logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: NAUCZYCIEL
Liczba odnalezionych rekordów: 14



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/14
AUTORZY: Karolina Tersa.
TYTUŁ: Kompetencje diagnostyczne nauczycieli. Oczekiwania i wyzwania
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Teachers' diagnostic skills. Expectations and challenges
ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2014, nr 16, s. [90]-105
p-ISSN: 2080-9476

UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
UWAGI: Tyt. nru: Pedagog, nauczyciel, terapeuta
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 11.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczyciel
  • pedeutologia
  • kompetencje diagnostyczne
  • dydaktyka
  • specjalne potrzeby edukacyjne

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • teacher studies
  • diagnostic skills
  • didactics
  • special educational needs

    2/14
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: Nauczyciel w ideologiach : o nadziejach, iluzjach i unieważnianiu idei podwójnego agenta
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The teacher in ideologies : about hopes, illusions and the abolishment of the concept of double agent
    ŹRÓDŁO: Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. - 2014, nr 3 (67), s. [23]-36
    p-ISSN: 1505-8808

    UWAGI: Bibliogr. 23 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczyciel
  • ideologie konserwatywne
  • ideologie liberalne
  • ideologie rynkowe
  • edukacja rynkowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • conservative ideologies
  • liberal ideologies
  • market ideologies
  • market education

    Adres url:
    3/14
    AUTORZY: Małgorzata Lewartowska-Zychowicz.
    TYTUŁ: O byciu nauczycielem - między tragizmem roli a szczelinami emancypacji
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: A teacher - between a potentially tragic role and a crack of emancipation
    ŹRÓDŁO: Forum Oświatowe. - 2014, nr 2 (52), s. 83-97
    p-ISSN: 0867-0323

    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 12.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczyciel
  • kultura neoliberalna
  • reprodukcja kultury
  • rozwój indywidualny

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • teacher
  • neoliberal culture
  • culture reproduction
  • individual development

    Adres url:
    4/14
    AUTORZY: Ewa Szatan.
    TYTUŁ: Myśli Jana Jakuba Rousseau o wychowaniu i muzyce - ich reminiscencje w rytmice Emila Jaques-Dalcroze'a
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Thoughts of Jean-Jacques Rousseau on education and music - their reminiscences in Dalcroze Eurhythmics
    ŹRÓDŁO: Problemy Wczesnej Edukacji = Issues in Early Education. - 2015, R. 11, nr 3, s. 87-103
    p-ISSN: 1734-1582

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • dziecko
  • nauczyciel
  • muzyka
  • wychowanie muzyczne
  • rytmika

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • child
  • teacher
  • music
  • musical education
  • eurythmics

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/14
    AUTORZY: Grzegorz Piotr Kołodziej.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Zanim przestaniesz mówić..., czyli głos naszym narzędziem pracy
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Before you will stop speaking..., the voice as our work tool
    ŹRÓDŁO: W: Muzyka w przestrzeni edukacyjnej - wyzwania i inspiracje / red. nauk. Rafał Majzner
    ADRES WYDAWNICZY: Bielsko-Biała : Akademia Techniczno-Humanistyczna, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 49-60
    ISBN: 978-83-65182-07-4
    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • głos
  • nauczyciel
  • mowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • voice
  • teacher
  • speech

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/14
    AUTORZY: Marta Jurczyk.
    TYTUŁ: Ambiwalencja jako kategoria (dez)integracji pracy nauczyciela-terapeuty w Warsztacie Terapii Zajęciowej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Ambivalence as (dis)integration category of educator - therapist's activities at Occupational Therapy Workshop
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 24, s. 159-168
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: Dorosłość osób z niepełnosprawnością / Różne oblicza wsparcia
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • ambiwalencja
  • nauczyciel
  • dorosłość
  • niepełnosprawność
  • warsztat terapii zajęciowej

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • ambivalence
  • teacher
  • adulthood
  • disability
  • occupational therapy workshop

    7/14
    AUTORZY: Elżbieta Gorloff.
    TYTUŁ: Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle reformy oświatowej z 1961
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Training of teachers of early education in the context of educational reform of 1961
    ŹRÓDŁO: Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza. Pedagogika. - 2016, T. 25, nr 2, s. 469-485
    p-ISSN: 1734-185X

    UWAGI: Bibliogr. 52 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nauczanie początkowe
  • reforma oświatowa
  • doskonalenie zawodowe
  • nauczyciel

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • early education
  • teacher
  • educational
  • reform
  • training of teachers

    Adres url:
    DOI:
    8/14
    AUTORZY: Agnieszka Drabata.
    TYTUŁ: Nauczyciel wobec reifikacji tożsamości ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The role of a teacher in the reification in the identity of a student with intellectual disability
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2016, nr 23, s. 173-186
    p-ISSN: 2080-9476

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    UWAGI: Tyt. nru: (Re)wizje profesjonalizmu. Kształcenie w obliczu systemowych zmian i potrzeb podmiotu
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • reifikacja
  • tożsamość ucznia
  • obiektywizacja
  • nauczyciel
  • niepełnosprawność intelektualna
  • etykietowanie

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • reification
  • student's identity
  • objectification
  • teacher
  • intellectual disability
  • labeling

    9/14
    AUTORZY: Katarzyna Wajszczyk.
    TYTUŁ: Radzenie sobie z konfliktem szkolnym
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Managing school conflict
    ŹRÓDŁO: Studia i Badania Naukowe = Scientific Studies and Research. - 2016, R. 10, nr 1, s. 81-104
    p-ISSN: 1897-2829

    UWAGI: Bibliogr. 9 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • konflikt
  • szkoła
  • rozwiązywanie konfliktów
  • uczeń
  • nauczyciel
  • kompromis
  • współpraca
  • unikanie
  • uleganie
  • rywalizacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conflict
  • school
  • solving conflicts
  • pupil
  • teacher
  • compromising
  • collaboratin

    10/14
    AUTORZY: Katarzyna Wajszczyk.
    TYTUŁ: Wychowanie przez konflikt. O roli konfliktów w rozwoju osobowości ucznia
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Education through conflict : on the role of conflict in the development of a student's personality
    ŹRÓDŁO: Studia Paedagogica Ignatiana. - 2017, Vol. 20, no. 2, s. 145-167
    p-ISSN: 2450-5358
    e-ISSN: 2450-5366

    UWAGI: Bibliogr. 15 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 8.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • konflikt
  • wychowanie
  • uczeń
  • nauczyciel
  • szkoła

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conflict
  • education
  • student
  • teacher
  • school

    Adres url:
    DOI:
    11/14
    AUTORZY: Grzegorz Piotr Kołodziej, Monika Fedyk-Klimaszewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Z doświadczeń pedagogów - specyfika kształcenia emisji głosu na poziomie średnim i wyższym szkolnictwa artystycznego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: From the experiences of pedagogues - the specificity of teaching voice emission at the secondary and tertiary level of art education
    ŹRÓDŁO: W: Edukacyjne konteksty doświadczania świata sztuki / red. nauk. Ewa Kochanowska, Rafał Majzner, Ernest Zawada
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Studio MOT, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 231-243
    ISBN: 978-83-937992-4-4
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • emisja głosu
  • kształcenie głosu
  • nauczyciel
  • mowa
  • pedagogika

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • voice emission
  • voice education
  • teacher
  • speech
  • vocal pedagogy

    12/14
    AUTORZY: Bartosz Atroszko.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Znaczenie osobistych teorii nauczycieli w wychowaniu i kształceniu młodzieży szkolnej
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The meaning of teachers' practical theory in education and teaching of school youth
    ŹRÓDŁO: W: QUAERE 2017 : recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů : 26-30 června 2017, roč. 7 = QUAERE 2017 : reviewed proceedings of the Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD students and assistant : June 26-30, 2017, vol. 7
    ADRES WYDAWNICZY: Hradec Králové : Magnanimitas, cop. 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 671-678
    ISBN: 978-80-87952-20-7
    UWAGI: Bibliogr. 29 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Quaere 2017. Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD students and assistants
    Miejsce konferencji: Hradec Králové
    Kraj: CZ
    Od dnia: 2017.06.26
    Do dnia: 2017.06.30
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • rola zawodowa nauczyciela
  • osobiste teorie nauczycieli
  • nauczyciel
  • pedeutologia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • role of the teacher
  • practical theory of teachers
  • teacher
  • pedagogy

    13/14
    AUTORZY: Katarzyna Wajszczyk.
    TYTUŁ: Dorośli (nie)obecni w konfliktach szkolnych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Adults (un)present in school conflict
    ŹRÓDŁO: Dyskursy Młodych Andragogów. - 2018, nr 19, s. 123-136
    p-ISSN: 2084-2740

    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 10.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • konflikt
  • kompetencje społeczne
  • szkoła
  • uczeń
  • nauczyciel
  • wychowanie
  • rodzice

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • conflict
  • social competence
  • school
  • pupil
  • teacher
  • education
  • parents

    Adres url:
    14/14
    AUTORZY: Kinga Hinc.
    TYTUŁ: Zmiany w egzaminie gimnazjalnym - perspektywa nauczycieli uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Changes in the middle school exam in the perspective of staff teaching students with mild intellectual disabilities
    ŹRÓDŁO: Niepełnosprawność. - 2018, nr 29, s. 184-200
    p-ISSN: 2080-9476
    e-ISSN: 2544-0519

    UWAGI: Bibliogr. 24 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 11.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • egzamin gimnazjalny
  • nauczyciel
  • niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
  • reforma edukacyjna

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • middle school exam
  • teacher
  • mild intellectual disability
  • educational reform

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego