logo UG

Bibliografia Publikacji Pracowników, Doktorantów i Studentów UG




Zapytanie: WIELOJĘZYCZNOŚĆ
Liczba odnalezionych rekordów: 5



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetl wyniki w wersji do druku | | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/5
AUTORZY: Jolanta Hinc.
TYTUŁ: Zur Förderung der individuellen Mehrsprachigkeit des Fremdsprachenlernenden - Aufgaben für die Polnisch- und die Fremdsprachenlehrenden
TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Promoting individual multilingualism of foreign language learner - tasks for the Polish and foreign language teachers
ŹRÓDŁO: Neofilolog. - 2015, nr 45/2, s. 233-244
p-ISSN: 1429-2173

UWAGI: Bibliogr. 16 poz.
Typ publikacji: PAC
Język publikacji: GER
Punktacja MNiSW: 7.000
Słowa kluczowe w j. pol.:
  • wielojęzyczność
  • dydaktyka wielojęzyczności
  • zadania dla nauczycieli języka polskiego i nauczycieli języków obcych

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • multilingualism
  • didactics of multilingualism
  • tasks for teachers of the Polish language and foreign languages

    Adres url:
    2/5
    AUTORZY: Katarzyna Wojan.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Współczesna sytuacja socjolingwistyczna Finlandii na tle zmian demograficznych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: Contemporary demographic and sociolinguistic situation in Finland against the background of the demographic change
    ŹRÓDŁO: W: Język, kultura i społeczeństwo Finlandii / pod red. nauk. Katarzyny Wojan
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016
    SERIA: Nowe Wyzwania, Nowe Horyzonty. Czterdzieści Lat Skandynawistyki Gdańskiej, t. 3
    OPIS FIZYCZNY: S. 171-196
    ISBN: 978-83-7865-473-5
    UWAGI: Bibliogr. 63 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • Finlandia
  • mniejszości narodowe
  • socjolingwistyka
  • języki Finlandii
  • wielojęzyczność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • Finland
  • minority languages
  • sociolinguistics
  • languages of Finland
  • multilingualism

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    3/5
    AUTORZY: Małgorzata Rocławska-Daniluk.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Praktyczne aspekty kompetencji kulturowej w logopedii
    ŹRÓDŁO: W: Studia logopedyczno-lingwistyczne : księga jubileuszowa z okazji 70-lecia urodzin Profesora Edwarda Łuczyńskiego / red. nauk.: Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray, Barbara Kamińska
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
    OPIS FIZYCZNY: S. 131-141
    ISBN: 978-83-7744-112-1
    UWAGI: Bibliogr. 11 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • logopedzi
  • wielojęzyczność
  • kompetencja kulturowa
  • edukacja różnojęzyczna
  • komunikacja interkulturowa
  • tabu językowe

    4/5
    AUTORZY: Ewa Czaplewska.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Rola logopedii we współczesnych społeczeństwach wielokulturowych
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: The role of logopaedics in contemporary multicultural societies
    ŹRÓDŁO: W: Logopedia międzykulturowa / red. nauk. Ewa Czaplewska
    ADRES WYDAWNICZY: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
    SERIA: Logopedia XXI Wieku
    OPIS FIZYCZNY: S. 261-281
    ISBN: 978-83-7744-146-6
    UWAGI: Bibliogr. 47 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • logopedia
  • logopeda
  • kultura
  • dwujęzyczność
  • wielokulturowość
  • wielojęzyczność

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • logopaedics
  • speech-language therapist (SLT) / speech-language pathologist (SLP)
  • culture
  • bilingualism
  • multiculturalism
  • multilingualism

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
    5/5
    AUTORZY: Adam Jarosz.
    TYTUŁ [ROZDZIAŁU, FRAGMENTU]: Wokół kategorii pleonazmu i redundancji. O wykorzystaniu elementów metajęzykowych w dydaktyce francuskiego i hiszpańskiego w ramach lektoratu trzeciego języka nowożytnego na kierunku lingwistyka stosowana Uniwersytetu Gdańskiego
    TYTUŁ W INNYM JĘZYKU: On the categories of pleonasm and redundance. Using elements of metalanguage in teaching French and Spanish as a third language to students of applied linguistics at the University of Gdansk
    ŹRÓDŁO: W: Wiedza o języku w kształceniu filologicznym / red. Agata Rozumko, Elżbieta Awramiuk
    ADRES WYDAWNICZY: Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2018
    OPIS FIZYCZNY: S. 79-107
    ISBN: 978-83-7431-543-2
    UWAGI: Bibliogr. 30 poz.
    Typ publikacji: PMR
    Język publikacji: POL
    Punktacja MNiSW: 5.000
    Słowa kluczowe w j. pol.:
  • pleonazm/redundacja
  • pleonazm obligatoryjny
  • dydaktyka języka francuskiego
  • dydaktyka języka hiszpańskiego
  • trzeci język obcy
  • wielojęzyczność
  • wiedza metajęzykowa

    Słowa kluczowe w j. ang.:
  • pleonasm/redundance
  • obligatory pleonasm
  • teaching French/Spanish as a third language
  • multilingualism
  • metalinguistic knowledge

    [sprawdź dostępność w katalogu BUG]
      Wyświetl ponownie stosując format:
  • Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka Główna Uniwersytetu Gdańskiego