logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: DYSLEKSJA
Liczba odnalezionych rekordów: 12



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/12
AUTORZY: Anna Wysocka, Małgorzata Lipowska.
TYTUŁ: Genetyczne podłoże współwystępowania ADHD i dysleksji rozwojowej
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Genetic background of comorbidity between ADHD and developmental dyslexia
ŹRÓDŁO: Psychiatria i Psychologia Kliniczna. - 2010, Vol. 10, nr 3, s. 189-194
p-ISSN: 1644-6313

UWAGI: Bibliogr. 54 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • ADHD
  • dysleksja
  • współwystępowanie
  • podłoże genetyczne
  • geny kandydujące

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ADHD
  • dyslexia
  • comorbidity
  • genetic background
  • candidate genes



    2/12
    AUTORZY: Mirosława Wójtowicz, Marta Łockiewicz, Marta Bogdanowicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Biblioteka jako miejsce edukacji i terapii osób dorosłych z dysleksją.
    ŹRÓDŁO: W: Dysleksja w wieku dorosłym / red. nauk. Marta Bogdanowicz.
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. 135-[156].
    ISBN: 978-83-7744-024-7
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 345-365.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • edukacja
  • terapia
  • wspomaganie rozwoju
  • biblioteka

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/12
    AUTORZY: Zofia Pomirska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Błędy językowe w pracach pisemnych uczniów z dysleksją rozwojową
    ŹRÓDŁO: W: Z problematyki kształcenia językowego w szkole, 4 / pod red. Elżbiety Awramiuk
    ADRES WYDAWNICZY: Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. [161]-178
    ISBN: 978-83-7431-334-6
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • dysgrafia
  • dysortografia
  • błędy językowe
  • komunikacja językowa

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/12
    AUTORZY: Katarzyna Maria Bogdanowicz, Marta Łockiewicz, Marta Bogdanowicz, Maria Pąchalska, Karol Karasiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Deficyty i mocne strony dorosłych osob z problemem dysleksji.
    ŹRÓDŁO: W: Dysleksja w wieku dorosłym / red. nauk. Marta Bogdanowicz.
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. 29-55.
    ISBN: 978-83-7744-024-7
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 345-365.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • dorośli
  • deficyty
  • mocne strony
  • edukacja

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/12
    AUTORZY: Ewa Zaleska, Marta Łockiewicz, Marta Bogdanowicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Profil poznawczy studentów z dysleksją rozwojową i ich funkcjonowanie na różnych kierunkach uczelni wyższych.
    ŹRÓDŁO: W: Dysleksja w wieku dorosłym / red. nauk. Marta Bogdanowicz.
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2012.
    OPIS FIZYCZNY: S. 210-[231].
    ISBN: 978-83-7744-024-7
    UWAGI: Bibliogr. zbiorcza s. 345-365.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • dorośli
  • edukacja
  • mocne strony

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/12
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Karol Karasiewicz, Marta Bogdanowicz, Katarzyna Maria Bogdanowicz.
    TYTUŁ: Modele zasobów psychologicznych osób dorosłych z dysleksją i bez tego zaburzenia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The models of psychological resources of adults with and without dyslexia
    ŹRÓDŁO: Psychologia Rozwojowa. - 2013, T. 18, nr 2, s. 65-78
    p-ISSN: 1895-6297

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dorośli
  • dysleksja
  • zdolności wzrokowo-przestrzenne
  • kreatywność
  • motywacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • adults
  • dyslexia
  • visual-spatial abilities
  • creativity
  • motivation

    Adres url:
    DOI:
    7/12
    AUTORZY: Aleksandra Zahorska, Marek Kwiatkowski.
    TYTUŁ: Strategie uczenia się chemii przez uczniów dyslektycznych i bez dysleksji w gimnazjach i liceach oraz ich trudności w rozwiązywaniu zadań z chemii : komunikat z badań
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Learning chemistry strategies of dyslexic and non-dyslexic students in Polish high schools and the difficulties in solving chemistry problems : empirical study
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2014, nr 14, s. [51]-65
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dzisiejsza szkoła a specjalne potrzeby edukacyjne
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • style uczenia się
  • uczenie się chemii
  • metodyka nauczania chemii
  • wyobraźnia wzrokowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • learning modes
  • learning chemistry
  • teaching chemistry
  • visual imagination

    8/12
    AUTORZY: Zofia Pomirska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Trudności w nauce czytania i pisania jako konsekwencja zaniedbań systemu edukacyjnego
    ŹRÓDŁO: W: Z problematyki kształcenia językowego w szkole, t. 5 / pod. red. Elżbiety Awramiuk
    ADRES WYDAWNICZY: Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 253-264
    ISBN: 978-83-7431-417-6
    UWAGI: Bibliogr. 17 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • analfabetyzm funkcjonalny
  • dysleksja
  • edukacja
  • trudności w czytaniu i pisaniu

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • education
  • dyslexia
  • special language difficulties

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/12
    AUTORZY: Rafał Lawendowski, Karol Karasiewicz, Michał Kierzkowski.
    TYTUŁ: Percepcja elementów muzycznych przez uczniów dyslektycznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Perception of musical elements in students with dyslexia
    ŹRÓDŁO: Psychologia Wychowawcza. - 2016, T. 51, nr 9, s. 26-43
    p-ISSN: 0033-2860

    UWAGI: Bibliogr. 82 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • muzyka
  • zdolności muzyczne
  • percepcja muzyki

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • music
  • musical aptitude
  • perception of music

    DOI:
    10/12
    AUTORZY: Joanna Tillack.
    TYTUŁ: Dyslexia and EFL examinations - case closed?
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Dysleksja a egzaminy z języka angielskiego jako języka obcego - sprawa zamknięta?
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2017, no. 14/1, s. 143-160
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dysleksja
  • egzamin z języka angielskiego jako języka obcego
  • pamięć długotrwała
  • pamięć krótkotrwała
  • stymulacja wielozmysłowa
  • wielokrotne obcowanie z tekstem
  • zadanie z luką

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • dyslexia
  • EFL examinations
  • multiple interactions with the text
  • long-term memory
  • multisensory approach to teaching
  • open-cloze
  • short-term memory

    Adres url:
    11/12
    AUTORZY: Ewa Czaplewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznym zaburzeniem językowym (SLI)
    ŹRÓDŁO: W: Zaburzenia komunikacji pisemnej / red. nauk. Aneta Domagała, Urszula Mirecka
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
    SERIA: Logopedia XXI Wieku
    OPIS FIZYCZNY: S. 352-362
    ISBN: 978-83-7744-131-2
    UWAGI: Bibliogr. s. 841-846
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • specyficzne zaburzenie językowe (SLI)
  • dysleksja
  • dekodowanie
  • czytanie ze zrozumieniem
  • świadomość fonologiczna
  • pamięć krótkotrwała
  • kompetencje narracyjne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • specific language disorders (SLI)
  • dyslexia
  • decoding skill
  • reading comprehension
  • phonemic awareness phonological
  • short-term memory
  • narrative skills

    12/12
    AUTORZY: Marta Łockiewicz, Martyna Jaskulska.
    TYTUŁ: Umiejętności poprawnego zapisu wyrazów w L1 pośredniczą w związku pomiędzy poziomem przetwarzania fonologicznego w L1 a poprawnym zapisem wyrazów w L2 u młodzieży poprawnie czytającej, ale nie u młodzieży z dysleksją
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The ability to spell correctly in one's native language (L1) mediates the relationship between the level of phonological processing skills in L1 and correct spelling in an acquired language (L2) among adolescents who read correctly, but not among adolescents with dyslexia
    ŹRÓDŁO: Edukacja. - 2018, 2 (145), s. 101-113
    p-ISSN: 0239-6858
    e-ISSN: 2449-8998

    UWAGI: Bibliogr. 45 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • psychologia
  • dysleksja
  • poprawny zapis pojedynczych wyrazów
  • przetwarzanie fonologiczne
  • angielski jako język obcy

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • psychology
  • dyslexia
  • spelling
  • phonological processing
  • English as a foreign language

    Adres url:
    DOI:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego