
    TYTUŁ: O psuciu pedagogiki - rozważania na kanwie doświadczeń członka PKA
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About ruining the pedagogy - deliberations based on experience of PKA member
    ŹRÓDŁO: Rocznik Pedagogiczny. - 2014, T. 37, s. 37-46
    p-ISSN: 0137-9585

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • state of pedagogy
  • academic discourse
  • crisis of pedagogy
  • critical pedagogy

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    17/27
    AUTORZY: Marcin Boryczko.
    TYTUŁ: Paradoksalne funkcje szkoły : studium krytyczno-etnograficzne
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015
    OPIS FIZYCZNY: 333, [1] s., il., 24 cm
    ISBN: 978-83-7865-285-4
    UWAGI: Bibliogr. s. 325-332
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • school ethnography
  • critical ethnography
  • language codes
  • systemic functional linguistics
  • critical pedagogy

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    18/27
    AUTORZY: Małgorzata Zielińska, Piotr Kowzan (tł.), Dominik Krzymiński.
    TYTUŁ: Pogłoski o śmierci edukacji krytycznej okazały się mocno przesadzone...
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2015, nr 3 (71), s. 153-161
    p-ISSN: 1505-8808

    Typ publikacji: POS
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • conference

    Adres url:
    19/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Interesy, ekonomia i emancypacja. O powrocie pedagogiki krytycznej do zagadnień społeczno-ekonomicznych i pojęciu interwencji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Interests, economics and emancipation. On return of critical pedagogy to socio-economic issues and category of intervention
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2016, T. 19, nr 2 (74), s. 31-52
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pedagogika krytyczna
  • interwencja
  • klasa społeczna
  • emancypacja
  • polityki publiczne
  • Paulo Freire

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • critical pedagogy
  • intervention
  • social class
  • emancipation
  • public politics
  • Paulo Freire

    Adres url:
    20/27
    AUTORZY: Karolina Starego.
    TYTUŁ: Poza dyskurs kompetencji w edukacji krytycznej. "Trzeci termin" oraz Paula Freirego i Jacquesa Rancière'a idea dialogu "zapośredniczonego"
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Beyond competence: Paulo Freire, Jacque Rancière and the use of the "third term" in critical pedagogy
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2016, nr 1 (55), s. 33-53
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Paulo Freire
  • Jacques Rancière
  • kompetencje
  • dialog
  • pedagogika krytyczna
  • rzecz
  • "trzeci termin"

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Paulo Freire
  • Jacques Rancière
  • competence
  • dialogue
  • critical pedagogy
  • third term

    Adres url:
    21/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: A Luta Continua. Cadernos de Cultura Popular: podręcznik do alfabetyzacji i postalfabetyzacji dorosłych współautorstwa Paula Freire jako przykład emancypacyjnej edukacji ludowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A Luta Continua. Cadernos de Cultura Popular: adults' alphabetization and post-alphabetization handbook of Paulo Freire as an example of emancipatory popular education
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2017, nr 2 (78), s. 29-51
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dekolonizacja
  • alfabetyzacja
  • edukacja ludowa
  • pedagogika emancypacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • decolonization
  • alphabetization
  • popular education
  • pedagogy of emancipation
  • critical pedagogy

    Adres url:
    22/27
    AUTORZY: Martin Blaszk.
    TYTUŁ: Happening in education : theoretical issues
    ADRES WYDAWNICZY: Frankfurt am Main [etc.] : Peter Lang Edition, cop. 2017
    OPIS FIZYCZNY: 166 s., il., 22 cm
    SERIA: Gdańsk Studies in Language, 2196-016X, vol. 13
    ISBN: 978-3-631-72242-8
    ISBN: 978-3-631-72243-5 (E-Book)
    ISBN: 978-3-631-72244-2 (EPUB)
    ISBN: 978-3-631-72245-9 (MOBI)
    UWAGI: Bibliogr. s. 147-157. Indeks
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • happening
  • visual art
  • theatre
  • school and society
  • critical pedagogy
  • teaching as a liminal practice
  • creative pedagogy
  • multiple intelligences
  • participatory research
  • bricolage
  • rhizome-tumbleweed
  • compulsory schooling
  • EFL teaching

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    23/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Kolonializm, kolonizacja i dekolonizacja w filozofii wychowania Paulo Freirego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Colonialism, colonisation and decolonisation in Paulo Freire's philosophy of education
    ŹRÓDŁO: Kultura i Edukacja. - 2017, nr 3 (117), s. 58-73
    p-ISSN: 1230-266X

    UWAGI: Bibliogr. 40 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Paulo Freire
  • colonisation
  • decolonisation
  • popular education
  • literacy
  • emancipatory pedagogy
  • critical pedagogy
  • revolutionary pedagogy

    DOI:
    24/27
    AUTORZY: Naomi Hodgson, Joris Vlieghe, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Manifesto for a post-critical pedagogy
    ADRES WYDAWNICZY: [S. l.] : Punctum Books, 2017
    OPIS FIZYCZNY: 104 s.
    ISBN: 978-1-947447-38-7
    ISBN: 978-1-947447-39-4
    Typ publikacji: ZM
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • post-critical
  • critical pedagogy
  • love
  • hope
  • affirmation
  • world
  • equality
  • pedagogical hermeneutics
  • principled normativity
  • new generation
  • unspeakable education

    25/27
    AUTORZY: Naomi Hodgson, Joris Vlieghe, Piotr Zamojski.
    TYTUŁ: Education and the Love for the World: articulating a post-critical educational philosophy
    ŹRÓDŁO: Foro de Educación. - 2018, Vol. 16, no. 24, s. 7-20
    p-ISSN: 1698-7799
    e-ISSN: 1698-7802

    UWAGI: Bibliogr. 38 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • post-critical
  • critical pedagogy
  • love
  • hope
  • affirmation
  • world
  • equality
  • pedagogical hermeneutics
  • principled normativity
  • new generation
  • unspeakable education

    Inne bazy podające opis:
  • Web of Science

    Adres url:
    DOI:
    26/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Freirego Suchodolskim - Suchodolskiego Freirem: pedagogika materialistyczna i krytyka ideologii
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Freire with Suchodolski - Suchodolski with Freire: materialist pedagogy and critique of ideology
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2018, T. 21, nr 2 (82), s. 7-30
    p-ISSN: 1505-8808
    e-ISSN: 2450-3428

    UWAGI: Bibliogr. 47 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Bogdan Suchodolski
  • Paulo Freire
  • pedagogika materialistyczna
  • krytyka ideologii
  • pedagogika krytyczna
  • pedagogika rzeczy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Bogdan Suchodolski
  • Paulo Freire
  • materialist pedagogy
  • critique of ideology
  • critical pedagogy
  • thing-centered pedagogy

    Adres url:
    27/27
    AUTORZY: Piotr Stańczyk.
    TYTUŁ: Uciśnieni, historia i społeczna zmiana. Historiozofia w filozofii wychowania P. Freirego: pojęcie historii jako możliwości
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The oppressed, history and social change. Philosophy of history in P. Freire's philosophy of education: category of history as possibility
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2018, Vol. 30, nr 1 (59), s. 53-72
    p-ISSN: 0867-0323
    e-ISSN: 2450-3452

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • historia jako możliwość
  • pedagogika emancypacyjna
  • Paulo Freire
  • historiozofia
  • ideologia
  • pedagogika krytyczna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • history as possibility
  • emancipatory education
  • Paulo Freire
  • philosophy of history
  • ideology
  • critical pedagogy

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego