logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: PERSUASION
Liczba odnalezionych rekordów: 13



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/13
AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
TYTUŁ: O kreowaniu "parafraz słowotwórczych" w tekstach reklam (w kontekście uwag o słowotwórstwie języków niestandardowych)
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The creation of "formative paraphrases" in the texts of advertisements (in the context of remarks about the word formation of non-standard languages)
ŹRÓDŁO: Slavia Meridionalis. - 2009, T. 9, s. [38]-46
p-ISSN: 1233-6173

UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • języki niestandardowe
  • słowotwórstwo niestandardowe
  • parafrazy słowotwórcze
  • perswazja
  • reklama

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • non-standard languages
  • non-standard word formation
  • formative paraphrases
  • persuasion
  • advertisements
  • Polish word formation

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ: Perswazyjne walory derywatów transpozycyjnych w teskstach reklam
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Persuasive values of transpositional derivatives in text advertising
    ŹRÓDŁO: Białostockie Archiwum Językowe. - 2010, nr 10, s. [237]-250
    p-ISSN: 1641-6961

    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 6.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • word formation
  • advertisement
  • persuasion

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/13
    AUTORZY: Lucyna Warda-Radys.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O perswazji w XVIII-wiecznych gdańskich dokumentach urzędowych
    ŹRÓDŁO: W: Pragmatyczne aspekty tekstu i dyskursu / pod red. Bożeny Matuszczyk
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2011
    OPIS FIZYCZNY: S. [135]-146
    ISBN: 978-83-7326-844-9
    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • 18th century
  • Gdańsk
  • language of office
  • persuasion

    4/13
    AUTORZY: Ewa Badyda.
    TYTUŁ: Odpowiedzialność za słowo w świetle współczesnego wykorzystywania języka w funkcji perswazyjnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Responsibility for the word, as seen in the light of the contemporary use of the persuasive function of language
    ŹRÓDŁO: Ethos. - 2012, R. 25, nr 1-2, s. [174]-189
    p-ISSN: 0860-8024

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • persuasion
  • manipulation
  • advertising
  • ethical aspect of the word
  • utalitarian ethics

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ: Nazwy nosicieli cech jako przykład perswazyjnego wyzyskiwania kategorii słowotwórczych w tekstach reklam
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Attributive names as an example of the persuasive usage of the word formation categories in advertising texts
    ŹRÓDŁO: Slavia Meridionalis. - 2013, T. 13, s. [151]-169
    p-ISSN: 1233-6173

    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nomina attributiva
  • nazwy atrybutywne
  • nazwy nosicieli cech
  • słowotwórstwo w tekście
  • perswazja
  • reklama

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • nomina attributiva
  • attributive names
  • word formation in text
  • persuasion
  • advertisements

    DOI:
    6/13
    AUTORZY: Natalia Wyszogrodzka-Liberadzka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Jak być piękną i bogatą. Perswazyjny styl poradników chick lit na przykładzie książki Lany Biondić Život na visokoj peti
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: How to be rich and beautiful. Persuasive style of the chick-lit know-how books based on the example of Lana Biondić's Život na visokoj peti
    ŹRÓDŁO: W: Perswazja przez styl i stylizację / pod red. Anny Dąbrowskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego : Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, 2014
    SERIA: Acta Universitatis Wratislaviensis, 0239-6661, no 3588 ; Język a Kultura, 1232-9657, t. 24
    OPIS FIZYCZNY: S. 153-163
    ISBN: 978-83-229-3441-8
    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • perswazja
  • sukces
  • poradniki celebryckie
  • chick lit

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • persuasion
  • success
  • celebrity guidebooks
  • chick-lit

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    7/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O bogactwie perswazyjnych środków słowotwórczych we współczesnej reklamie
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About richness of the persuasive usage of the word formation in contemporary advertising
    ŹRÓDŁO: W: Bogactwo współczesnej polszczyzny / pod red. Piotra Żmigrodzkiego i Sylwii Przęczek-Kisielak
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Towarzystwo Miłośników Języka Polskiego, cop. 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 297-[305]
    ISBN: 978-83-900829-7-4
    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • derywaty słowotwórcze w tekście
  • perswazja
  • reklama

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • word formation in text
  • persuasion
  • advertisements

    8/13
    AUTORZY: Jarosław Mrozek.
    TYTUŁ: Socjalizujące funkcje dowodu matematycznego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Socializing functions of a mathematical proof
    ŹRÓDŁO: Edukacja Filozoficzna. - 2015, Vol. 59, s. 17-27
    p-ISSN: 0860-3839

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • mathematical proof
  • persuasion
  • participation
  • ritual

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/13
    AUTORZY: Michał Golubiewski.
    TYTUŁ: British and American recruitment propaganda posters in World War I
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Brytyjskie i amerykańskie rekrutacyjne plakaty propagandowe w I wojnie światowej
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2016, no. 13, s. 49-68
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • I wojna światowa
  • manipulacja
  • perswazja
  • plakaty
  • propaganda

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • manipulation
  • persuasion
  • propaganda
  • posters
  • World War I

    Adres url:
    10/13
    AUTORZY: Jolanta Maćkiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Multimodalność a perswazja (na przykładzie tygodników opinii)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Multimodality and persuasion (on the basis of weekly reviews)
    ŹRÓDŁO: W: Język, obraz, dyskurs / pod red. Marka Cieszkowskiego, Anny Kapuścińskiej i Jacka Szczepaniaka
    ADRES WYDAWNICZY: Bydgoszcz : Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2017
    SERIA: Prace Komisji Językoznawczej Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego, 0068-4570, t. 27
    OPIS FIZYCZNY: S. 17-25
    ISBN: 978-83-60775-48-6
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • multimodalność
  • perswazja
  • publicystyka
  • zdjęcia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multimodality
  • persuasion
  • journalism
  • photographs

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    11/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ: Żywiec pasuje jak nalał... O perswazyjnych środkach słowotwórczo-frazeologicznych w tekstach reklam
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Żywiec pasuje jak nalał... About a persuasive idiomatic and word-formative expressions in advertising texts
    ŹRÓDŁO: Media Biznes Kultura = Media Business Culture. - 2017, nr 1 (2), s. 131-148
    p-ISSN: 2451-1986
    e-ISSN: 2544-2554

    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • reklama
  • perswazja
  • słowotwórstwo
  • frazeologia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • advertisement
  • persuasion
  • word formation
  • phraseology

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    12/13
    AUTORZY: Katarzyna Borkowska.
    TYTUŁ: Rytuały na sprzedaż - o językowym kształcie ofert salonów kosmetycznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Rituals for sale - offers of beauty parlours from the linguistic point of view
    ŹRÓDŁO: Świat i Słowo. - 2018, nr 1 (30), s. 243-254
    p-ISSN: 1731-3317

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 9.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • rytuał
  • analiza znaczeń językowych
  • perswazja
  • tekst podróżniczy
  • metafora

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ritual
  • analysis of linguistic means
  • persuasion
  • advertising text
  • metaphor

    13/13
    AUTORZY: Jolanta Maćkiewicz.
    TYTUŁ: Więcej niż tysiąc słów. Perswazyjne działanie zdjęć prasowych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: More than thousand words. Persuasive function of iconic elements
    ŹRÓDŁO: Media Biznes Kultura = Media Business Culture. - 2018, nr 1 (4), s. 25-34
    p-ISSN: 2451-1986
    e-ISSN: 2544-2554

    UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • multimodalność
  • fotografia
  • perswazja
  • argumentacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multimodality
  • photographs
  • persuasion
  • argumentation

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego