logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: DYSLEXIA
Liczba odnalezionych rekordów: 19



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/19
AUTORZY: Maria Pąchalska, Katarzyna Bogdanowicz, Katarzyna Tomaszewska, Marta Łockiewicz, Marta Bogdanowicz.
TYTUŁ: The stimulation of creative activity in dyslexic adults
ŹRÓDŁO: Acta Neuropsychologica. - 2009, Vol. 7, no. 2, s. 113-130
p-ISSN: 1730-7503

UWAGI: Bibliogr. 44 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 4.000
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • creativity
  • art therapy

    Adres url:


    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/19
    AUTORZY: Anna Wysocka, Małgorzata Lipowska.
    TYTUŁ: Genetyczne podłoże współwystępowania ADHD i dysleksji rozwojowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Genetic background of comorbidity between ADHD and developmental dyslexia
    ŹRÓDŁO: Psychiatria i Psychologia Kliniczna. - 2010, Vol. 10, nr 3, s. 189-194
    p-ISSN: 1644-6313

    UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • ADHD
  • dysleksja
  • współwystępowanie
  • podłoże genetyczne
  • geny kandydujące

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ADHD
  • dyslexia
  • comorbidity
  • genetic background
  • candidate genes



    3/19
    AUTORZY: Reda Gedutienė, Marta Bogdanowicz.
    TYTUŁ: Development of an assessment battery for reading and writing difficulties in the second grade : should measures of handedness be included?
    ŹRÓDŁO: Acta Neuropsychologica. - 2012, Vol. 10, no. 2, s. 193-203
    p-ISSN: 1730-7503

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • lateralization
  • manual dexterity
  • dyslexia
  • dysgraphia

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/19
    AUTORZY: Zofia Pomirska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Difficulties in learning to read and write as a consequence of negligence of the educational system
    ŹRÓDŁO: W: The 2nd Electronic International Interdisciplinary Conference EIIC 2013, Slovak Republic, 2-6 September 2013 : proceedings, [dokument elektroniczny]
    ADRES WYDAWNICZY: Zilina : EDIS - Publishing Institution of the University of Zilina, 2013
    SERIA: Proceedings in Electronic International Interdisciplinary Conference, 1338-7871, Vol. 2, iss. 1
    OPIS FIZYCZNY: S. 564-567
    ISBN: 978-80-554-0762-3
    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    UWAGI: http://www.eiic.cz/archive/?vid=1&aid=2&kid=20201-17 [dostęp 21.02.2014]
    Tytuł-nazwa konferencji: 2nd Electronic International Interdisciplinary Conference EIIC 2013
    Miejsce konferencji: Zilina
    Kraj: SK
    Od dnia: 2013.09.02
    Do dnia: 2013.09.06
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • difficulties in reading and writing
  • dyslexia
  • functional illiteracy
  • education

    5/19
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Katarzyna Maria Bogdanowicz.
    TYTUŁ: Dysleksja u osób dorosłych
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
    OPIS FIZYCZNY: 163 s., 24 cm
    ISBN: 978-83-7850-287-6
    UWAGI: Bibliogr. s. 143-163
    Typ publikacji: PM
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • adults
  • reading & spelling deficits
  • strengths

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/19
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Karol Karasiewicz, Marta Bogdanowicz, Katarzyna Maria Bogdanowicz.
    TYTUŁ: Modele zasobów psychologicznych osób dorosłych z dysleksją i bez tego zaburzenia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The models of psychological resources of adults with and without dyslexia
    ŹRÓDŁO: Psychologia Rozwojowa. - 2013, T. 18, nr 2, s. 65-78
    p-ISSN: 1895-6297

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dorośli
  • dysleksja
  • zdolności wzrokowo-przestrzenne
  • kreatywność
  • motywacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adults
  • dyslexia
  • visual-spatial abilities
  • creativity
  • motivation

    Adres url:
    DOI:
    7/19
    AUTORZY: Katarzyna Maria Bogdanowicz, Marta Łockiewicz, Marta Bogdanowicz, Maria Pąchalska.
    TYTUŁ: Characteristics of cognitive deficits and writing skills of Polish adults with developmental dyslexia
    ŹRÓDŁO: International Journal of Psychophysiology. - 2014, Vol. 93, iss. 1, s. 78-83
    p-ISSN: 0167-8760

    UWAGI: Bibliogr. 51 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Wskaźnik Impact Factor ISI: 2.882
    Punktacja MNiSW: 30.000
    5-letni Impact Factor ISI: 2.923
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • adults
  • phonological awareness
  • working memory
  • writing
  • rapid automatised naming

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus
  • Web of Science

    Adres url:
    DOI:
    8/19
    AUTORZY: Zofia Pomirska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Przygotowanie studentów do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w teorii i praktyce dydaktycznej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Preparing students for working with special needs pupils in theory and practice
    ŹRÓDŁO: W: Przez praktyki do praktyki w stronę innowacyjności w kształceniu nauczycieli, cz. 1, Język polski, historia, wiedza o społeczeństwie / red. Iwona Morawska, Małgorzata Latoch-Zielińska, Beata Jarosz, Mariusz Ausz
    ADRES WYDAWNICZY: Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 83-94
    ISBN: 978-83-63503-18-5
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 239-257
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • dyslexia
  • pupils
  • students

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/19
    AUTORZY: Aleksandra Zahorska, Marek Kwiatkowski.
    TYTUŁ: Strategie uczenia się chemii przez uczniów dyslektycznych i bez dysleksji w gimnazjach i liceach oraz ich trudności w rozwiązywaniu zadań z chemii : komunikat z badań
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Learning chemistry strategies of dyslexic and non-dyslexic students in Polish high schools and the difficulties in solving chemistry problems : empirical study
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2014, nr 14, s. [51]-65
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dzisiejsza szkoła a specjalne potrzeby edukacyjne
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • style uczenia się
  • uczenie się chemii
  • metodyka nauczania chemii
  • wyobraźnia wzrokowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • learning modes
  • learning chemistry
  • teaching chemistry
  • visual imagination

    10/19
    AUTORZY: Zofia Pomirska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Trudności w nauce czytania i pisania jako konsekwencja zaniedbań systemu edukacyjnego
    ŹRÓDŁO: W: Z problematyki kształcenia językowego w szkole, t. 5 / pod. red. Elżbiety Awramiuk
    ADRES WYDAWNICZY: Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 253-264
    ISBN: 978-83-7431-417-6
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • analfabetyzm funkcjonalny
  • dysleksja
  • edukacja
  • trudności w czytaniu i pisaniu

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • dyslexia
  • special language difficulties

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/19
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Martyna Jaskulska.
    TYTUŁ: Mental lexicon, working memory and L2 (English) vocabulary in Polish students with and without dyslexia
    ŹRÓDŁO: CEPS Journal. - 2015, Vol. 5, no. 1, s. 71-89
    p-ISSN: 1855-9719
    e-ISSN: 2232-2647

    UWAGI: Bibliogr. 67 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • English as L2
  • vocabulary
  • mental lexicon
  • working memory

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    Adres url:
    12/19
    AUTORZY: Marta Bogdanowicz, Urszula Sajewicz-Radtke, Bartosz M. Radtke, Dorota Kalka, Elżbieta Karpińska, Katarzyna M. Bogdanowicz, Marta Łockiewicz.
    TYTUŁ: Bateria metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów powyżej 16. roku życia. BATERIA-16 plus [B-16]
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych, [2016]
    ISBN: 978-83-65453-37-2
    Typ publikacji: POD
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 25.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • adults
  • assessment
  • literacy

    13/19
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Martyna Jaskulska.
    TYTUŁ: Difficulties of Polish students with dyslexia in reading and spelling in English as L2
    ŹRÓDŁO: Learning and Individual Differences. - 2016, Vol. 51, s. 256-264
    p-ISSN: 1041-6080
    e-ISSN: 1873-3425

    UWAGI: Bibliogr. 69 poz.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Wskaźnik Impact Factor ISI: 1.650
    Punktacja MNiSW: 30.000
    5-letni Impact Factor ISI: 2.369
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • English as L2
  • reading
  • spelling

    Adres url:
    DOI:
    14/19
    AUTORZY: Rafał Lawendowski, Karol Karasiewicz, Michał Kierzkowski.
    TYTUŁ: Percepcja elementów muzycznych przez uczniów dyslektycznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Perception of musical elements in students with dyslexia
    ŹRÓDŁO: Psychologia Wychowawcza. - 2016, T. 51, nr 9, s. 26-43
    p-ISSN: 0033-2860

    UWAGI: Bibliogr. 82 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • muzyka
  • zdolności muzyczne
  • percepcja muzyki

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • music
  • musical aptitude
  • perception of music

    DOI:
    15/19
    AUTORZY: Zofia Pomirska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Popularyzowanie czytania i czytelnictwa wśród uczniów ze specjalnymi trudnościami w czytaniu (z dyslekcją rozwojową)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Popularizing reading and readership among students with reading difficulties (developmental dyslexia)
    ŹRÓDŁO: W: Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie : powszechność i elitarność polonistyki, t. 1 / red. nauk. Ewa Jaskółowa, Danuta Krzyżyk, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Małgorzata Wójcik-Dudek ; przy współpr. Diany Jagodzińskiej i Aleksandry Zok-Smoły
    ADRES WYDAWNICZY: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016
    SERIA: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 0208-6336, nr 3509 ; Dydaktyka Języka i Literatury Polskiej
    OPIS FIZYCZNY: S. 447-459
    ISBN: 978-83-8012-952-8
    ISBN: 978-83-8012-953-5 (wersja elektroniczna)
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • reading
  • readership
  • dyslexia
  • campaigns for reading

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    16/19
    AUTORZY: Joanna Tillack.
    TYTUŁ: Dyslexia and EFL examinations - case closed?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Dysleksja a egzaminy z języka angielskiego jako języka obcego - sprawa zamknięta?
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2017, no. 14/1, s. 143-160
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • egzamin z języka angielskiego jako języka obcego
  • pamięć długotrwała
  • pamięć krótkotrwała
  • stymulacja wielozmysłowa
  • wielokrotne obcowanie z tekstem
  • zadanie z luką

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • EFL examinations
  • multiple interactions with the text
  • long-term memory
  • multisensory approach to teaching
  • open-cloze
  • short-term memory

    Adres url:
    17/19
    AUTORZY: Ewa Czaplewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI)
    ŹRÓDŁO: W: Zaburzenia komunikacji pisemnej / red. nauk. Aneta Domagała, Urszula Mirecka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
    SERIA: Logopedia XXI Wieku
    OPIS FIZYCZNY: S. 352-362
    ISBN: 978-83-7744-131-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 841-846
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • specyficzne zaburzenie językowe (SLI)
  • dysleksja
  • dekodowanie
  • czytanie ze zrozumieniem
  • świadomość fonologiczna
  • pamięć krótkotrwała
  • kompetencje narracyjne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • specific language disorders (SLI)
  • dyslexia
  • decoding skill
  • reading comprehension
  • phonemic awareness phonological
  • short-term memory
  • narrative skills

    18/19
    AUTORZY: Dorota Kalka, Marta Łockiewicz.
    TYTUŁ: Happiness, life satisfaction, resiliency and social support in students with dyslexia
    ŹRÓDŁO: International Journal of Disability, Development and Education. - 2018, Vol. 65, iss. 5, s. 493-508
    p-ISSN: 1034-912X
    e-ISSN: 1465-346X

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Wskaźnik Impact Factor ISI: 0.947
    Punktacja MNiSW: 20.000
    5-letni Impact Factor ISI: 1.160
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adults
  • dyslexia
  • happiness
  • higher education
  • life satisfaction
  • personal resources
  • resiliency
  • social support

    Inne bazy podające opis:
  • Scopus

    DOI:
    19/19
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Martyna Jaskulska.
    TYTUŁ: Umiejętności poprawnego zapisu wyrazów w L1 pośredniczą w związku pomiędzy poziomem przetwarzania fonologicznego w L1 a poprawnym zapisem wyrazów w L2 u młodzieży poprawnie czytającej, ale nie u młodzieży z dysleksją
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The ability to spell correctly in one's native language (L1) mediates the relationship between the level of phonological processing skills in L1 and correct spelling in an acquired language (L2) among adolescents who read correctly, but not among adolescents with dyslexia
    ŹRÓDŁO: Edukacja. - 2018, 2 (145), s. 101-113
    p-ISSN: 0239-6858
    e-ISSN: 2449-8998

    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • psychologia
  • dysleksja
  • poprawny zapis pojedynczych wyrazów
  • przetwarzanie fonologiczne
  • angielski jako język obcy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • psychology
  • dyslexia
  • spelling
  • phonological processing
  • English as a foreign language

    Adres url:
    DOI:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego