logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: PERSWAZJA
Liczba odnalezionych rekordów: 13



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/13
AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
TYTUŁ: O kreowaniu "parafraz słowotwórczych" w tekstach reklam (w kontekście uwag o słowotwórstwie języków niestandardowych)
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The creation of "formative paraphrases" in the texts of advertisements (in the context of remarks about the word formation of non-standard languages)
ŹRÓDŁO: Slavia Meridionalis. - 2009, T. 9, s. [38]-46
p-ISSN: 1233-6173

UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • języki niestandardowe
  • słowotwórstwo niestandardowe
  • parafrazy słowotwórcze
  • perswazja
  • reklama

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • non-standard languages
  • non-standard word formation
  • formative paraphrases
  • persuasion
  • advertisements
  • Polish word formation

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    2/13
    AUTORZY: Anna Ryłko-Kurpiewska.
    TYTUŁ: Serialowy sposób na nudę - o serialowości jako metodzie konstruowania reklam telewizyjnych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The TV series as a way to address boredom : TV series as a construction device in TV advertising
    ŹRÓDŁO: Studia Pragmalingwistyczne. - 2011, R. 3, s. [394]-408
    p-ISSN: 2080-5853

    UWAGI: Bibliogr. w przypisach
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • rozrywka
  • serial
  • perswazja
  • reklama telewizyjna
  • znużenie reklamą

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/13
    AUTORZY: Anna Ryłko-Kurpiewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Starość w reklamie telewizyjnej, czyli o medialnym wizerunku osób dojrzałych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Elderly age in TV commercials mature people media image
    ŹRÓDŁO: W: Kreowanie i zmiana współczesnego przekazu reklamowego / pod red. Wandy Patrzałek
    ADRES WYDAWNICZY: Poznań ; Wrocław : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2012
    OPIS FIZYCZNY: S. [61]-82
    ISBN: 978-83-7205-314-5
    UWAGI: Bibliogr. 18 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 4.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • reklama telewizyjna
  • bohater
  • starość
  • perswazja

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    4/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ: Nazwy nosicieli cech jako przykład perswazyjnego wyzyskiwania kategorii słowotwórczych w tekstach reklam
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Attributive names as an example of the persuasive usage of the word formation categories in advertising texts
    ŹRÓDŁO: Slavia Meridionalis. - 2013, T. 13, s. [151]-169
    p-ISSN: 1233-6173

    UWAGI: Bibliogr. 27 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 14.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • nomina attributiva
  • nazwy atrybutywne
  • nazwy nosicieli cech
  • słowotwórstwo w tekście
  • perswazja
  • reklama

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • nomina attributiva
  • attributive names
  • word formation in text
  • persuasion
  • advertisements

    DOI:
    5/13
    AUTORZY: Natalia Wyszogrodzka-Liberadzka.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Jak być piękną i bogatą. Perswazyjny styl poradników chick lit na przykładzie książki Lany Biondić Život na visokoj peti
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: How to be rich and beautiful. Persuasive style of the chick-lit know-how books based on the example of Lana Biondić's Život na visokoj peti
    ŹRÓDŁO: W: Perswazja przez styl i stylizację / pod red. Anny Dąbrowskiej
    ADRES WYDAWNICZY: Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego : Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, 2014
    SERIA: Acta Universitatis Wratislaviensis, 0239-6661, no 3588 ; Język a Kultura, 1232-9657, t. 24
    OPIS FIZYCZNY: S. 153-163
    ISBN: 978-83-229-3441-8
    UWAGI: Bibliogr. 7 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • perswazja
  • sukces
  • poradniki celebryckie
  • chick lit

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • persuasion
  • success
  • celebrity guidebooks
  • chick-lit

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    6/13
    AUTORZY: Małgorzata Niesiobędzka.
    TYTUŁ: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers' behavior
    ŹRÓDŁO: Psychologia Społeczna. - 2014, T. 9, nr 4, s. 445-454
    p-ISSN: 1896-1800

    UWAGI: Bibliogr.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 13.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • uchylanie się od opodatkowania
  • perswazja
  • moralność podatkowa

    Adres url:
    DOI:
    7/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: O bogactwie perswazyjnych środków słowotwórczych we współczesnej reklamie
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: About richness of the persuasive usage of the word formation in contemporary advertising
    ŹRÓDŁO: W: Bogactwo współczesnej polszczyzny / pod red. Piotra Żmigrodzkiego i Sylwii Przęczek-Kisielak
    ADRES WYDAWNICZY: Kraków : Towarzystwo Miłośników Języka Polskiego, cop. 2014
    OPIS FIZYCZNY: S. 297-[305]
    ISBN: 978-83-900829-7-4
    UWAGI: Bibliogr. 8 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • derywaty słowotwórcze w tekście
  • perswazja
  • reklama

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • word formation in text
  • persuasion
  • advertisements

    8/13
    AUTORZY: Milena Wiola Starczewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Analiza językowa przemówień Slobodana Miloszewicia pod kątem perswazyjności
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Linguistic analysis of Slobodan Miloševic's speeches in aspect of persuasion
    ŹRÓDŁO: W: Media, business, culture, vol. 3, New trajectories of advertising and public relations = Media, biznes, kultura, t. 3, Nowe trajektorie reklamy i public relations / [ed. by Małgorzata Łosiewicz, Anna Ryłko-Kurpiewska]
    ADRES WYDAWNICZY: Kinvara Co. Galway ; Gdynia : TrueSign : Novae Res, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. 293-[310]
    ISBN: 978-0-9927953-2-0 (IRL)
    ISBN: 978-83-7942-496-2 (POL)
    UWAGI: Bibliogr. 31 poz.
    Tytuł-nazwa konferencji: Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Media-Biznes-Kultura. Pomorze 2013"
    Miejsce konferencji: Gdańsk
    Kraj: PL
    Od dnia: 2013.10.10
    Do dnia: 2013.10.11
    Typ publikacji: ZMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • język polityki
  • Serbia
  • perswazja
  • przemówienia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • language policy
  • Serbia
  • persuasiveness
  • speeches

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    9/13
    AUTORZY: Beata Czechowska-Derkacz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Jakość komunikacji w działaniach rzecznika prasowego
    ŹRÓDŁO: W: Rzecznik prasowy : oczekiwania i możliwości : perspektywa teoretyczna i praktyczna / Beata Czechowska-Derkacz, Marek Zimnak (red.)
    ADRES WYDAWNICZY: Warszawa : Difin, 2015
    OPIS FIZYCZNY: S. [52]-68
    ISBN: 978-83-7930-686-2
    UWAGI: Bibliogr. 20 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • jakość komunikacji
  • komunikacja stosowna
  • komunikacja skuteczna
  • komunikacja kompetentna
  • modele komunikacyjne
  • proces komunikacji
  • komunikacja interpersonalna
  • komunikacja impersonalna
  • perswazja
  • propaganda
  • manipulacja
  • techniki wpływu
  • język perswazji

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    10/13
    AUTORZY: Michał Golubiewski.
    TYTUŁ: British and American recruitment propaganda posters in World War I
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Brytyjskie i amerykańskie rekrutacyjne plakaty propagandowe w I wojnie światowej
    ŹRÓDŁO: Beyond Philology. - 2016, no. 13, s. 49-68
    p-ISSN: 1732-1220
    e-ISSN: 2451-1498

    UWAGI: Bibliogr. 22 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: ENG
    Punktacja MNiSW: 7.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • I wojna światowa
  • manipulacja
  • perswazja
  • plakaty
  • propaganda

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • manipulation
  • persuasion
  • propaganda
  • posters
  • World War I

    Adres url:
    11/13
    AUTORZY: Jolanta Maćkiewicz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Multimodalność a perswazja (na przykładzie tygodników opinii)
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Multimodality and persuasion (on the basis of weekly reviews)
    ŹRÓDŁO: W: Język, obraz, dyskurs / pod red. Marka Cieszkowskiego, Anny Kapuścińskiej i Jacka Szczepaniaka
    ADRES WYDAWNICZY: Bydgoszcz : Bydgoskie Towarzystwo Naukowe, 2017
    SERIA: Prace Komisji Językoznawczej Bydgoskiego Towarzystwa Naukowego, 0068-4570, t. 27
    OPIS FIZYCZNY: S. 17-25
    ISBN: 978-83-60775-48-6
    UWAGI: Bibliogr. 12 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • multimodalność
  • perswazja
  • publicystyka
  • zdjęcia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multimodality
  • persuasion
  • journalism
  • photographs

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    12/13
    AUTORZY: Ewa Rogowska-Cybulska.
    TYTUŁ: Żywiec pasuje jak nalał... O perswazyjnych środkach słowotwórczo-frazeologicznych w tekstach reklam
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Żywiec pasuje jak nalał... About a persuasive idiomatic and word-formative expressions in advertising texts
    ŹRÓDŁO: Media Biznes Kultura = Media Business Culture. - 2017, nr 1 (2), s. 131-148
    p-ISSN: 2451-1986
    e-ISSN: 2544-2554

    UWAGI: Bibliogr. 28 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • reklama
  • perswazja
  • słowotwórstwo
  • frazeologia

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • advertisement
  • persuasion
  • word formation
  • phraseology

    Adres url:
    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    DOI:
    13/13
    AUTORZY: Jolanta Maćkiewicz.
    TYTUŁ: Więcej niż tysiąc słów. Perswazyjne działanie zdjęć prasowych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: More than thousand words. Persuasive function of iconic elements
    ŹRÓDŁO: Media Biznes Kultura = Media Business Culture. - 2018, nr 1 (4), s. 25-34
    p-ISSN: 2451-1986
    e-ISSN: 2544-2554

    UWAGI: Bibliogr. 10 poz.
    Typ publikacji: PAC
    Język publikacji: POL
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • multimodalność
  • fotografia
  • perswazja
  • argumentacja

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multimodality
  • photographs
  • persuasion
  • argumentation

    Adres url:
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego