logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: EARLY EDUCATION
Liczba odnalezionych rekordów: 16



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/16
AUTORZY: Jolanta Rzeźnicka-Krupa.
TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dyskurs zajęć dydaktycznych przedszkola - historia pewnej pogadanki (na przykładzie analizy interakcyjnej zajęć w przedszkolu specjalnym)
ŹRÓDŁO: W: Wspieranie rozwoju dzieci w procesie wczesnej edukacji : praca zbiorowa / red. nauk. Władysław Puślecki
ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2008
OPIS FIZYCZNY: S. 304-312
ISBN: 978-83-89518-71-2
UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
Typ publikacji: PMR
Język publikacji: POL
Słowa kluczowe w j. ang.:
  • discourse
  • early education
  • interaction analysis

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/16
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Infantylizujący stereotyp nauczycielki wczesnej edukacji. W poszukiwaniu kontekstów i źródeł ukrytego dyskursu "naszej pani"
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Infantilization stereotype of an early education female teacher. In the search of contexts and sources of "our teacher's" hidden discourse
    ŹRÓDŁO: Kultura i Edukacja. - 2010, nr 2 (76), s. [17]-31
    p-ISSN: 1230-266X

    UWAGI: Bibliogr. 36 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • early education
  • professional role models
  • stereotype

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/16
    AUTORZY: Michał Daszkiewicz.
    TYTUŁ: Common sense of L2 instruction in early education. Its salience and transferability.
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2011, R. 7, nr 3, s. [116]-123.
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 21 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • common sense
  • early education
  • teaching English to lower primary children
  • comprehensive approach
  • L2 teaching methods

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/16
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: O pozorach zmiany w edukacji początkowej : inspiracje nowej socjologii oświaty, konstruktywizmu psychologicznego i antropologii organizacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The appearances of change in primary education : inspiration of the new sociology of education, psychological constructivism and anthropology of organization
    ŹRÓDŁO: Kwartalnik Pedagogiczny. - 2011, R. 56, nr 1, s. [49]-71
    p-ISSN: 0023-5938

    UWAGI: Bibliogr. 59 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • pretence
  • educational reform
  • seeming reforms
  • inertiality of school

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/16
    AUTORZY: Małgorzata Puchowska.
    TYTUŁ: Standing of contemporary school theatre in Poland
    ŹRÓDŁO: Vìsnik Prikarpats'kogo Unìversitetu. Pedagogìka. - 2011, vip. 39, s. 27-32
    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: ZAC
    Język publikacji: ENG
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • school theatre
  • theory of school theatre
  • methodology

    6/16
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: O roli i znaczeniu diagnozowania w pracy nauczyciela wczesnej edukacji
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2012, R. 8, nr 4, s. 110-114
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Rec. pracy: Pedagogická diagnostika. Teória a metódy diagnostikovania v elementárnej edukácii / Bronislava Kasáčová, Mariana Cabanov. - Banská Bystrica, 2011
    Typ publikacji: PRE
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • educational diagnostics
  • early education
  • academic textbook

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/16
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ: Hybrydowy charakter oceny szkolnej we wczesnej edukacji : stan i wyzwania
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2013, nr 28, s. 303-324
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 39 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment
  • early education
  • hybrid character of assessment
  • complementarity of formative and summative assessment

    Adres url:
    8/16
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: "Nasz elementarz" - krótki opis daru, który zubaża obdarowanych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: "Nasz elementarz" ("Our primer") - a brief description of a gift which impoverishes the beneficiaries
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2014, R. 10, nr 4, s. 24-44
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 41 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • wczesna edukacja
  • elementarz
  • rozwój dziecka
  • infantylizacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • abc book
  • child's development
  • infantylization

    Adres url:
    9/16
    TYTUŁ: (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
    OPIS FIZYCZNY: 492 s., il., 21 cm
    SERIA: Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-176-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 443-471. Indeks
    Typ publikacji: PEK
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • barriers of child's development
  • school

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/16
    AUTORZY: Jarosław Jendza, Anna Karsznia-Ciżmowska, Małgorzata Kotulska, Anna Lichota, Anna Świderska, Magdalena Tomczyk, Ewa Zalewska.
    TYTUŁ: Autorski program kształcenia : pomóż mi rozwinąć skrzydła
    ADRES WYDAWNICZY: [Sopot] : Sopocka Szkoła Montessori, 2014
    OPIS FIZYCZNY: 80 s.
    UWAGI: Bibliogr. s. 76-79
    Typ publikacji: POD
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • authorship curriculum
  • Montessori method
  • early education

    Adres url:
    11/16
    AUTORZY: Gražina Šiling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Čuvstvo avtorstva dejstviâ u učenikov i sistema ocenok na ètape načal'nogo obrazovaniâ
    ŹRÓDŁO: W: Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie : meždisciplinarnyj podhod : Materialy meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, 24-25 aprelâ 2014 g. / [redkol. N. A. Agadžanân, I. V. Radyš, N. B. Karabuŝenko]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 328-332
    ISBN: 978-5-209-05904-2
    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Meždunarodnaâ naučno-praktičeskoj konferenciâ "Kačestvo žizni, psihologiâ zdorov'â i obrazovanie"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2014.04.24
    Do dnia: 2014.04.25
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • assessment practices
  • early education
  • students' sense of agency

    12/16
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Dezintegracja tożsamości i wiedzy jako proces i efekt edukacji wczesnoszkolnej
    ŹRÓDŁO: W: (Anty)edukacja wczesnoszkolna / red. nauk. Dorota Klus-Stańska
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
    SERIA: Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki
    OPIS FIZYCZNY: S. [24]-60
    ISBN: 978-83-7850-173-2
    ISBN: 978-83-7850-176-3
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 443-471
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • integrated curriculum
  • barriers of child's development
  • knowledge
  • identity

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    13/16
    AUTORZY: Elżbieta Gorloff.
    TYTUŁ: Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle reformy oświatowej z 1961
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Training of teachers of early education in the context of educational reform of 1961
    ŹRÓDŁO: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza. Pedagogika. - 2016, T. 25, nr 2, s. 469-485
    p-ISSN: 1734-185X

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczanie początkowe
  • reforma oświatowa
  • doskonalenie zawodowe
  • nauczyciel

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • teacher
  • educational
  • reform
  • training of teachers

    Adres url:
    DOI:
    14/16
    AUTORZY: Dorota Klus-Stańska.
    TYTUŁ: Odwrót od rozwoju : kontrowersyjna czy obiecująca zmiana paradygmatu wczesnej edukacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A retreat from development : a controversial or promising paradigm shift in early childhood education
    ŹRÓDŁO: Studia Edukacyjne. - 2016, nr 38, s. 7-20
    p-ISSN: 1233-6688

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • child
  • development
  • anti-developmental theories
  • early education

    Adres url:
    DOI:
    15/16
    AUTORZY: Grażyna Szyling.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Agentivnoe stolknovenie učenikov rannego obrazovanie s informaciej, soderžaŝejsâ v učitel'skoj ocenke. Issledovanie slučaâ
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The agentive collision of early eduation students with information contained in teacher's assessment. Case study
    ŹRÓDŁO: W: Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire : sbornik trudov učastnikov III Meždunarodnoj naučno-praktičeskoj konferencii, Moskva, RUDN, 6-7 aprelâ 2017 g. / [pod obŝ. red. N. B. Karabuŝenko, N. L. Sungurovoj]
    ADRES WYDAWNICZY: Moskva : Rossijskij universitet družby narodov, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 545-554
    ISBN: 978-5-209-07882-1
    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: III Meždunarodnâ naučno-praktičeskâ konferenciâ "Aktual'nye problemy psihologii i pedagogiki v sovremennom mire"
    Miejsce konferencji: Moskva
    Kraj: RU
    Od dnia: 2017.04.06
    Do dnia: 2017.04.07
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: RUS
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pupil's sense of control in the task situation
  • information contained in the techer's assessment
  • early education
  • critical case study

    16/16
    AUTORZY: Karolina Żyra.
    TYTUŁ: Wykorzystanie metody projektów na zajęciach przyrody w klasie III szkoły podstawowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Using the Project Approach during science lessons in Grade 3 of Primary School
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2018, R. 14, nr 1 (40), s. 116-122
    p-ISSN: 1734-1582
    e-ISSN: 2451-2230

    UWAGI: Bibliogr. 14 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • potencjał dziecięcy
  • wczesna edukacja
  • metoda projektów
  • badania w działaniu

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • children's potential
  • early education
  • Project Approach
  • action research

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego